מכורים לספורט? היזהרו מעומס יתר

אין ספק שפעילות גופנית מיטיבה עימנו, אך חשוב לתת לגוף זמן מנוחה ולהימנע מהפעלת לחצים גדולים על המפרקים, השרירים והרצועות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אין ספק שפעילות גופנית מיטיבה עימנו עד מאוד. היא מחזקת את השרירים, את העצמות, משפרת גמישות, משפרת את סבולת הלב והריאה ומעלה את מצב הרוח. אך בהחלט אפשר לעשות יותר מדי ספורט. חשוב לתת לגוף זמן מנוחה ולהימנע מהפעלת לחצים גדולים על המפרקים, השרירים והרצועות. כדי שתוכלו להיות מודעים לסימנים שהגוף שלכם נותן לכם, הכנו רשימה של עשרת פציעות הספורט הנפוצות ביותר.

נקע בקרסול

מפרק הקרסול הוא זה המאפשר לנו לרוץ, לקפוץ, לפדל על האופניים ועוד. כאשר מופעל לחץ גבוה על רצועות המפרק או כאשר אנו דורכים על הקרסול במנח שגוי, רצועות המפרק עשויות להימתח ואף להיקרע. כדי להימנע מנקע בקרסול עליכם להימנע מהפעלת עומסים כבדים על הקרסול באופן חוזר ונשנה ולהיות מודעים לגופכם.

צילום: pixabay

פציעות ברכיים

הברכיים הן מפרק מורכב מאוד הכולל רצועות, שרירים, סחוסים וגידים, המאפשרים את פעילותן התקינה. פציעות ברכיים יכולות להתרחש בכול אחד ממרכיבי המפרק אם מתאמנים בצורה לא זהירה. דלקות, קרע במיניסקוס, חולשה בשרירי הפיקה ועוד, יכולים לגרום להופעה של כאבי ברכיים אשר יכולים לפגוע ביכולת לעשות ספורט. לכן, יש לנהוג בברכיים בזהירות, ותמיד להיות מודעים לכול תנועה ותנועה.

מרפק טניס

בניגוד לשם התופעה, מרפק טניס אינו שמור לשחקני טניס בלבד. התופעה נגרמת בשל שימוש יתר במפרק המרפק, עד אשר מתפתחת דלקת המשפיעה על טווח התנועה של המפרק. במקרים מסוימים הדלקת תשפיע גם על כף היד.

פציעות גב

הגב שלנו מורכב מחוליות רבות המאפשרות לנו לנוע בחופשיות. הפעלה מופרזת של לחץ על הגב, למשל ברכיבה ממושכת על אופניים, חולשה של שרירי הליבה, יציבה לקויה ועוד, יביאו לפציעות גב וכאבים עקשניים. לכן, חשוב להקפיד על יציבה נכונה, להימנע מהפעלת לחץ כבד על הגב ולחזק את שרירי הליבה.

שברי מאמץ

מי שמתאמן בלי הפסקה מפעיל לחץ עצום על עצמות הגוף, דבר שעשוי לגרום להופעה של סדקים קטנים או בשמם הנפוץ יותר – שברי מאמץ. שברים אלה יכולים להביא לתחושת כאב, לנפיחות ורגישות באזור שימנעו המשך אימונים. הדרך הטובה ביותר לריפוי היא מנוחה.

מתיחה במפשעה

זוהי פציעה נפוצה ביותר בקרב אלה העוסקים בספורט, שבה שריר המפשעה נמתח יתר על המידה עד שמופיעים קרעים זעירים בו. מתיחה זו כואבת כאבים משמעותיים ומגבילה את תנועת המתאמן. שרירי מפשעה חלשים או עייפים מועדים יותר למתיחה.

כתף שחיינים

פציעה זו שכיחה בקרב שחיינים אך לא רק. היא מתבטאת בכאבים באזור הקדמי של הכתף ונגרמת בשל תנועות חוזרות ונשנות של האזור, המביאות להיווצרות דלקת. הדלקת גורמת לכאבים, הגבלה בתנועה, נפיחות וחולשה. אם הפציעה מופיעה יש לנוח ולהקפיד על מניעה משימוש יתר במפרק.

דלקת בגיד האכילס

גיד האכילס נמצא בחלקו האחורי של הקרסול. אם ישנו שימוש יתר בגיד, מתחילה להתפתח דלקת המביאה לכאבים ונפיחות המשפיעים על יכולת התנועה של האזור. זוהי תופעה נפוצה במיוחד בקרב רצים, אך ניתן לראות אותה בכול סוג ספורט שבו יש תנועה חזרתית של האזור.

מתיחה של שריר התאומים

בחלק האחורי של השוקיים נמצאים שרירי התאומים. שרירים אלה מסייעים לנו לכפוף את הברכיים ולעגל את כפות הרגליים. במקרה של פעילות יתר ללא חימום מספיק, השריר עשוי להימתח ואף להיקרע לגמרי.

פציעות בשורש כף היד

שורש כף היד הוא מפרק עדין ביותר, בעל טווח תנועה גדול. בעת הפעלת משקל גדול על המפרק, כמו בעת הישענות על כידון אופניים או הרמת משקולות, עשויה להתפתח דלקת באזור או מתיחה של הרצועות, המביאות להופעת כאבים.

תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג