הר לעמק 2016: המרוץ שנולד במקרה יוזנק הלילה בפעם השמינית

הרעיון של מרוץ השליחים הר לעמק, התחיל כמו הרבה דברים בעולם במקרה, הלילה ייצא לדרך מרוץ נוסף מהסדרה עם אלפי רצים ורצות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הערב בשעה 20:00 יוזנק מרוץ הר לעמק ה-8, כ-8,050 רצים ב-1,150 קבוצות יכבשו את המסלול מהאריה השואג בתל חי לאורך הנופים של עמק החולה, הכנרת, בקעת בית נטופה, הרי מנשה, עמק יזרעאל, ויסיימו בתל שמרון לרגלי היישוב "תמרת". ההזנקות מדורגות ומחולקות לשני מסלולים: "מסלול הירח" הכולל את כל ההזנקות הנערכות ביום רביעי בין השעות 20:00 ל-1:00 בלילה וסיום ביום חמישי בערב; ו"מסלול השמש" הכולל את כל ההזנקות הנערכות ביום חמישי, בין השעות 7:00 ל-15:00 וסיום ביום שישי בבוקר.

כך נראה המרוץ בשעות הלילה המאוחרות | צילום: גלעד קבלרצ'יק

עוד כתבות שטח בשוונג
טיפים חשובים לרצים רגע לפני זינוק הר לעמק
טיפים לתזונה במרוצי שליחים
מרוצי שליחים – איך אוכלים את זה?
מה ההבדלים המהותיים בין ריצת כביש ושטח?
איך קונים נעלי שטח – טיפים, כלים ועצות לדרך

המרוץ התחיל וממשיך ביישוב תמרת ב-2006, אז אחד מחברי העמותה שעוד לא הוקמה, גדעון גל הוזמן למרוץ שליחים של 200 ק"מ באיטקה, ארה"ב. המרוץ המאתגר של מאות קילומטר בקבוצת שליחים לא היה מוכר עד אז, תרבות מרוצי השטח בכלל ומרוץ אתגרי שמתפרש על ימים בכלל היה זר לחובבי הריצה מישראל. הוא הזמין את שמוליק רוחין להצטרף לריצה, שגייס את כל חבריו ליישוב שיכינו אותו למרוץ הקשה, וכך תשעה אנשים בנו מסלולים שיידמו את המסלול בארה"ב ובעצם רצו במשך חודשיים כדי להכין זוג חברים למרוץ. מתוך ההתגייסות הזו, קמה למעשה העמותה ששנתיים מאוחר יותר קיימה את המרוץ הראשון בישראל. חברי העמותה שכולם תושבי תמרת הצליחו לגייס כמעט את כל היישוב ל"שיגעון" שאחז בהם והוציאו את המרוץ הראשון עם 670 משתתפים רשומים. מספר שהלך וגדל מדי שנה וכבר בשנה הרביעית הגיע למספר של יותר מ- 8,000 רצות ורצים שכובשים את מסלולי השטח בגליל לשלושה ימים רצופים. בכדי להבין את גודל ההצלחה, ניתן להשוות אותו למרוץ המפורסם בעולם, של מרוץ שליחים בשטח "הד טו קוסט" בארה"ב, מרוץ של 12,000 רצים.

הר לעמק צילום גלעד קבלרצ'יק

מסע לילי | צילום: גלעד קבלרצ'יק

 

 

אבל הסיפור האמתי של המרוץ הוא בחוג האנשים שיזם, מפעיל, ומלווה את המרוץ במשך כל השנה – שנה שמגיעה לשיאה בימי המרוץ. זה הסיפור של היישוב תמרת שכל תושביו שובתים מכל פעילות בימי המרוץ ומהווים את חוד החנית לעוד יישובים מהסביבה, שביחד בהתנדבות מלאה בכל שנה, עומדים מאחורי הלוגיסטיקה המורכבת שמקימים לצורך קיום מרוץ שמתקיים במשך כמעט 40 שעות רצופות בהן יותר מ-8,000 איש רצים מסביב לשעון מלווים באלפים נוספים שמרכיבים את המעגל השני של כל קבוצה.

לצד מתנדבי העמותה פועלים כ-400 מתנדבים שמפעילים את תחנות התחלופה לאורך המסלול, מעל 20 תחנות מאוישות יום ולילה, פקחים (מרשלים) שמסיירים לאורך המסלול, תחנות רענון, הכוונה, שתייה ואוכל שהפכו במשך השנים ל"קניינם" ולדבריהם, התחנות כבר רשומות בטאבו, ושום דבר לא יזיז אותם משם.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רפאלה גינגר הגיב:

    לפני כמה שעות חזרת פעם נוספת מליועד אז "באה מנוחה לה לבן בו התנדבתי בתחנת הזורע במרוץ. תחושה נפלאה, תחושה שאני חלק ממשהו שגדול ממני. דבר מה(מרוץ) שיכןל לצאת לפועל בזכות התנדבות נפלאה של המתנדבים, רובם התמרת ואחרים בדכך כלל מישוהים אחרים בעמק יזרעאל. מעבר להרגשה זו הכרת התודה של הרצים מלמדת עד עמה מפעל זה חשוב ומהנה את כל הנוגעים בדבר. מתחילה בספירה לאחור למרוץ הבא.ועד אז "באה מנוחה ליגע ומרגוע לעמל, ליילה חיוור משתרע על שדות עמק יזרעאל"

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג