מתיחת ה-1 באפריל || ארגון הבריאות העולמי: המשחקים האולימפיים בריו יידחו בשנה בשל התפרצות נגיף הזיקה

תדהמה בקרב ספורטאים בכל העולם לאחר שהלילה הכריזו הוועד האולימפי הבינלאומי וארגון הבריאות העולמי על דחיית המשחקים האולימפיים בשנה - כל הפרטים כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ארגון הבריאות העולמי מסר בשבועות האחרונים נייר עמדה מסווג וסודי לראשי הוועד האולימפי הבינלאומי, בו הוא מפרט ארוכות כי נגיף הזיקה נמצא בימים אלו בשלב ההתפרצות הגבוה ביותר שהיה עד היום. החשש לדברי הארגון הוא כי עד חודש אוגוסט, בו אמורים להתקיים המשחקים האולימפיים בריו, יהיה שלב ההדבקה חמור אף יותר ויגרום למגפה כלל עולמית.

במסדרונות הוועד האולימפי הבינלאומי הוכו בתדהמה לאור הממצאים ואף הכריזו כי מעולם לא נדחו או בוטלו משחקים אלו למעט בעת מלחמות. חשוב לציין כי כבר ב-1 בפברואר השנה הודיע ארגון הבריאות על מצב חירום כלל עולמי. ההודעה על דחיית המשחקים האולימפיים בריו, באה על רקע הצפי כי עד סוף שנת 2016 עלולים להידבק בווירוס לא פחות מארבעה מיליון בני אדם. החשש העיקרי הוא בשל הכרזתו של יו"ר הארגון, פרופ' דני אמטולו, כי הגעתם של ספורטאים, מאמנים, מלווים ותיירים מכל העולם עלול לגרום להדבקות והפצת המחלה באופן גלובלי למדינות המוצא מהן הם הגיעו.

עד היום 23 מדינות נגועות בנגיף הזיקה וארגון הבריאות העולמי הכריז בכל המדינות הללו על רמת כוננות גבוהה. מאז ספטמבר נולדו בברזיל תינוקות הסובלים מפגיעה מוחית, ככל הנראה, לאחר שאמהותיהם נעקצו על ידי יתושות נגועות. לאור זאת חל איסור לנשים בהריון להגיע לאזורים בהם הופצה המחלה.

לא נמסר עדיין תאריך סופי בה יערכו המשחקים האולימפיים בשנת 2017 – נמשיך לעדכן אתכם.

Vincius_-_Rio_2016_Olympic_Games_mascot

סמל המשחקים האולימפיים של ריו יאלץ להמתין שנה

צילום עמוד הבית: Klaus with K




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג