אפקט הנעל – כיצד לבחור נעל ריצה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:קרן גולדבלט

על-מנת לבחור את נעל הספורט הנכונה, עליך להבין משהו על גופך וגם לדעת דבר או שניים על נעליים. בכל הנוגע לגופך, עליך לדעת כיצד נראית כף הרגל וכיצד אתה רץ. בנוסף, כדאי שתדע כמה דברים על נעליך והצורה בה הן מעוצבות ובנויות.

הגוף
כף הרגל מתחלקת לשלוש קטגוריות: קשת גבוהה, קשת בינונית וקשת נמוכה. הדרך הפשוטה ביותר לקבוע את סוג כף הרגל שלך היא ביצוע מבחן רטיבות. כל מה שעליך לעשות הוא לעמוד על דף נייר צבעוני כשכפות רגליך רטובות ולהסתכל על התבנית שיוצרת כף הרגל על הנייר.



מאפיין חשוב נוסף הוא לקבוע כיצד כף רגלך מכה בקרקע, וכיצד הזווית שבין כף הרגל לרגל עצמה משתנה, אם בכלל, ברגע שמשקלו המלא של גופך נוחת על כף הרגל. הדרך המקצועית לבדוק זאת היא על-ידי אנליזה של תנועת הרגל, באמצעות מצלמה ותוכנה מקצועית, אך ניתן להגיע לאבחנה פשוטה גם כאשר מישהו רץ מאחוריך ובוחן בזהירות את צעדיך.

עליך לבחון את אחורי הרגל, באזור הקרסול, על-מנת לראות אם כף הרגל נעה פנימהת- פרונאציה, נותרת ישרה, או מתגלגלת החוצה- סופינאציה (מצב נדיר יחסית). באופן כללי, ככל שקשת כף הרגל נמוכה יותר, כך גדל הסיכוי שהיא תנוע לכיוון פנים, אך ישנם גם מקרים יוצאי דופן.



הנעליים
נעליים מתחלקות לשלוש קטגוריות: שליטה בתנועה- motion control , יציבות- stability וניטרליות- neutral.

נעלי "motion control" הן נעליים קצת יותר מאסיביות מנעל ספורט ניוטרלית, המעניקות את הדרגה הגבוהה ביותר של יציבות ומונעות מכף הרגל להתגלגל כלפי פנים או חוץ. באופן כללי, הן תואמות בני אדם בעלי קשת נמוכה ורמה גבוהה של גלגול כף הרגל.

נעלי "stability" מיועדים לבני אדם עם רמה בינונית של גלגול כף הרגל, והן בנויות עם שכבת יציבות בצד הנעל, המספקת תמיכה כאשר כף הרגל נעה פנימה. באופן כללי, הן מתאימות לבעלי קשת בינונית עד נמוכה.

נעליים "neutral" מאפשרות לכף הרגל לנוע בטבעיות ומיועדות לבני אדם שצעדם יעיל מבחינה ביו-מכאנית.

שלוש הקטגוריות האלה מתחלקות לתת-קטגוריות, עבור בני אדם כבדים וקלים ובעבור אימון בקצב מהיר.

ישנן גם נעליים שעוצבו במיוחד עבור אצני שדה, או בעבור מרוצים, אך גם אלה מעוצבות באופן שונה עבור כאלה הסובלים מגלגול כף הרגל ואלה שפסיעתם ישרה.

כל נעלי הריצה חייבות לספק רמה גבוהה של ריכוך, המעניקה לאצן את ההגנה לה הוא זקוק כאשר כף רגלו מכה בקרקע פעם אחר פעם. אחת הבעיות בבחירת נעלי ריצה של חברות כגון נייק ואדידס היא שרבות מהנעליים שהן מייצרות הן נעליים אופנתיות שאינן מיועדות לריצה, ובמקרה הטוב מתאימות לפעילות גופנית ברמה נמוכה. חיפוש באתרי החברות ברשת האינטרנט יוכל לספק רבות מהתשובות לשאלות שיעלו בכם בתהליך הבחירה.

לסיום, כאשר בוחרים נעל ספורט, צריך להיות מוכנים לתהליך. נסה כמה שיותר סוגי נעליים התואמות את כף רגלך. כל יצרנית נעליים מייצרת את נעליה בצורה שונה ונעליים של חברה אחת עשויות להיות נוחות ולהתאים לכף רגלך יותר מאשר נעלים שיוצרו בחברה אחרת. נסה להימנע מהנחות מוקדמות, ומעצות מרובות מדי משותפיך לריצה, שינסו להסביר לך איזו יצרנית כדאית יותר ואיזו נעל הכי טובה. זוהי בחירה אינדיבידואלית המבוססת אך ורק על נוחיותך האישית.

בימים אלה ניתן למצוא בישראל נעלי ריצה מקצועיות של שש חברות מובילות – נייקי, אדידס, ניו-בלנס, ברוקס, אסיקס וסאוקוני – כולן מייצרות נעלי ריצה והליכה איכותיות.


הכותבת היא בעלת חנות הריצה – ProSport 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג