מבחן שוונג || אוזניות Jaybird מדגם Jaybird X4

הבוחנת שלנו רצה 150 ק"מ עם אוזניות הספורט החדשות של ג'ייברד ובדקה את הסאונד שלהן, הנדסת האנוש והתפעול - תוצאות המבחן כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל מבחני שוונג

תנאי המבחן: האוזניות נבחנו במהלך 150 ק"מ ריצה (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ), כולל ריצה ארוכה של כשלוש שעות


אני מודה כשקבלתי לבחינה את האוזניות החדשות של ג'ייברד (Jaybird) שמחתי על ההזדמנות. אוזניות הספורט האלחוטיות מתוצרתה קיבלו שבחים וסדרת האיקס אף זכתה בפרסים. בהחלט הסתקרנתי לנסות את הדגם החדש בסדרה ה-Jaybird X4, שמבטיח שיפורים ותוספות לטובת העוסקים בספורט. בסך הכל המוצר שמר על המוניטין שיצא לחברה ולסדרה, ולא אכזב, אבל הוא לא חף מחסרונות.

הערכה המלאה של האוזניות

מבחני שוונג נוספים
נעלי ריצה של נייקי מדגם AIR ZOOM פגסוס 35
נעלי 361 מעלות מדגם SENSATION 3
תרמיל שתייה של NATHAN מדגם VAPORKRAR

בחודשים האחרונים נדבקתי גם אני בטרנד האוזניות ללא חוט, טרולי וויירלס. ג'יי בירד גם כן השיקו דגם כזה, שאף נבחן כאן בשוונג בהרחבה לפני מספר חודשים. החזרה אחורה, מבחינתי, לאוזניות עם כבל, היתה קצת משונה ולקח לי זמן להתרגל להתאים את החוט כך שלא יציק לי כפי שאפרט בהמשך. מצד שני היתרונות ברורים. אם מוציאים אוזניה אחת במהלך ההאזנה, היא לא מתנתקת, אין תלות בין שתי האוזניים וכמובן הסיכון לאבד אחת בעיקר במהלך פעילות ספורטיבית מצטמצם משמעותית. גם החשש כאילו השלט הקטן שמוצמד לכבל מימין, מכביד או מושך את החוט הצידה התגלה כלא רלוונטי. השלט חסר משקל ולא היווה גורם מפריע.

מבחן שוונג

האוזניות מגיעות בנרתיק קטן פשוט ואין לו עיצוב מרשים, שיקי או ייחודי, יחד עם זאת הוא פונקציונלי למטרה שלשמה נוצר. לגבי אחיזת האוזן, כמו בסדרות קודמות גם ה-4X מגיעות עם מתאמי סיליקון, בגרסה הזו הם מעט יותר אליפטיים, וראשים מגומי ספוג (מתאמי Comply UltraTM) בשלושה גדלים. בנוסף מצורפים שלושה זוגות סנפירים בשלוש מידות. הסנפירים שינו מעט צורה והם עשויים מחומר יותר רך ונעים לעומת קודמיהם בסדרה.

יש שתי דרכים להשתמש באוזניות כשהכבל מעל או מתחת, זה כמובן עניין של העדפה ונוחות סובייקטיבית. לי אישית, הסנפיר, גם במידה הקטנה ביותר הציק באוזן בריצות מעל שעה והעדפתי לשים אותן כשהכבל מתחת לתנוך, ללא סנפירים. בכל מקרה אחרי התאמה קצרה, האוזניות יושבות באוזן ללא בעיה ובנוחות. באפליקציה, שעוד נגיע אליה, ישנם הסברים מפורטים ואיורים מדויקים איך לשים את האוזניות בצורה המיטבית. אם האוזניות בערכה כפי שהיא מגיעה בדיוק מידה שלכם, אשריכם. אם לא, נדרשות כמה דקות וקצת התעסקות, כולל שיעור קצר באנטומיה של האוזן והכרות קרובה עם התעלה והתנוך כדי להתאים אותן למשתמש. זה קצת מנג'ס וצריך סבלנות (אל תעשו את זה רגע לפני האימון זה לוקח זמן), אבל צריך לעשות זאת פעם אחת בלבד ואז הערכה מוכנה לשימוש ואין צורך לחזור על כל התהליך.

בדגם הקודם היה קליפס פטנט כפול שהתמודד עם שארית הכבל, הרעיון היה מוצלח אבל היה צריך לשחק איתו כדי להתאים אותו באופן אישי ומוצלח. הפעם מצורף לערכה מעין חרוז קטן שבמשיכה קלה מצמיד את שארית הכבל לעורף. זה מותיר שארית של חוט שעלולה להיטלטל ולהפריע, אבל בפועל זה לא ממש הציק לי, ודי מהר שכחתי מקיומו. אפשרות נוספת היא קליפס קטן שמצורף לערכה, מעין אטב כביסה מיניאטורי שמאפשר הצמדה של הכבל לחולצה ללא השימוש בחרוז. בחולצת הריצה הדקיקה שלי האחיזה של המהדק היתה רופפת ולמעשה די מהר הוא נתלש ממנה והחוט המשיך להיטלטל על העורף.

לאוזניות, כפי שכבר ציינתי, שלט מובנה, זעיר וקל משקל, שבו שלושה כפתורים שנועדו להפעלה/כיבוי, שליטה בעוצמות השמע ודפדוף בין רצועות. בקבלת שיחה טלפונית השלט מאפשר קבלת/דחיית שיחה, השתקה ואפילו חיוג חוזר. באוזניות גם מיקרופון מובנה לשיחות ולפקודות קוליות כמו סירי (Siriׂ). באופן אישי פחות השתמשתי באוזניות הללו לטלפון הנייד, אבל כשהזדמן לי, הצליל היה מצוין והתפעול פשוט.

 

האפליקציה

לג'יבירד אפליקציה טובה מאוד עם גרפיקה שעושה חשק לשוטט בה. באפליקציה תמצאו מדריך מלא להתאמת האוזניות ולמקסום השימוש בהן. חוץ מהוראות הפעלה יש כמובן את כל המידע על האוזניות כמו אחוז הטענה ואפילו איתורן אם אתם מהזן המפוזר. האפליקציה מתופעלת באנגלית כמובן, אך מצורף באריזה מדריך מזורז גם בעברית. למתקדמים יש אקולייזרים מדליקים ואפשר להתאים את הצלילים לטעמכם, באופן ידני, או לבחור ממגוון אפשרויות של החברה או משתמשים אחרים ששיתפו. אחרי שבחרתם את התצורה המועדפת היא כבר מתעדכנת אוטומטית לאוזניות.

סאונד

אם שמתם את האוזניות לפי הוראות היצרן תקבלו איכות שמע טובה מאוד וחסימה כמעט מוחלטת של רעשים מבחוץ. כמובן שזה מאפשר סאונד משובח, אבל בריצה אני מעדיפה מטעמי בטיחות בעיקר, לשמוע גם מה קורה ברקע והפתרון לכך הוא להדק פחות את המתאמים לתוך האוזן. אטימה מוחלטת גורמת לנשימות שלי עצמי, להישמע כאילו דב נוהם רץ איתי יחד, אבל אולי זו רק אני… כמובן שאפשר במידת הצורך לרוץ עם אוזניה אחת כשהחוט עדיין תלוי על האוזן ורק המתאם בחוץ. זה לא הפריע לריצה.

הסוללה והמטען

האזניות מאפשרות שמונה שעות שימוש רצופות על פי מה שמצהיר היצרן. אני מודה שלא העזתי להגיע עד לקצה, אבל הן בהחלט עמדו בשעות ארוכות של שימוש ללא הטענה. מנגד, עשר דקות הטענה מספיקות לכשעה של שימוש, אז אם שכחתם להטעין בערב, בזמן הקפה בבוקר כבר יהיו לכם אוזניות מוכנות לאימון. המטען עצמו זה כבר סיפור אחר. מדובר בכבל קטן נטול משקל שמתחבר לאוזניות ולתקע USB. הבעיה העיקרית היא שזה מטען ייחודי וספציפי לדגם הזה וזו בהחלט בעיה לשכחנים או לבעלי נטיות אבדניות, כי בלעדיו אין שום דרך להטעין את האוזניות במטען או כבל גנרי כלשהו.

היצרנים מתגאים בעמידות למים ולא רק עמידות מפני זיעה, בתקן IPX7 כלומר, אפשר להיכנס עם האוזניות למים בעומק של עד מטר אחד. זה לא מתאים לשחיינים, אבל בהחלט לריצה בגשם שוטף וכמובן גם בלחות המהבילה של הקיץ הישראלי, האוזניות תפקדו מצוין. גם מבחינת היציבות באוזן וכמובן מבחינת איכות השמע. האפליקציה של החברה, מאפשרת לבנות פסקול אישי משלך, לחבר זוגות של אוזניות לאותו מקור שמע ותוכלו לחבר אותה ישירות לחשבון הספוטיפיי אם יש לכם, ולהאזין לפלייליסט שלכם דרכה. אין פה בשורה ממשית, אבל האופציה קיימת אם תעדיפו.

מחיר: 579 שקל

טעינה: שמונה שעות שימוש רצופות. עשר דק טעינה מספיקות לשעת שימוש

אפליקציה: קיימת אפליקציה המאפשרת שליטה על האקולייזר, חיבור לספוטיפיי ומדריך מפורט למשתמש

פחות: נדרשת התאמה של האוזניות לתנוך האוזן

יותר: איכות שמע טובה מאוד וחסימה כמעט מוחלטת של רעשים מבחוץ

ציון מבחן שוונג: 8.6 מתוך 10





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג