מדוע כל ספורטאי צריך לעסוק גם ביוגה?

הסיבה העיקרית היא "איזון". איזון בין הגוף לנפש, איזון בין חלק הגוף העליון לתחתון, איזון בין המודעות הגופנית לרגשית ואיזון בין שרירים פנימיים לחיצוניים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:ציפי וינר *

העולם המערבי מבין כבר תקופה ארוכה שיש קשר ישיר בין מודעות אישית, שמחה ובריאות פיזית של הגוף.
ההבנה הזו מביאה לכך, שבכל רחבי העולם אנשים עושים פעילות גופנית במשך שנים רבות, אך יחד עם זאת הם מרגישים שמשהו חסר בכדי להגיע לשלוות נפש, שלא לדבר על הפגיעות הפיזיות הרבות שמצטברות בגוף.
בדיוק בשלב הזה נכנסות התורות המזרחיות אשר עושות אינטגרציה משלימה בין הגוף לנפש ומביאות לשלמות את מה שחסר בפעילות גופנית שגרתית.

lululemon athletica 1

העולם המערבי השאיר את הגוף והנפש מאחור | צילום: lululemon athletica

אחת התורות הידועות בעולם המזרח הינה היוגה. המילה יוגה משמעה איחוד, חיבור.

ישנם הרבה סוגים של יוגה וכל אחת מציעה פירוש משלה כיצד לחבר את הגוף והנפש. כולן מבוססות על האתה יוגה שהיא הבסיס. האתה יוגה משתמשת בתנוחות פיזיות (אסנות) על מנת להגיע לאיזון.

איזון הינה מילת המפתח

איזון בין הגוף לנפש, איזון בין חלק הגוף העליון לתחתון, איזון בין המודעות הגופנית לרגשית ואיזון בין שרירים פנימיים לחיצוניים. בתוך הבסיס של ההאתה יוגה פותחה שיטת איינגר יוגה ע"י ב.ק.ס. איינגר, שחגג לאחרונה יום הולדת 84 בפונה שבהודו.

איינגר הקדיש את חייו ליוגה וגישתו החדשנית מדגישה את הדיוק והאיזון שיש להשיג בגוף. הייחוד שבשיטה הוא שכל אחד יכול לתרגל יוגה ולא משנה מה מצבו הגופני, באמצעות אביזרי עזר כמו: קלקרים, בלוקים מעץ וחגורות המסייעים למתקשים.

העולם המערבי שעסוק כל הזמן במרוץ אחר הישגים אינטלקטואליים וכלכליים, השאיר את הגוף והנפש מאחור, וכאן בדיוק נכנסת שיטת איינגר יוגה בכדי לסייע.

אתם בוודאי שואלים את עצמכם: כיצד בדיוק היוגה יכולה לעזור לנו? הרי אנחנו עוסקים יום ולילה בפעילות גופנית, אנחנו בכושר מצוין ונהנים מכל רגע, אז מה זה יתרום לנו?

ללא ספק שאלה טובה. בואו נעשה שאלון קצר ונעזוב לרגע את הצד הרוחני, השלווה והאיזון שכולנו מחפשים ונדבר קצת על בעיות פיזיות.

מי מכם סובל מבעיות ברכיים, כאבי גב תחתון אמצעי ועליון, בעיות כתפיים, נפיחות בפרקים או פגיעות בקרסוליים, נוקשות ושרירים מקוצרים?!

סביר להניח שעניתם כן לפחות פעם אחת על רשימת הבעיות, ולא משנה באיזה ספורט אתם עוסקים: אופניים, ריצה, ריקוד, גולף או כל פעילות גופנית אחרת שמצריכה מאמץ גופני.

אין כוונה שתפסיקו לעסוק בספורט החביב עליכם, אבל כל ספורטאי יכול להנות מיוגה ועדיין להמשיך בספורט החביב עליו בצורה בריאה יותר. ללא ספק, כושר גופני טוב צריך להיות כזה, המשלב איזון של כוח וגמישות ועל כך צריך כל ספורטאי להקפיד.

איינגר יוגה הינה שיטה אנרגטית, אקטיבית ומחזקת אשר פועלת על כל שרירי הגוף והנשמה.יוגה הנה דרך אפקטיבית למתיחת וחיזוק הגוף.היא מביאה איזון גופני, ערנות מנטלית ועוזרת למנוע פציעות. יתירה מכך, לימוד יסודי של איך להפעיל את הגוף בצורה טובה ויעילה יותר, ישפר את היכולת האתלטית שלכם.

אחרי פעילות גופנית אתם מרגישים רעננים ומלאים באנרגיה. הדבר נובע מכך שהפעילות הגופנית ממריצה את פעילות השרירים ומעבירה נוזלים בתוך הגוף. חשוב לדעת שהעברת הנוזלים בגוף יעילה יותר כאשר יש יותר אלסטיות ואת זה עושה היוגה. באותה צורה בדיוק, שרירים גמישים וחזקים ימנעו פגיעות ופציעות בעתיד.

כמובן שתקצר היריעה לספר את כל התועלות של היוגה, לספורטאים, אבל חשוב לדעת את העיקרים שבהם שיוכלו לשנות את חייכם הספורטיביים והאישיים במקביל:
– שחרור תנועות המפרקים והגמשתם
– הפעלת כל קבוצות השרירים בהתאמה (לדוגמה שריר 4 – ראשי וגידי הברך)
– יצירת איזון בגוף – בניית שרירים מוגזמת יכולה להוציא את הגוף מאיזון ולפגוע בעמוד השדרה, הצוואר, החזה והגב התחתון.
– ניצול טוב יותר של הגוף : נוקשות של השרירים והמפרקים פוגעת באנרגיה של הגוף ומונעת את ניצולו המירבי
– מונע פגיעות עתידיות – כאשר המפרק מוקף בשרירים קצרים, הוא מועד לפגיעה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג