תשובות שרציתם לדעת

איזה סוג של ספורט מומלץ ביותר כדי לרדת במשקל? מאיזה גיל מותר להתאמן בחדר כושר? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר הכושר? ואיזה אימונים עדיפים, אירובי או כוח? מדריכת הכושר, ליאת אונגר, מביאה את התשובות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


איזה סוג של ספורט מומלץ ביותר כדי לרדת במשקל? מאיזה גיל מותר להתאמן בחדר כושר? כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר הכושר? ואיזה אימונים עדיפים, אירובי או כוח? מדריכת הכושר, ליאת אונגר, מביאה את התשובות

מאת:ליאת אונגר


כשהמטרה היא לרדת במשקל, הדרך הטובה ביותר היא לשלב ספורט אירובי לפחות שלוש פעמים בשבוע. כשמדברים על ספורט אירובי הכוונה היא לכל סוג של ספורט שמעלה דופק וניתן לשמור עליו לפחות 30 דקות: הליכה, ריצה, ספינינג – רכיבה, שחיה, אירובי מדרגה, אירובי דנס, קיקבוקס וכדומה.

הדרך המומלצת ביותר היא לעבוד עם שעון דופק, למי שאין שעון יכול לבדוק את יעילות האימון לפי קצב וכבדות הנשימות שלו – במבחן הדיבור – אם אתם מדברים בקלות – זה אומר שהדופק נמוך והאימון לא יעיל במיוחד, אם אתם לא מצליחים להוציא מילה אחת מהפה – למשל לספור עד שלוש בלי להתנשף – זה אומר שהדופק גבוהה מדי והאימון פחות יעיל מבחינת שריפת שומנים. המטרה היא להתנשף בכבדות אך להצליח לומר משפט קצר.

מאיזה גיל מותר להתאמן בחדר כושר?
בשנים האחרונות יצא חוק שמאפשר לילדים מגיל 6 להיכנס לחדרי הכושר בתנאי שהם מתאמנים בקבוצות קטנות עם מדריך על כל 5 ילדים. העבודה תהייה עם משקלים נמוכים ופחות חזרות. בתקופה האחרונה יותר ויותר מועדונים פתחו יחידות נפרדות לאימון ילדים, בגלל הביקוש והמודעות ההולכת וגוברת בנושא עודף משקל בקרב ילדים.

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתאמן בחדר הכושר?
כשעובדים על השרירים בעבודה אנאירובית – כוח וחיזוק, ההמלצה היא לתת לגוף לנוח לפחות 48 שעות בין אימון לאימון, כדי לאפשר לגוף להתאושש ולאפשר את תהליך הבניה הטבעי. בפעילות אירובית אין הגבלה באימונים, אפשר להתאמן גם בכל יום, אך אם היה אימון עצים במיוחד אתמול, היום אני אשתדל לעשות אימון רגוע יותר. בעיקר כדי למנוע עבודת יתר – ותשישות הגוף.

איזה אימונים עדיפים, אירובי או כוח?
השילוב בין שניהם הוא הפיתרון המושלם, שנותן תוצאות מהירות ביותר ועובד בצורה מאוזנת ונכונה ביותר על הגוף. יש לי דוגמא מצוינת לכך, לפני כמה חודשים הצלחתי לשכנע את אחת המתאמנות שלי שנכנסה רק לשיעורי ספינינג במשך כמה שנים להיכנס גם לשיעורי הסטודיו. כעבור חודש וחצי היא חזרה אלי נרגשת לספר לי שלא מפסיקים להחמיא לה, היא טוענת שאין שיפור משמעותי במשקל אבל היא מרגישה שהבגדים יושבים עליה יותר טוב, היא מרגישה יותר חזקה ומוצקה.

מלבד חיזוק השרירים וחיטוב הגוף, בעבודת כוח אנו מוסיפים מסת שריר שתורמת לשריפת קלוריות מוגברת במנוחה, כך שמלבד האימונים היום יומיים אנו נשרוף יותר קלוריות בכל רגע נתון מבלי שנתאמץ רק בזכות זה שיש לנו שרירים גדולים יותר. סיבה חשובה לא פחות היא איזון הגוף, אם מתאמנים בעיקר בספינינג – מפעילים בעיקר את פלג הגוף התחתון וחשוב לחזק במקביל גם את פלג הגוף העליון.

לסיכום, צריך להתייחס לספורט כאורך חיים כמו הצורך לאכול, לישון, לבלות, כך גם הצורך בפעילות גופנית, ברגע שנראה את זה כחלק מאורך החיים שלנו זה יהיה טבעי לחלוטין להקדיש 3 פעמים בשבוע ולפחות 30 דקות לאימונים מאתגרים.
———————————————————————————————————–
ליאת אונגר – מדריכת כושר וספינינג מוסמכת




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג