שוברים מיתוסים בספינינג

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רוני יפה




אחרי שהספינינג נהפך רשמית לחוג החם של המכונים גדלים יחד אתו גם תיאוריות שלא תמיד נכונות. נציגת הספינינג הישראלית רוני יפה, עושה סדר בדברים ושוברת מיתוסים שמתלחשים בחדרי הכושר ובבתי הקפה






ליאור דואנס ורוני יפה מדריכים ב" אדידס ספינינג בשחקים 2007"


לא כל אימון עם אופני סטודיו הוא אימון ספינינג. ספינינג היא שיטה שפותחה בארצות הברית בסוף שנות השמונים בידי רוכב האופניים ג'וני ג'י. כמעט עשור נדרש עד שהספינינג תפס, אך בסוף שנות התשעים הוא כבר נהפך ללהיט המכונים הרשמי. בעקבות ההצלחה צמחו ברחבי העולם לא פחות מ- 500 שיטות חיקוי. לא מעט מסופר על הספינינג, חלק מהדברים אינם נכונים. הרי לכם כמה דוגמאות למיתוסים שאינם נכונים, והסבר קצר מדוע.

מי אמר שספינינג הורס את הברכיים

היום יודעים שפעולת הדיווש עוזרת להחלים מניתוחי ברכיים, זו פעולה המחזקת את השרירים, הרצועות והגידים, כל זאת בתנאי שהמושב של האופניים מותאם אישית לרוכב מבחינת גובה ומרחק. כמו כן, חשוב לרכב תמיד עם עומס, באופני ספינינג יש גלגל תנופה שבמידה ולא נוסיף עומס (חיכוך על גלגל התנופה) הרגליים ירוצו אחרי הפדלים ויוצר לחץ ועומס יתר על המפרקים (שחיכה).

מי אמר שספינינג נועד למתקדמים בלבד?

כל אדם בריא שיכול להתאמן יכול לעשות ספינינג. חשוב לקחת 4 שעורי הכרות הנותנים את הידע הבטיחותי ואת היכולת להתאמן באופן אפקטיבי. אחרי ארבעת השעורים הראשונים ניתן להצטרף לכל שעור ספינינג רגיל.

מי אמר שרכיבה בעמידה זמן ממושך מחזקת יותר?

ישנם שני מצבי עמידה: במישור עם עומס בינוני, לפחות נגד משקל הגוף כשהידיים במצב 2, ומצב נוסף בטיפוס בעליות כשהעומס גבוהה מאד והידיים במצב 3. מצבי עמידה הנם עזרה של משקל הגוף להתמודד עם עומסים גבוהים. ניתן לעמוד מקסימום 3 דקות ברציפות ורק עם העומס המתאים. אין כמו מצבי ישיבה, שהנם בעיקר עבודת שרירים חזקה ללא עזרת משקל הגוף. עמידה ממושכת פוגעת במפרקים וזו סיבה מספקת להימנע מלרכוב בעמידה לאורך זמן.






מי אמר שספינינג חייב להיות בחדר סגור בחושך
עם מוסיקה בווליום גבוה?

כל מקום נעים מאוורר היכול להכיל כמות של 10 אופני ספינינג ומעלה יוכל להיות מקום מתאים לאימון ספינינג. המוסיקה נותנת את האווירה. הסיטואציה, המקום, קהל היעד ונתונים אובייקטיביים יכתיבו את סגנון המוסיקה. ווליום גבוה יכול להיות בעייתי ואף להזיק בריאותית. פעם בשנה אנחנו עושים עם חברת שוונג ואדידס אירוע ספינינג במרומי מגדלי עזריאלי ושם מספיק לספוג את הנוף האווירה. כל אחד שם מרגיש ב"רקיע השביעי".

מי אמר שבספינינג שורפים 10,000 קלוריות בשעה?

שרפת הקלוריות הנה אישית. היא תלויה במשקל הגוף, במסת השרירים, בכושר, יכולת אירובית ובנתונים פיזיולוגיים המאפשרים שימוש יעיל במאגרי האנרגיות. בשיעור של שעה יהיו מתאמנים שישרפו 400 קלוריות ויהיו מתאמנים שישרפו 900 קלוריות.

מי אמר שבדיווש יש להקפיד לדחוף את הפדל כלפי מטה?

בספינינג, יש להקפיד במיוחד למשוך את הפדל ולא לדחוף על מנת לאזן את פעולת השרירים ולא להעמיס על הברכיים. השנייה שהפדל מגיע למטה צריכה להיות מהירה על מנת להרגיש כמה שיותר מהר את רגע המשיכה. השימוש בנעלי רכיבה המחוברות לפדלים מאפשר משיכה יעילה במיוחד.







מי אמר שהמוסיקה הכי חשובה בשיעור ספינינג?

שעור ספינינג הנו קודם כל אימון רכיבה בטיחותי אפקטיבי ומהנה. המדריך מגיע עם אימון מתוכנן מראש ומציב למתאמנים מטרות. המוסיקה נותנת עניין וכייף לשיעור אך לא מחפה על שעור לא מתוכנן ומאולתר במקום, ומה יעשה מדריך המשקיע רק בהכנת המוסיקה כשפתאום יש הפסקת חשמל?

מי אמר שלא חשוב מד דופק ומספיק רק להרגיש?

הדרך היחידה למודעות למאמצים נכונים אפקטיביים ובטיחותיים. התחושה מושפעת מאנדורפינים שהגוף מפריש בזמן פעילות אירובית ולא מאפשר להרגיש את התחושה והמאמץ האמיתי. לכן רק מד דופק יוכל לכוון את המתאמנים למצוא את המאמץ המתאים לו אישית.

מי אמר שאין כמו אימונים אינטרוולים?

אימון הפוגות המשלב מאמץ גבוהה לאחר התאוששות. אימון כייפי, אך לא תמיד אפקטיבי. אימונים אינטרוולים ניתן לעשות רק על בסיס יכולת של סיבולת לב ראה חזקה. כלומר, קודם כל לפחות חודשיים אימוני סבולת לב ראה בדופק קבוע של 75% מהמאמץ המכסימלי ובהמשך 80% מהאימונים צריכים להיות אימוני סיבולת ורק 10% אימונים אינטרוולים. אימונים אינטרוולים מרובים יגרמו לתשישות ואי יכולת להשתפר.







מי אמר ששעור ספינינג יהיה מעניין יותר כשהמדריך
יהיה יצירתי ומגוון כל הזמן?

קודם כל, יש להבין שבספינינג יש רק 5 מצבי רכיבה 3 מצבי ידיים. האימון חייב להיות פשוט ידידותי ומהנה כמו רכיבת אופניים בחוץ. מצבים יצירתיים מידי יהיו מסוכנים למפרקים ולא יתנו תוצאות כל שהן. המדריך חייב לעבור קורס התמחות בשיטת הספינינג השייכת לחברת MDA וג'וני ג'י ממציא השיטה. השיטה מבוססת על מחקר של מיטב המתמחים בעולם בתחום הרכיבה, על ידע וניסיון רב. רוני יפה הנה הנציגה הבלעדית של השיטה בארץ ומעבירה את ההסמכות לכל מדריכי הספינינג בארץ, במועדון הולמס פלייס רעננה.

התמונות לקוחות מארוע אדידס ספינינג בשחקים 2007

לפרטים על הארוע ב-2008 לחץ כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג