רשמים מכנס תזונה וספורט או כולם להזיז את התחת!

יעל היינמן-ברמן הייתה בכנס תזונה וספורט, ראתה שם גברים ששכנעו אותה כי כנסים כאלו חשובים, אך הם לא מנעו ממנה לחזור עם מסקנות חשובות מספיק כדי לשתף אתכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

יעל היינמן-ברמן הייתה בכנס תזונה וספורט, ראתה שם גברים ששכנעו אותה כי כנסים כאלו חשובים, אך הם לא מנעו ממנה לחזור עם מסקנות חשובות מספיק כדי לשתף אתכם

מאת:יעל היינמן-ברמן

גברים שריריים ודיאטניות ספורטיביות
בשבוע שעבר התקיים כנס תזונה וספורט מטעם פורום תזונת ספורט של עמותת עתיד (עמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל). אין הרבה כנסים כאלה, ש-99% מהקהל בהם הם אנשים רזים, שריריים, לבושים בבגדי ספורט, שעוני דופק, הכיבוד הוא כריכים מקמח מלא (וגם לחמניות מקמח לבן, אך למה לקלקל את התמונה), פלטות של ירקות, קפה שחור, חטיפי אנרגיה של "ארומה" ופרסומת לחלב חדש מרמת הגולן. כאשר מדובר בכנסים רק של דיאטניות, רוב הקהל הוא נשי, אך לכנס הזה הוזמנו גם מאמני כושר ובכלל אנשים מתחום הספורט. לאולם נכנסה אנרגיה גברית, מה שהיה חידוש מאד מרענן ולדעתי כדאי לעשות זאת על תקן קבוע, במיוחד שמדובר בגברים צעירים, שריריים, חסונים וכדאי שכאן אני אפסיק, לפני שאישי שיחיה יתחיל ללוות אותי באופן קבוע לכנסים (סתם!!!).

מהמיטה לכסא, לאוטו וחזרה לכסא ולמיטה
רציתי לשתף אתכם בהרצאתו המרתקת של פרופ' מיקי שיינוביץ (פיזיולוג מאמץ, מומחה בשיקום חולי לב),שנקראה: ההשלכות ההרסניות של אורח חיים יושבני.

אם כל אחד יסתכל בביתו על עצמו ומשפחתו, אז חוץ מיוצאי דופן, רובנו חיים ומעבירים את ימינו רובם ככולם בשינה, ישיבה ליד שולחן, ישיבה באוטו ומעט הליכה לשם מעברים קטנים כמו לשירותים, בין משרדים וכדומה. הדבר נכון גם לגבי ילדינו, ככל שעולה הגיל יש ירידה במידת הפעילות של הילדים, בקרב הבנים והבנות. ילדים בבית ספר יסודי עדיין מאד פעילים ומתרוצצים, אך ככל שעולה הגיל והם עוברים לחטיבת ביניים ואחר כך לתיכון, מידת הפעילות שלהם הולכת ויורדת, ובאירופה ראו כי רק 34% מצעירי אירופה בגילאי 11,13 ו-15 עוסקים בשעה אחת של פעילות גופנית ליום, זאת אומרת ש- 68% הנותרים, פשוט יושבים רוב היום על עכוזם, מסמסים, אוכלים או בפייסבוק.


משרד הבריאות מזהיר כי שליחת סמסים עלולה לקצר את תוחלת החיים (צילום אילוסטרציה: Thinkstock)

סוגי פעילות פיזית
פרופ' מיקי שיינוביץ דבר על 3 סוגי פעילות פיזית:
1. פעילות פיזית – פעילות הנובעת מתנועה ממקום למקום ( מהמיטה למטבח, יציאה לשם תליית כביסה, ללכת לדואר וכו')
2. פעילות גופנית בעבודה – אנשים אשר במסגרת עבודתם נמצאים בפעילות כמו מלצריות, עובדי מפעל, עובדי בניין וכדומה. אלו אנשים פעילים אך לא מאומנים, תוך מספר חודשים הם מסתגלים למאמץ הכרוך בעבודתם ומרגע זה אין שיפור ברמת הכושר.
3. פעילות גופנית בשעות הפנאי – פעילות ייעודית לשיפור הכושר הגופני.

משרד התרבות והספורט פרסם בנובמבר 2012 סקר עדכני המראה ש-2/3 מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל אינו עומד בהמלצות של 150 דקות לשבוע של פעילות גופנית (30 דקות – 5 פעמים בשבוע), ותוצאות דומות נמצאו גם בסקרים של 2007,2008 ו-2010. 

משפט שאמר פרופ' שיינוביץ ועבורי היה חזק ביותר: ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO) ממליץ על 30 דקות פעילות גופנית בעצימות בינונית, 5 פעמים בשבוע (עצימות בינונית: כזו שעושים אותה ובמקביל אפשר עדיין לשוחח), כלומר בסך הכול, הציפייה מאיתנו היא לעשות 150 דקות פעילות בשבוע! אך מה עם 9900 הדקות הנותרות של השבוע?

המחיר של ישיבה על התחת
אורח חיים פסיבי מהווה גורם תמותה רביעי לאחר עישון, יתר לחץ-דם והשמנה – קלטתם? הישיבה שלנו על התחת היא גורם מספר 4 לזה שאנחנו מתים! יותר מסרטן! חוסר פעילות גופנית תורם להיווצרות סכרת, מחלות לב וכלי –דם, סרטן שד וסרטן המעי- גס.

הידעתם? הילדים שלנו הם הדור הראשון שצפוי למות 5 שנים לפני דור ההורים שלו!!! ( חפשו Design To Move בגוגל ותראו).

אז מה כדאי ואפשר לעשות
 מומלץ כל יום לעשות פעילות גופנית לשם תנועה – לתלות כביסה, ללכת לדואר ברגל/אופניים ולא באוטו, לשלוח את הילדים לתחנה/לחבר/לחוג ברגל ולא באוטו, לשטוף את הבית ולא להביא מנקה (טוב, עד כאן! לא צריך להיסחף!) , לעלות במדרגות במקום במעלית וכמובן בל נעז לשכוח את הסקס. התנועתיות היומיומית חשובה מאד. 
 5 פעמים בשבוע פעילות בעצימות בינונית במשך 30 דקות לפחות,או 3 פעמים בשבוע בעצימות גבוהה(כבר אי אפשר לשוחח, מחפשים את בלון החמצן בצידי הדרך). 
 לרשום את הילדים לחוגים אשר מערבים פעילות גופנית: כדורסל, אומנויות לחימה, מחול, כדורגל, ועוד
 לתת דוגמא אישית. אם אנחנו נהייה הורים פעילים, אז הילדים שלנו יראו בזה חלק מאורח חיים נורמאלי, יחקו אותנו ויבינו שגם הם מצופים לעשות זאת, כמו כל דבר אחר בחיים.
 לחזק שרירים
 לשפר גמישות

בפעילות גופנית ככל שעושים יותר, טוב יותר, יאללה, זה הזמן להזיז ת'תחת! 
12.3.2013


יעל היינמן-ברמן
דיאטנית קלינית ומנחת קבוצות (M.A) .
ליווי משפחות במסגרת קבוצתית או פרטנית לאורח חיים בריא.
מנחת קבוצות לירידה במשקל , לגמילה מעישון.
מרצה במגוון נושאים מתחום התזונה לקהל הרחב ולקהל מקצועי( רופאים, אחיות )
אשמח לשאלות ותגובות.

אתר האינטרנט שלי – yaelheinemann.co.il



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג