קורס מדריכי כוש – למה כדאי?

המודעות הגוברת והולכת לבריאות מחד, והעלייה בתוחלת החיים מאידך, יגרמו בעתיד לפריחה משמעותית במקצועות בתחום הספורט ו"החיים הטובים". יש כיום ביקוש רב למדריכי כושר ומספר המשתמשים במדריכים אישיים נמצא בעלייה תלולה. על חשיבות ההכשרה וההדרכה הנכונה בחדר הכושר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


המודעות הגוברת והולכת לבריאות מחד, והעלייה בתוחלת החיים מאידך, יגרמו בעתיד לפריחה משמעותית במקצועות בתחום הספורט ו"החיים הטובים". יש כיום ביקוש רב למדריכי כושר ומספר המשתמשים במדריכים אישיים נמצא בעלייה תלולה. על חשיבות ההכשרה וההדרכה הנכונה בחדר הכושר

מאת:ד"ר איתי זיו


אוכלוסיית הסטודנטים הבוחרת ללמוד את התחום המרתק של הדרכה בחדר הכושר שונה מאשר בעבר. פעם למדו בעקר סטודנטים שמטרתם הייתה לעבוד, להשתכר ולהתפתח בתחום של תעשיית הכושר. כיום ניתן להבחין בסטודנטים שהינם בעלי מקצועות חופשיים כגון: עריכת דין, ניהול, היטק, מסחר, בנקאות, פסיכולוגיה, תזונה ועוד.


הקשר בין מאמן למתאמן / צילום: LocalFitness


חשיבות ההכשרה של קורסי חדר כושר מובאת בטבלה שלפניך:

מס"ד  הסיבות לעבור קורס מדריכי חדר כושר
 
 הערות והארות
1. רמת ההדרכה המקצועית של המדריכים במועדוני הכושר
 
*אינה אחידה במקרים רבים. ישנם מדריכים שרמת ידיעותיהם בתחום רבה במיוחד (עברו מספר קורסי הכשרה נוספים) ומנגד ישנם מדריכים שלמדו לפני מספר שנים ואינם מעודכנים.
*כשרמת המדריכים ירודה קיים קושי להשיג מטרת אימון אחת או יותר כגון: העלאת מסת שריר, ירידה במשקל והפחתת גורמי סיכון למחלות.
 
 2. מספר המדריכים בחדר הכושר בעת משמרת   *במועדוני כושר מסוימים מדריך אחד משגיח על מספר רב של מתאמנים מצב המונע מהמתאמן מלקבל יחס אישי.
*כשמספר המדריכים מועט, קיים קושי לקבל הכוונה מקצועית, תוכנית אימונים מסודרת ועוד.
*במקרים בהם ישנם מספר מדריכים מועט במשמרת ייתכנו מצבים בהם נאלצים מתאמנים רבים לשכור שירותיהם של מדריכים אישיים על מנת להשיג את מטרת האימון.
3.  היכולת להתאמן באופן עצמאי ולא להיות תלויים בידע המקצועי של מדריכים 
 
*לאחר שעוברים את קורס מדריכי חדר כושר בהצלחה לא תלויים במדריכים אחרים. עובדה זו מעמיקה את הביטחון העצמי ואת תחושת העצמאות של המתאמן.
*היכולת לבנות תוכנית אימונים לעצמך ולסובבים אותך.
4.
 
 רווח כספי *מדריכי חדר כושר בטווח הארוך חוסכים לא מעט כסף. הם אינם צריכים לשלם אלפי שקלים למנוי בחדר הכושר על מנת להתאמן (מתאמנים במקום העבודה), וכמובן שאינם צריכים לשכור את שירותיהם של מדריכים אישיים.
*מדריך חדר כושר המשמש גם כמדריך אימון אישי עשוי להרוויח אלפי שקלים בחודש. הדבר תלוי במידת המקצועיות, חריצות, יחסי האנוש, הסביבה בה עובדים וכדומה. חשוב לדעת שישנם מדריכים אישיים המרוויחים פי כמה מהממוצע במשק.
*מדריך אימון אישי העובד באופן עצמאי מסוגל ב- 4 שעות הדרכה ביום בלבד, 5 ימי עבודה בשבוע להשתכר (לפי 150 ₪ לשעה – שכר ממוצע לאימון אישי) – 13,500 ש"ח. 
5.  קריירה בתחום  ניתן להתפתח בתחום ולמלא תפקידים שונים לרבות (רשימה חלקית): 
-מדריך אימון אישי.
-מנהל מקצועי במועדון כושר.
-מנהל מועדון כושר.
י-ועץ כושר (מקובל במועדוני הכושר הגדולים).
-הרצאות בתחום בחברות שונות וגופים (כגון: חברות, עיריות, בתי ספר ועוד).
-פתיחת מרכז קטן לאימונים אישיים.
-פתיחת מועדון כושר מסחרי קטן/גדול. במקרה זה ניתן להשיג משקיע כספי.
-מנהל קשרי לקוחות.
-מנהל תחום סטודיו.
-הדרכה של שיעורי ספינינג. במקרה זה עוברים קורס קצר של הדרכת ספינינג לאחר קורס מדריכי חדר כושר.
-מכירה של מוצרים שונים בתחום הכושר לרבות: תוספי מזון, ביגוד, ועוד (המכירה מתבצעת במהלך העבודה כמדריך חדר כושר במשמרת באחד המועדונים או בנפרד).
6. הימנעות מפציעות בעת ביצוע פעילות גופנית
 
אימון בחדר כושר עשוי לגרום לפציעה באם לא מתאמנים לפי הכללים. במהלך הקורס מושם דגש רב על ביצוע מדויק של תרגילים שונים תוך הקפדה על הפחתת העומסים על מפרקי הגוף השונים.  בחדרי הכושר השונים לא תמיד ניתן לקבל הנחיות אלו בשל מספר המנויים הרב, מיעוט המדריכים במשמרת, ידע  חסר של המדריכים ועוד.
7. גיוון העבודה  *חלק מהסטודנטים בקורס מדריכי חדר כושר מעוניינים לרכוש מקצוע נוסף לזה הקיים. כוונתם במקרה זה אינה לעזוב את משרותיהם הקיימות, אלא לעבוד בתחום נוסף מתוך עניין, ולעיתים אף להשלמת הכנסה. 

לסיכום, על מנת להתחיל בקריירה חדשה, להשיג מטרת אימון מסוימת, להכיר תחום מרתק, להרוויח כסף מעבודה נוספת שאינה שגרתית, יש להירשם לקורס מדריכי חדר הכושר הקרוב שנפתח וליהנות מכול היתרונות.
 
——————————————————————————————–
ד"ר איתי זיו – סגן מנהל קמפוס "שיאים" באוניברסיטת תל אביב. מנהל תחום הקורסים למדריכי חדר כושר מומחה לפעילות גופנית ספורט וחדרי כושר.

הוציא לאור את האנציקלופדיה – "עוצמות חדשות, כושר במעגל החיים" שהינו מדריך המקיף ביותר שנכתב בשפה העברית והעוסק בתחום הפעילות הגופנית וחדרי הכושר על כל היבטיהם והמיועד למתאמנים, למדריכים, לבעלי עניין ומודעות הספורט.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג