סקוואטים ופציעות: המיתוס

לסקוואטים יצא מוניטין רע, אבל מחקרים מוכיחים שהם משפרים את יציבות הברך וממזערים את הסיכוי לפציעות באזור
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לסקוואטים יצא מוניטין רע, אבל מחקרים מוכיחים שהם משפרים את יציבות הברך וממזערים את הסיכוי לפציעות באזור

מאת:רובין יפים


מחקרים רבים מראים שהעומס על מפרק הברך גדל ככל שטווח התנועה גדל. עם זאת, "עומס" אינו בהכרח מונח שלילי. העומס המתואר הוא בעצם הכוחות הפועלים על המפרק. העמסה על מפרק בצורה נכונה ושיטתית תביא לחיזוק המפרק, הרצועות, הגידים, העצמות והשרירים המרכיבים אותו.


מאמר שפרסם The National Strength and Conditioning Association טוען כי סקוואטים מלאים מפחיתים בצורה דרסטית את מספר הפציעות של הספורטאים, ומסייעים להחלמה מלאה במקרה של פציעה. בנוסף, מחקר חדש (מפברואר השנה) מגלה כי רוב הכוחות המתוארים בסקוואט מלא פועלים הרבה יותר על הגידים והרצועות מאשר על עצם הפטלה (פיקת הברך), כך שמיתוס שחיקת הפטלה נמצא תחת סימן שאלה גדול מאד.

עובדה מעניינת היא שמכל סוגי הספורט המקצועי הבכירים בהם מבצעים תרגיל זה, דווקא אצל מרימי משקולות, שסקוואטים מלאים וכבדים הם חלק גדול משגרת יומם במשך שנים ארוכות, נמצאו אחוזי פציעות הברכיים הנמוכים ביותר.

כל מחקר לגיטימי בנושא זה הראה שסקוואטים מלאים משפרים את יציבות הברך על ידי חיזוק כל הרקמות המרכיבות את מפרק זה, ובכך ממזערים את הסיכוי לפציעות באזור. פציעות בסקוואט מתרחשות לרוב כתוצאה מטכניקה לקויה, העמסת יתר או שימוש יתר.

כדי להימנע מפציעה יש להקפיד על טכניקה נכונה, גיוון בסוגי הסקוואט, ולהשתמש בפרמטרים נכונים להעמסת ההתנגדות בתרגיל. כאשר פועלים על פי הנחיות אלו, בהנחה שהמתאמן מקפיד על טכניקה ראויה ואינו מרפה את כיווץ השרירים או מקפץ בתחתית הטווח, העומס נהיה ידידותי ואין סכנה. סקוואט הוא כלי חשוב – השתמשו בו בצורה נבונה ותפיקו ממנו רק תועלת.


רובין יפים – מאמן כח וכושר לספורטאים, מומחה לחיזוק ושיפור ביצועים ספורטיביים. בוגר וינגייט.
הבלוג של רובין יפים כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג