ניווט ביער העמודים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:אורי תאר



בבוקר יום שבת, 28.12.02, התקיים בשטח החניון של קניון עזריאלי אירוע יוצא דופן וחסר תקדים, אפילו בקנה-מידה בינלאומי. 'בואו לנווט ביער העמודים' קראו כרזות הפרסומת ברחבי קניון עזריאלי ובאתר איגוד הניווט הספורטיבי הישראלי; ומה שהחל כרעיון מקורי, כמעט מופרך, של ארז אזרחי, מבכירי ענף הניווט בארץ, היה למציאות בשבת האחרונה של שנת 2002 – ניווט בתוך מבנה.

הרעיון העומד בבסיסו של הניווט הספורטיבי נותר כשהיה – ניווט אגב ריצה מהירה, על בסיס מפה אותה מתקבלים המתחרים ברגע הזינוק, ותוך איסוף נקודות הציון לפי סדר קבוע מראש. השינוי הוא כמובן בסביבת הניווט – החורש הטבעי הוחלף ביער עמודים, ואדמת הטרשים במשטחי בטון ואספלט. שינוי נוסף אותו הכתיב תא השטח החדש קשור בתוספת מימד הגובה. ארבע קומות החניון וקומת הכניסה בהן נערך הניווט, חייבו הכנת מפה המורכבת מחמש מפות נפרדות; ובעת בחירת המסלול נדרשו המשתתפים להתחשב גם בנקודות החיבור המאפשרות מעבר בין הקומות (דרך רמפות הרכב שבחניון הממוקמות במרכזו ובצידו הדרומי).


משתתף (לא) פעיל

האירוע שמשך משתתפים רבים, נחלק לשישה מקצים – בוגרים, נשים, נערים, נערות, ותיקים ומקצה משפחתי לא תחרותי. מסלול הניווט החל בקומת הכניסה (קומה 0), ירד בהדרגה עד לקומה התחתונה (-4), ושב לקומת הכניסה, תוך שהוא מטפס מעלה קומה אחר קומה. אחד היתרונות של חניון עזריאלי הוא בכך שגם קומות החניון פתוחות לכיוון האיילון, ולכן לא שורר בו זיהום אוויר כבד המאפיין חניונים אחרים. בשל כך שהאירוע התקיים ביום שבת, התרכזו מעט המכוניות החונות בחניון בקומתו העליונה, וגם אלה לא הפריעו לקיום האירוע והיו לחלק מהתכסית (בדומה לשיחים או לסלעים בשטח הטבעי). מרחק הריצה של מקצה הבוגרים היה בן 3,200 מטרים בלבד (בקו אוירי בין התחנות), ויתכן שכאן טמון החסרון העיקרי באירוע – לפחות מנקודת מבטו של ספורטאי סיבולת – הוא נגמר מהר מידי. ראשון הבוגרים, תמיר אלון, סיים את המשימה תוך 13:32 דקות בלבד. עם זאת, ראוי לציין שקטעי הריצה המהירה בין 20 התחנות דומים לאימון אינטרוואלים ומבטיחים את האצת הדופק.

מספר המשתתפים הגדול מצביע ללא ספק על הענין הרב שהאירוע עורר, ונראה שנוסף להנאה ולחידוש, הושגה גם מטרה נוספת שאיגוד הניווט ביקש להפיק מהאירוע – הגברת התודעה לענף ספורט יחודי זה.

האם יש סיכוי שנתנסה בקרוב בתחרות הדואתלון המקורה הראשונה בעולם?




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג