מ ס ע ו ת ד נ י א ל – Analyst Polar Challenge

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:דניאל קרן


כמה פעמים שאלו אתכם למה אתם רצים? כמה פעמים הסתכלו עליכם כמו משוגעים כשקמתם בבוקר שבת לריצת 36 קילומטר, כמה פעמים שאלתם את עצמכם למה לצאת מהמיטה החמה והאם בכלל זה שווה את זה.
בדרך הארוכה ובמהלך האימונים למסע הקוטב של אנליסט היו לדניאל קרן הרבה שעות ריצה לחשוב על הנושא.
אז עכשיו, לפני שאתם עושים מנוי לחדר כושר, לפני שאתם מכוונים את השעון המעורר לחמש דקות לפני שאתם צריכים להיות בעבודה, תוכלו לקרוא על חלק מהסיבות למה לא לוותר.

על השאלה למה לרוץ ישנן הרבה תשובות, טובות יותר וטובות פחות. חשיבות הריצה לבריאות האדם הוכחה זה כבר; זמינות הספורט בכל מקום ובכל שעה, בבחינת נעל נעליך על רגליך כי המקום עליו אתה עומד נקודת זינוק מצוינת הוא; העלות הכספית הנמוכה של העיסוק בספורט; זה, וכמובן תחושת השיפור הגופני המקרינה על ישותנו. אבל הסיבה האמיתית, זו שתגרום לנו להמשיך לרוץ כמו שציפורים עפות, היא ההתגלות.
לעתים נדירות, אלוהי הריצה מתגלה בפנינו, הרצים. לעתים, ההתגלות היא באמצעות שליחים ולעתים ההתגלות היא ישירה, חד-משמעית, בבחינת אני ולא מלאך, אני ולא שרף. לפעמים זה צבי מלכותי הצופה עלינו מראש הר בבוקר צונן, כשאנחנו פולחים את השבילים במעלה הרי ירושלים, ולעתים זה נשר החג מעלינו תחת שמש רחומה במדרונות המסולעים של הגולן. לפעמים ארנבת דוהרת בתלמים החרושים של האדמה האדומה של שפלת החוף ולפעמים סתם זנב שועל, שחומק בין הסלעים הצחיחים של המדבר.
לעתים נדירות אלוהי הריצה מתגלה במלוא הדרו. בזעפו הוא יטיח בנו מטר זלעפות או קרני שמש יוקדות, ובנוחו יחלוק איתנו שמים ארגמניים מלאי הוד והדר או כחול של ים מתקצף. ברגעי החסד הללו התחושות דוחפות האחת את האחרת כקרונות רכבת. האושר, השמחה, השלווה, ולבסוף גם הכרת התודה לגוף וכמובן, לאלוהי הריצה.




לעתים נדירות אלוהי הריצה מתגלה במלוא הדרו

ברגעי ההתגלות מתבהרת מהותה של הריצה. לא חוויה נרקוטית של ערפול חושים, וגם לא חוויה סיזיפית של מאמץ עד גבול קצה היכולת. להפך. חידוד חושים, ערנות מלאה, מודעות מלאה ונינוחות. הרמוניה עם הטבע שסובב אותנו והרמוניה עם הגוף שמשרת אותנו. לא התמודדות סגפנית סיזיפית ומונוטונית מול משטח ריצה תוך בהייה אטומה במסך ממול, אלא שיחה מרתקת ומעניינת עם מי שרצים איתו, או עם עצמנו.
את המולת בית הקפה מחליפים קולות הטבע, ואת הישיבה מחליפה הריצה. בקצב נוח המאפשר דיבור, צעד אחר צעד, נגמעים קילומטר אחר קילומטר. הגוף, כמין ריבון חיצוני מכתיב את הקצב, אי אפשר למהר ולא צריך למהר. "סיפור ארוך" אינו תירוץ, כי אם הזדמנות לספרו. באריכות, בפירוט, לאורך קילומטרים רבים. דרמות נפרשות לאורך שבילי העיר והכפר, חוויות אישיות, לבטים, מחשבות, שמחות ועצבויות, כמו בשביל של הנזל וגרטל, נפרשים לאורך הדרך.
צעדי הריצה המשותפים מחזקים קשרים, מהדקים חברויות, ממרקים את הנפש. וכך, העיניים בולעות את המראות המתחלפים, האוזניים מקשיבות בדריכות, כפות הרגליים מרחפות מעל האדמה הרטובה מהגשם. והגוף, הגוף איננו.

פורסם בעיתון גלובס ינו' 06

צילום: אלון פלד




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג