מתמידים – ומצליחים. אבל איך?

למרות כל היתרונות של אימונים קבועים ותכופים, מדי פעם אנחנו מוצאים את עצמנו משועממים מרוטינת האימונים שלנו. התוצאה: המוטיבציה יורדת, ומועדון הכושר להיות בעדיפות נמוכה יותר מבדרך כלל. כל הדרכים היצירתיות לצאת מהשגרה ולהישאר בכושר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

למרות כל היתרונות של אימונים קבועים ותכופים, מדי פעם אנחנו מוצאים את עצמנו משועממים מרוטינת האימונים שלנו. התוצאה: המוטיבציה יורדת, ומועדון הכושר להיות בעדיפות נמוכה יותר מבדרך כלל. כל הדרכים היצירתיות לצאת מהשגרה ולהישאר בכושר

מאת:יורם אילת

ההיצמדות לאותה רוטינה יכולה לגרום לשעמום, במיוחד בנוגע לכושר גופני. אימון נוסף מאותו הסוג, יום אחר יום, לא מאתגר את הגוף שלכם. בדיוק כמו שהמוח צריך משהו חדש כדי לעורר מוטיבציה, כך גם הגוף צריך משהו חדש כדי להמשיך את ההתקדמות בנוגע לבריאות וכושר גופני. כתוצאה מכך, ייתכן ואתם נמצאים במקום שבו אתם צריכים משהו חדש ושונה כדי לעורר את העניין שלכם בשיפור או בשימור הכושר הגופני. הפתרון: צאו מהשגרה הרגילה שלכם ואתגרו את הגוף והנפש בפעילות חדשה. פעילות גופנית קבוצתית מספקת את הפתרון המושלם. מועדוני כושר רבים בכל העולם מרגישים את הצורך ברעיונות חדשים ומרעננים לשיעורים קבוצתיים, והם נענו בכמות מדהימה של הזדמנויות ייחודיות. שיעורים אלה מספקים לכם מקום למצוא אפשרויות חדשות ולהגביר את ההנאה שתשאבו מאימון גופני, כדי לשמור על המוטיבציה להמשיך ולהתאמן. 

שילוב גוף-נפש
בשנים האחרונות, המכללה האמריקאית לרפואה ספורטיבית (ACSM) ערכה סקרים כדי לקבוע מגמות עולמיות בנוגע לכושר גופני. יוגה ופילאטיס נשארו בעשרת המובילים בשנתיים האחרונות, ומסיבה מוצדקת. שיעורים אלה הוכיחו את עצמם כמחברים הטובים ביותר בין הגוף והנפש בכל הנוגע לפעילות גופנית. פעילויות אלה לא רק מחזקות את השרירים וגמישות הגידים, אלא גם משפרות את הריכוז והפוקוס שלנו.מועדוני כושר רבים לוקחים את המיטב משיעורים אלה ומשלבים אותם בשיעורים ייחודיים הלוקחים את הכושר שלנו צעד אחד קדימה. שיעורים שמשלבים פילאטיס ויוגה יכולים לספק את היתרונות של שתי השיטות בשיעור אחד. שיעורים מסוימים משלבים אפילו טכניקות נוספות, בשילוב עם טאי צ’י ואומנויות לחימה אחרות. דוגמה אחת היא BODYBALANCE, המשלב יוגה, טאי צ’י ופילאטיס. 

נסו כלים חדשים
שיעורים רבים משלבים ציוד חדש ויעיל כדי לשפר את התוצאות ולהציע מגוון דרכים לבצע תרגילים. לדוגמא, הכדור השוויצרי, הידוע בשמות רבים כמו הפיט-בול או הבודי-בול, העומד בין 10 מגמות הכושר החזקות ברשימה של ACSM. הכדור נשאר פופולרי מאוד, והוא מהווה בסיס ועזר לפיתוח של מגוון הולך וגדל של תרגילים. אם לא ניסיתם שיעור הכולל את הכדור מזה זמן מה, יכול להיות שתופתעו לגלות תרגילים חדשים העושים בו שימוש.כלי נוסף שנמצא בשימוש נרחב במכוני הכושר עצמם ובשיעורים קבוצתיים הוא מכשיר ה-BOSU לשיווי משקל. כלי ייחודי זה נראה כמו פיטבול שנחצה לשניים. משתמשים בו בביצוע מכרעים, סקווטים ואפילו שכיבות שמיכה כדי לגרום לתנועות להיות עוצמתיות יותר ולשלב שיווי משקל וריכוז. שיעורים מסוימים לוקחים את הכלים המוכרים והאהובים והופכים אותם לאימון אפקטיבי ומהנה. חבלי קפיצה נמצאים בשימוש בשיעורים קבוצתיים רבים, חוץ מקיקבוקסינג. היתרונות לשיפור קצב לב-ריאה והגישה הנערית לחבל הקפיצה מאפשרות ליצור שעה מהנה של כושר. בנוסף, שיעורים מסוימים, שמשתמשים בטרמפולינות קטנות, המכונים לפעמים ריבאונד, צצים ברחבי העולם. קפיצה וריצה על סוגי הציוד הללו, שהיתה פופולרית בצעירותכם, מחטבת את הרגליים ועוזרת גם לשריר הלב.שיעורי ספינינג נמצאים סביבנו כבר שנים רבות, והם לא מראים שום סימני דעיכה בזמן הקרוב. הם נשארו ברשימת 15 הגדולים בכושר העולמי. אם עוד לא ניסיתם אותם, זהו זמן טוב לקפוץ על כיסא האופניים. שיעורים אלה מספקים אימון עוצמתי מאוד. אין צורך להיות רוכב מקצועי כדי להשתתף בשיעור ולבסוף תרגישו כמו מקצוענים בעצמכם.  

גלו את הריקוד
שיעורי כושר המושפעים מריקוד נמצאים בכל מקום. שיטה זו של פעילות גופנית מוכיחה את עצמה כאפקטיבית לשיפור הבריאות האירובית, מחטבת אזורים בעייתיים ומשלבת הנאה עם הפעילות. בנוסף, למידת כישור חדש משפר את פעילות המוח וחלק משיעורי הריקוד מספקים שיעור בנוגע לתרבות העולם הסובב אותנו.שיעורי ריקוד אירובי קלאסיים רבים עדיין נמצאים. פאנק או היפ-הופ אירובי נמצאים מסביבנו זמן רב ועדיין משלבים טרנדים חדשים. אפשר להיות יצירתיים עם הכוריאוגרפיה שלכם בעוד אתם זזים לקצב השירים העדכניים והחדשניים ביותר. שיעורי מוזיקת קאונטרי משתמשים במוזיקה מערבית מוכרת כדי לשלב ריקודי שורות מסורתיים בשיעורי הכושר. סלסה וממבו, ואפילו מהלכי צ’ה צ’ה, מספקים מוטיבציה לאנשים רבים במועדוני כושר ברחבי העולם.ריקודים אתניים ייחודיים הופכים לפופולריים מאוד, בנוסף לקלאסיקות הללו. מועדוני כושר מציעים שיעורים קבוצתיים בהשפעת סמבה ברזילאית ומחול ספרדי הנקרא פלמנקו. ריקודים אפריקאיים נותנים השראה עם קצב חזק ותנועה מלאת תשוקה. תוכלו לחזק את שרירי הבטן והליבה ולהזיז את המותניים בשיעורי ריקודי בטן.זוהי עובדה ידועה שגופיהם של רקדנים משקפים בריאות וכושר בשל המאמץ הפיסי הרב על רצפת הריקודים. בנוסף, שיעורי ריקוד ספציפיים במכונים מסוימים מציעים אימון לרקדנים או לכל אחד שמעוניין. שיעורים אלה משתמשים בחוויית התנועה הנמצאת בשימוש אצל רקדנים מנוסים כדי לחטב את הגוף ולשפר את הגמישות. 

                    

כנסו למים
ברוב המקרים, אנשים שנהנים מאימון על הקרקע שוכחים את היתרונות של הבריכה. האפקט הטיפולי של המים וההתנגדות שהמים מספקים יוצרים אטמוספרה מושלמת לשיפור הבריאות והכושר. שיעורים קבוצתיים במים יכולים להיות נכס מאתגר לרוטינת האימון שלכם.השיעורים מתרחבים מעבר לאימונים אירוביים במים רדודים או עמוקים. מועדוני כושר מסוימים לוקחים את הקיקבוקסינג לבריכה, ומשתמשים בסביבה זו כדי לספק התנגדות נוספת למכות ולבעיטות. לחוויה מרגיעה יותר שתשפר גמישות ואיזון נסו טאי צ’י או יוגה במים. שיעורים אלה משתמשים בכוח המרפא של אימון אקווטי ובתמיכה של המים כדי להגביר את היתרונות של שתי שיטות אימון אלה. 

קחו צעד אחד קדימה
לעתים המוטיבציה סובלת כשאנחנו לא מאותגרים מספיק ברוטינה הרגילה שלנו. פתרון טוב לבעיה זו הוא שיעור יחיד שדוחף אותנו קדימה אל הגבולות שלנו; אימון שמוציא אותנו מהאזור הנוח שלנו ומאתגר את הבריאות האירובית שלנו, את הכוח ואת כוח הרצון.שיעורי "טירונות" כוללים אימון אינטנסיבי ומאומץ שמשלב תרגילים בהשראת הצבא. שיעורים מאתגרים אלה יכולים לתת לכם את האימון הפרוע והקשה שהצטרכתם כדי להוציא את עצמכם משעמום התכנית הרגילה. לאחר שיעור אחד כזה תרגישו בטוחים בעצמכם שתוכלו לעבוד קשה יותר כדי להשיג תוצאות.אפילו אם אתם לא אוהבים ספורט, תוכלו להיראות ולהרגיש כאילו אתם כן אוהבים. אימוני ספורט קבוצתי מציעים תרגילים אינטנסיביים יותר ממכשירי כושר ומשקולות רגילות. תשתמשו בתנועות בהשראת המתאמנים בסוגי ספורט ספציפיים. שיעורים אלה משלבים תרגילים של כוח ומהירות, כדי להעלות את הדופק רמה אחת למעלה.  

הגיע הזמן להתחיל
לסיכום, שילוב של שיעורים קבוצתיים בשדרת האימונים גורם למרבית המתאמנים להתמיד יותר, לבצע יותר פעילות גופנית ולהשיג תוצאות טובות יותר. נסו בעצמכם.

נכתב על ידי יורם אילת, פיזיולוג של המאמץ
באדיבות אתר Balance




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג