ילדים אקטיביים להורים אקטיביים

המזגן בבית והטמפרטורות הגבוהות בחוץ גורמות לילדים רבים להעדיף להישאר בבית במהלך חופשת הקיץ. הרביצה מול המחשב והטלוויזיה והמחסור בפעילות גופנית גורמים לכך שילדים רבים חוזרים מחופשת הקיץ עם תוספת של 10% במשקל. איך מונעים את התופעה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


המזגן בבית והטמפרטורות הגבוהות בחוץ גורמות לילדים רבים להעדיף להישאר בבית במהלך חופשת הקיץ. הרביצה מול המחשב והטלוויזיה והמחסור בפעילות גופנית גורמים לכך שילדים רבים חוזרים מחופשת הקיץ עם תוספת של 10% במשקל. איך מונעים את התופעה?

מאת:ברק צור


בקיץ ילדים יוצאים מכל מסגרת אפשרית, רוב החוגים נמצאים בפגרה ואין כמעט סיבה לעזוב את הבית, המזגן והמחשב, אם לא תגדירו אותה בעצמכם.י לדי ישראל מבלים בממוצע 4-3 שעות ביום מול המחשב והטלוויזיה. בחגים ובקיץ מחקרים הראו גידול של 100 ואף 200%, כלומר 8 וגם 12 שעות מול המסכים. הצפייה והרביצה מושכת אחריה גם נשנוש בלתי פוסק ובקלות ילד יכול למצוא את עצמו חוזר אחרי קיץ לביה"ס עם תוספת של 10% למשקלו.

ילדים פעילים להורים פעילים
אחת הבעיות המהותיות היא שאנו ההורים הופכים להיות יותר ויותר עסוקים. יש צורך במקרים רבים בשתי משכורות ואף רצון להגשמה עצמית ולקריירה אצל 2 ההורים. בנוסף, יש לנו גם רצון וכמעט חובה חברתית להתאמן ולהמשיך להיראות טוב, אז איפה בין כל העיסוקים הללו עוד מוצאים זמן לצאת ולהפעיל את הילדים ??? החינוך וההפנמה שתרבות אחה"צ או תרבות של סופ"ש וחג מכילה גם חלקים אקטיביים לא יופיעו אצל ילדכם ללא מעורבות שלכם בעניין. זה חייב להיות כייפ להם וגם לכם, מתוך הבנה שהם הלקוחות האמיתיים באותה פעילות. אמא שתגרור את בתה להליכה מהירה שאותה מאוד מספקת, תיתקל במקרים רבים בבת שתיגרר מאחוריה ללא הנאה מרובה. הדבר עוד יותר מחמיר כשהאמא חטובה ובכושר והבת מלאונת ולא ממש אתלטית.

מתקני אימון עם משקל הגוף
בעשרות פארקים ברחבי ישראל הוצבו מתקני "גרינפילדס" צבעוניים. אלו מתקנים המיועדים בעיקרון לילדים מעל גיל 14 ופועלים כנגד שימוש במשקל הגוף. אין מה לחשוש מעומס יתר מכיוון שבפועל משקל הגוף מנוטרל בחלקו הגדול ע"י סדרה של מנופים וכך גם ילדים ונערים יכולים להתאמן וליהנות ממתקנים אלו. קראו בהקפדה את הוראות השימוש והבטיחות בכל מתקן, כי הרי אין סיכוי שילדכם יעשו זאת לבד. בחלק מן המתקנים יש צורך שתסייעו לילדיכם מאחר שיחס המשקל שיש להרים, לעומת מסת השריר, תצריך עזרה קלה. וודאו והקפידו עימם שהם משחררים את הידיות בצורה איטית ומבוקרת עד לתחילת טווח התנועה. דבר נוסף שחשוב להקפיד, להחליף מכשירים בצורה שתפעיל פעם אחת את פלג הגוף העליון ולאחריו את פלג הגוף התחתון.

הכדור הגדול מהלידה חוזר לפעילות
בבתים רבים ניתן למצוא היום כדור ענק, פיטבול. הכדור הזה יכול לצאת עימכם לחופשה, לים או לבריכה או אפילו סתם לפארק עם משטחי דשא. ניתן להוציא ממנו את האוויר אם אינו נכנס לאוטו ולנפח אותו בתחנת דלק בעזרת שרוול פלסטי קטן שנמכר עם רוב סוגי הכדורים. הפיט בול מבטיח השתוללות אמיתית על החול, במים ובכל מקום. 10 זריקות כדור שכזה באויר לגובה מקסימלי תהיה לא פשוטה גם לנער מתבגר. גם עם ילדים קטנים אפשר לשחק רבות עם הכדור הענק אך פחות לצפות שהם יצליחו לתפוס אותו כשהוא ייזרק אליהם. 

משחקי מים והליכה במים
כשנכנסים למים עם ילדים בגילאים שונים, יש צורך תמיד להתחשב בצעיר ובנמוך ביותר, שלרוב גם ישלוט בשחיה הכי פחות טוב. ניתן לשחק על קו החוף בכדור כאשר הגדולים והגבוהים נכנסים לעומק. ניתן לשלב גם צעידה לאורך החוף כאשר אתם, ההורים, צועדים בעומק, אפילו בקו המותניים והילדים לידכם במים הרדודים או על קו החוף. הליכה במים קשה הרבה יותר וגם תאפשר לכם להצטנן מהחום מתי שרק תרצו.

התמסרות תוך פיתוח תפיסה מרחבית וקואורדינציה
בזוגות, שלישיות או עם כל חברי המשפחה. בוחרים להתמסר ביניכם עם כדור, בקבוק מים קטן או כל דבר שנוח לתפוס. מחליטים על כיוון והאבא מכתיב את הקצב. תרגיל פשוט שכזה מפתח עבודה בקבוצה, צורך בקצב פנימי, לשים לב לאן אני מוסר ומתי מוסרים לי, משחק קואורדינטיבי וכייפי, במים או בחוץ.

חלונית – אמא תקני לי ארטיק…
כשיוצאים עם ההורים, כמעט תמיד יגיע השלב שבו נידרש לעצור ל"נשנש" משהו: מתוק, מלוח, קר או חם, תמיד יהיה משהו לאכול. חשוב להחליט כתפיסה חינוכית שלא בכל הליכה לים יש גלידה, לא בכל סרט יש פופקורן ולא כל סיבוב בקניון מסתיים במקדונלד. חשוב שהקישור הזה יישבר מדי פעם וגם יוסבר לילדים. ביציאה למס' שעות, כדאי כן לתכנן את הארוחה הבאה ואולי להיערך אליה ע"י לקיחת דברים מהבית. כך תרוויחו בטוח 3 דברים: זה יהיה זול יותר, איכותי יותר מבחינת רכיבים תזונתיים ודל יותר בקלוריות.

ברק צור הינו מומחה מזה שנים באימון ילדים ונוער. מרכז קורס לאימון ילדים בקמפוס שיאים, המרכז להסמכות בספורט ובתנועה באונ' תל אביב

————————————————————————————————————————–


הילדים והספורט התחרותי



תרגילים לחיזוק שרירי הגב




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג