חדר הכושר – המדריכים והקשר לאיכות השירות

"בכל עת שמכון כושר מופעל, יהיה נוכח במקום מדריך, המלמד את דרכי ההפעלה של המכשירים שבו ומפקח על המתאמנים בו". סעיף זה הנו חלק מסעיפי חוק מכוני הכושר הקיים בישראל.
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


"בכל עת שמכון כושר מופעל, יהיה נוכח במקום מדריך, המלמד את דרכי ההפעלה של המכשירים שבו ומפקח על המתאמנים בו". סעיף זה הנו חלק מסעיפי חוק מכוני הכושר הקיים בישראל.

מאת:ד"ר איתי זיו


מעניינת העובדה שבחוק אין אזכור למספר המדריכים המומלץ לפי מספר מתאמנים. מצב זה, למעשה, לא הגיוני וניתן כיום למצוא מועדונים בהם מדריך בודד משגיח בחדר כושר על מתאמנים רבים בשטח של 500 מ"ר ויותר. הסיבה לכך הנה כלכלית, כמובן, מכיוון שאיוש חדר הכושר בשני מדרכים ויותר מצריך הוצאה כספית גדולה יותר. מותר לציין, שאיכות השרות במקרים הללו ירודה וסביר להניח שבמועדונים בהם יש מחסור קבוע במדריכי חדר כושר – איכות השירות נפגעת באופן משמעותי.

על מנת שהאימון בחדר הכושר יהיה אפקטיבי, יש צורך להחליף תוכנית אימונים מפעם לפעם (45-30 יום בממוצע – תלוי ברמת המתאמן ומטרת האימון). במקרה שבו ישנו מדריך אחד במשמרת (ולעיתים אף שניים) יתקשה המדריך לתת שירות שיתבטא בהדרכה נכונה של המתאמנים, הכנת תוכנית אימונים ועוד. כך, ששכיחים המקרים בהם מתאמנים עושים שימוש בתוכנית אימון אחת במשך זמן רב במיוחד (לעיתים אף למעלה משנה) מכיוון שאף לא אחד מהמדריכים או מהצוות המקצועי בנה תוכנית מתאימה.

אימונים אישים
ברשתות הכושר הגדולות תעשיית האימונים האישיים מגלגלת מיליוני שקלים בשנה. במקרה זה שכיח להבחין ברמת שירות מוגבלת של מדריכי חדר הכושר וזאת על מנת לפתות את המתאמנים השונים לשכור את שירותיו של מדריך כושר אישי. במקרים רבים הדבר צולח והמתאמנים (ללא ברירות רבות) צורכים שירותיהם של מדריכי כושר אישיים. על פניו נראה שבמועדוני הכושר הקטנים התופעה המתוארת פחות שכיחה ורמת השירות במקרה של מדריכי חדר הכושר – גבוהה יחסית. אחד החסרונות של מועדוני הכושר הקטנים לעומת הגדולים הנו המרחב (הקטן יותר), היצע המכשירים, שירות מגבות ועוד.

בחירת חדר כושר גדול שהנו חלק מרשת מועדוני כושר, או בחירת חדר כושר קטן יחסית על ידי הצרכן מצריכה בירור לגבי מטרת האימון. בחלק מחדרי הכושר לעיתים אין את הציוד המתאים להשגת מטרות האימון הייחודיות כגון: פיתוח גוף, החלמה מתהליך של פציעה באמצעות מכשור מתאים ועוד. ייתכן גם שחלק מהחוגים המבוקשים לא קיימים במועדון אליו נרשמים, או לחלופין – משובצים בשעות שלא מתאימות למתאמן. במקרה זה בהחלט מדובר בשיקול משמעותי נוסף שמשפיע על בחירת מועדון הכושר.

לסיכום, לפני שאתם נרשמים למועדון כושר מסוים, חשוב שתעשו בירור עם עצמכם מה חשוב לכם במיוחד. במידה והנכם מתכוונים בכל מקרה לשכור שירותיו של מדריך כושר אישי, אין בעיה כלל ועיקר מכיוון שאיכות השירות שתקבלו – גבוהה. אך, במידה ואינכם מתעתדים לשכור שירותיו של מדריך כושר אישי, הרי שחשוב שתבחרו באופן משוכל את חדר הכושר בו תתאמנו.

תמונה / ויקיפדיה
—————————————————————————————————
ד"ר איתי זיו – סגן מנהל קמפוס "שיאים" באוניברסיטת תל אביב




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג