הקשר בין פעילות ספורטיבית ומצב רוח טוב

האם קרה לכם שהתחלתם אימון במצב רוח שפוף ובסיומו הרגשתם הרבה יותר טוב או שסיימתם לרוץ 10 ק"מ וחוויתם תחושת אופוריה? ובכן, אתם לא לבד. מחקרים רבים מלמדים כי אנשים שמתאמנים באופן קבוע חווים עלייה במצב הרוח וצמצום תחושת עצבות או אפילו דיכאון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


האם קרה לכם שהתחלתם אימון במצב רוח שפוף ובסיומו הרגשתם הרבה יותר טוב או שסיימתם לרוץ 10 ק"מ וחוויתם תחושת אופוריה? ובכן, אתם לא לבד. מחקרים רבים מלמדים כי אנשים שמתאמנים באופן קבוע חווים עלייה במצב הרוח וצמצום תחושת עצבות או אפילו דיכאון

מאת:גלעד קובו


מהם היתרונות הפסיכולוגים של פעילות ספורטיבית?
אלה הנוהגים לרוץ מדי יום יספרו לכם כי הם "מכורים" להרגשה הטובה שמגיעה לאחר סיום הריצה. אותה הרגשה טובה אינה דומה לאף הרגשה אחרת. תחושה זו של מי שעוסק בפעילות גופנית מאומצת, אינה מתקבלת רק מעצם ההישג הטמון בריצה של מספר הקילומטרים או בביצוע מסלול אופניים זה או אחר. תחושה זו נובעת מהפרשה של הורמון במוחנו, אשר משרה תחושה עמוקה של שלווה יוצאת דופן ושל אופטימיות.

הורמון זה מכונה בשם אנדורפין שמבנהו המולקולארי זהה למדי למורפין. אותו מורפין המשמש להרגעת כאבים. בניגוד למורפין מקורו של האנדורפין הוא פנימי ומופרש בתגובה למצבים מסוימים. התחושה שמלווה ריצה או אימון בדרך כלל מתוארת כתחושת אופוריה. התחושה הידועה בספרות מקצועית גם כ-Runner's High יכולה להיות מלווה בתחושה חיובית ואופטימית לגבי החיים.

משככי כאבים
אנדורפינים פועלים גם כמשככי כאבים, כך שהם מעלימים את תחושת הכאב. הם גם פועלים כחומר מרגיע. הם מיוצרים במוח ובעמוד השדרה ובעוד איברים בגוף והם משתחררים בתגובה לכימיקלים במוח הנקראים נאוטרנסמיטורים. הפעולה במוח דומה למה שקורה כאשר לוקחים תרופות משככות כאבים.

מחקרים גילו…
מדענים מתחום רפואה גרעינית באוניברסיטת מינכן ערכו מחקר בו השתתפו 10 רצים. אותם רצים עברו סריקת מוח ובדיקה פסיכולוגית להערכת מצב רוח לפני שיצאו לריצה של שעתיים. התוצאות היו חד משמעיות: הריצה גרמה לשחרור מוגבר של אנדרופינים שחברו לאזור במוח הקשור לרגשות. כתוצאה מכך כל הרצים דיווחו על מצב רוח טוב יותר עד להרגשה אופורית.

לאימון באופן סדיר יש יתרונות רגשיים ובריאותיים
היתרונות הרגשיים:
מפחית מתח.
מפחית חרדה ודיכאון.
מעצים הערכה עצמית.
משפר את השינה.

היתרונות הבריאותיים:
מחזק את הלב
מעלה את רמות האנרגיה.
מוריד לחץ דם.
משפר את טונוס השריר ומחזקו.
עוזר להפחית שומן.

זהו, נגמרו התירוצים. גם אם לא מתחשק לכם לנעול את נעלי ההתעמלות ולצאת לאימון כי אין לכם מצב רוח, תתחילו לרוץ והמצב רוח הטוב יגיע לבד, בריצה!
——————————————————————————————
באדיבות אתר kove2max 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג