הקשר בין גיל המדריך בחדר הכושר והצלחתו

בשנים האחרונות חלה עלייה במספר האנשים הבוחרים בתחום הפעילות הגופנית כמקצוע עיקרי או משני בחיים. לפיכך, לא מפתיעה העובדה שגיל המועמדים לקורסי מדריכי חדר כושר נמצא בעלייה מתמדת וכיום ניתן להבחין בסטודנטים בני 40, 50 ואף 60 ויותר
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


בשנים האחרונות חלה עלייה במספר האנשים הבוחרים בתחום הפעילות הגופנית כמקצוע עיקרי או משני בחיים. לפיכך, לא מפתיעה העובדה שגיל המועמדים לקורסי מדריכי חדר כושר נמצא בעלייה מתמדת וכיום ניתן להבחין בסטודנטים בני 40, 50 ואף 60 ויותר

מאת:ד"ר איתי זיו


האם בגיל מבוגר ניתן להצליח בתחום יותר או פחות בהשוואה לצעירים? התשובה לא חד משמעית ועל מנת לענות בצורה יסודית חשוב לבחון זאת במספר היבטים מעניינים:

אינטלגנציה רגשית – במקרה זה הכוונה הנה ליכולת לקלוט רגשות של הצד השני בצורה טובה, בהבעות הפנים וכדומה. כמו כן אדם בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה מסוגל לעשות שימוש ברגשותיו המשתנים לטובת המטלה והאדם שמולו. במקרים רבים מדריכים מבוגרים יחסית, מאופיינים באנטלגנציה רגשית  גבוהה יותר מאשר צעירים והדבר משפיע באופן מהותי על רמת שירות טובה יותר בחדר הכושר.

File:US Navy 081206-N-2456S-006 Aviation Boatswain's Mate (Fuel) Airman Joseph Haefner ssists Aviation Boatswain's Mate (Fuel) Airman Nicholas Bell with lifting 60-pound weights.jpg


סבלנות – מדריכים צעירים מאופיינים במקרים לא מעטים ב'פתיל קצר' במיוחד. מתחילים עבודה במקום מסוים ואינם מתמידים, מאבדים סבלנות במהרה, נוסעים לחו"ל לאחר מספר חודשי עבודה בחדר כושר מסוים ללא התראה מוקדמת לפעמים ועוד. כל זאת משפיע על רמת השירות בחדר הכושר וזו אחת הסיבות לכך שמנהלי מועדוני כושר מעדיפים לפעמים מדריכים בוגרים יותר.

התשלום לשעת הדרכה וגיל המדריך – התשלום למדריך בחדר כושר נע בטווח של 30-20 ₪ בממוצע לשעת עבודה (למעט מקרים מיוחדים במקומות כמו מתנ"סים, מקומות עבודה וכדומה – אזי לעיתים התשלום עשוי להיות גבוה יותר). מדריכים צעירים להוטים להגדיל את שכרם בזמן קצר חלק ניכר מהם מאבד סבלנות ומחפש עבודה אחרת בה השכר גבוה יותר. למותר לציין שמדריכים צעירים לא אחת אינם מסודרים מבחינה כלכלית ולכן הסבלנות לעומת המדריכים המבוגרים לא רבה. המדריכים המבוגרים במקרים רבים מסודרים יחסית כלכלית ולכן הם יגלו סבלנות לעבוד מספר חודשים בשכר נמוך תוך ראייה ארוכת טווח שלאחר תקופה מסויימת יוכלו להדריך באימונים אישיים, לקבל תפקידים שונים במועדון הכושר ובכלל – להתקדם בתחום.

היצע התפקידים והיכולת לנהל – במקרים לא מעטים מתפנים תפקידי ניהול שונים במועדון הכושר או ברשת מועדונים לדוגמה: מנהל משמרת, מנהל מקצועי ברשת, מנהל מועדון, מנהל מדריכים של מועדונים במקומות עבודה, מנהל תחום אימון אישי, מנהל תחום סטודיו, מנהל תחום יועצי כושר ועוד. הסיכוי שמדריך מבוגר יחסית הנו בעל כישורים מתאימים או עם ותק בתחום של ניהול ויחסי אנוש- גדול יותר לעומת מדריך צעיר. כאן המקום לציין ששכיח למצוא במועדוני כושר מדריכים בני 40 ויותר שהחליטו לעשות שינוי קריירה ולהדריך בתחום הפעילות הגופנית. לעיתים מדובר בקציני צה"ל בתפקידי פיקוד או ניהול, מנהלי מחלקות או חברות באזרחות ועוד. במקרים הללו הרקע הקודם מהווה יתרון.

הדרכת אוכלוסייה מבוגרת בחדר הכושר – יותר ויותר מתאמנים בני 60 ומעלה פוקדים את מועדוני הכושר בכלל ואת חדר הכושר – בפרט על בסיס קבוע. גם במקרה זה סבירות גבוהה שמתאמנים מבוגרים יחושו בנוחות מסוימת באנטרקציה עם מדריך או מדריכה מעל גיל 40 או 50 מאשר עם מדריך בן 22-19 בממוצע.

הסמכות והכשרות בכלל ובתחום האימון –
בפרט –   מדריכים בגיל מבוגר יחסית עברו בדרך כלל מספר הכשרות בתחומים שונים שבהחלט עשויים לסייע להם בהדרכה בחדר הכושר. למותר לציין שמדריך אימון אישי מצליח חייב לדעת איך לנהל עסק, אילולא כן הוא צפוי לאי שביעות רצון מצד הלקוחות ואף – להפסד כספי. לא כולם מסוגלים לנהל את עצמם ללא הכשרה מתאימה בנושא ולכך דוגמאות רבות מהשטח. לפיכך למדריכים המבוגרים יתרון מסוים בתחום זה.

היכולת לפתוח מועדון כושר או מיזם בתחום הכושר באופן עצמאי – כאמור, מדריכים מבוגרים יחסית הנה בעלי יכולת רבה יותר מבחינה כלכלית ומסוגלים גם לפתוח מועדון כושר או להתחיל במיזם זה או אחר בתחום האימון כגון: מרכז קטן לאימונים אישיים, חברה למאמנים אישיים, חברה להפעלות והרצאות בתחום אורח חיים בריא בחברות גדולות, סטודיו לתנועה ועוד.

מקצועיות – חשוב במיוחד שהמדריך יהיה מקצועי ככל שניתן. בשנים האחרונות כשהמידע הנו כה זמין וניתן להשיגו באינטרנט, בעיתונות הכתובה, בטלביזיה וברדיו, בהרצאות ובכנסים רבים הנערכים חדשות לבקרים במהלך השנה, מתאמנים חשים במהרה אם המדריך שלפניהם מקצועי או הנו בעל ידע חסר. במקרה זה ניתן להבחין דווקא במדריכים המבוגרים יחסית שהנם בעלי סבלנות ואף יכולת כלכלית גבוהה יחסית הלומדים בקורסים ובהשתלמויות ומשדרגים את רמתם המקצועית. חשוב לדעת שיש קשר ישיר בין רמת ההשכלה והידע בתחום והניסיון של המדריך לבין רמת השכר.

לסיכום, למדריך צעיר לא תמיד מובטחת הצלחה בתחום לעומת מדריך מבוגר, לעיתים – להיפך. דווקא המדריך המבוגר הנו בעל פוטנציאל גבוה יותר להצלחה ועשוי להתמיד שנים רבות ולהשתכר יותר מהמדריך הצעיר.

* ד"ר איתי זיו – סגן מנהל קמפוס "שיאים" ומנהל תחום הקורסים למדריכי חדר כושר באוניברסיטת תל אביב. מומחה לפעילות גופנית ספורט וחדרי כושר.

————————————————————————————————————————–


ילדים אקטיביים להורים אקטיביים



תרגילים לחיזוק שרירי הגב




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג