דניאל קרן – בדרך לכיבוש האוורסט

אם לא יהיו תקלות של הרגע האחרון יהפוך תוך ימים אחדים דניאל קרן לישראלי הרביעי, שכבש עת פסגת הר האוורסט בנפאל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אם לא יהיו תקלות של הרגע האחרון יהפוך תוך ימים אחדים דניאל קרן לישראלי הרביעי, שכבש עת פסגת הר האוורסט בנפאל

מאת:יוסי מלמן




קרן, בן ה-48 הוא חלק ממשלחת של עשרה גברים ונשים מטפסי הרים. שבעה מהם הם מקנדה, אחד ממכסיקו אחד מגרמניה וקרן הישראלי. מנהיג המשלחת הוא טים ריפלי, שכינויו "טימאלאיה", מטפס בעל ניסיון רב ומדריך קבוצות בהרי ההימלאיה. במשלחת חבר גם ד"ר ברנרד וויטמן בן 68, מקנדה המבקש להיות הקנדי המבוגר ביותר שהגיע לפסגה.

באתר המשלחת המתעדכן מקנדה, באמצעות דיווחיו של טים ריפלי מהשטח, נאמר כי המשלחת מצויה קרוב לפסגה, בטווח "נגיעה", ממנה וממתינה למזג אוויר נוח כדי לסיים את משיתמתה על פי לוח הזמנים שנקבע. לפני ימים אחדים ספגה המשלחת אבדה קשה. אחד מהסבלים, בני שבט שארפה הנפאלי, המלווים את המשלחת ומסייעים במסעה, נספה במפולת שלגים. חבר אחר במשלחת חולץ ברגע האחרון, וכמה מחברי המשלחת נאלצו להפסיק את המסע בשלבים שונים, עקב בעיות רפואיות.

לפני צאת המשלחת למסעה לפני כחודש וחצי, תחזית מזג האוויר דברה על חורף "מתון" שעבר על האוורסט ופסגותיו. אך במרוצת המסע השתנו התנאים וחברי המשלחת סבלו מרוחות עזות ומכמה מפולות שלגים.

הישראלי הראשון שהגיע ל"גג העולם" היה דורון אראל שהניף ב-1992 את דגל ישראל על הפסגה בגובה 8848 מטרים. הטיפוס להר הגבוה ביותר בעולם, עבור קרן הוא חלק מבילוי ירח הדבש שלו, לאחר שנישא לפני כמה שבועות לשירי חפר-קרן. שירי ליוותה את קרן וחברי המשלחת בחלק מהדרך וטיפסה לפסגת האי THE ISKLAND PEAK בגובה 6189 מטרים.

קרן הוא בנקאי לשעבר שמנהל כיום קרן באחת החברות של קבוצת נוחי דנקנר. הוא רץ מרתון מצטיין, מייסד "מועדון רצי תל אביב" ואחד מספורטאי הספורט האתגרי הנועזים והמובילים בישראל. לזכותו נזקפים עשרות מסעות של ספורט אתגרי ברחבי העולם כולל אולטרה מרתון סהרה (250 ק"מ) טיפוס על הפסגות החשובות ביותר בעולם וחציית כיפת הקרח שלך גרנלנד במסע לקוטב הצפוני.

את תגובתם של דניאל ושירי קרן לא ניתן היה להשיג אתמול.

תמונה באדיבות אתר המשלחת


תיקון טעות בכתבה:
דניאל קרן יהיה הישראלי הרביעי (ולא השני) שיעפיל לפסגת האוורסט
לפניו טיפסו גם דודו יפרח ומיכה ניב.

באדיבות נועם וייס – יו"ר המועדון האלפיני הישראלי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג