אירוביתון 2006 – אירוע האירובי של השנה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:רני בקר

מאות שרוטי הספורט האירובי פלשו לחולון, לסוף שבוע של שיעורים ללא הפסקה.
כנס האירוביתון השנתי (השביעי במספר) התקיים בפעם השנייה בחולון וחיזק את מעמדה של העיר כמעצמת תרבות וספורט – לפחות ברמה הלאומית.

מה מושך מאות נשים וכמה עשרות גברים ליומיים של שיעורי אירובי מכל הסוגים ? התשובה הפשוטה היא האהבה העמוקה לשיעורי המדרגה, הקיק בוקסינג, הפילאטיס, היוגה, הספינינג ושער ענפי האירובי למיניהם.



מאות חובבי אירובי מכל רחבי הארץ – באירוביתון 2006



אירוביתון 2006, הוא המפגש השנתי של חובבי הספורט מכל רחבי הארץ, הבאים ללמוד את הצעדים החדשים, הטרקים המנצחים, הכורואגרפיות וכמובן ההתחככות בדמויות המפתח מהענף. בנוסף למדריכים מחו"ל (פארן דלהה – מקנדה וניקה השוויצרית), פקדו את האירוביתון מדריכים מובילים בתחומם כמו, אלינור מלול, ברק צור, גורג' עסלי, טל יהלום, ליבי גור, סנדי חסון, שמעון ורחלי בכר, שרון ווסקו ועוד רבים טובים, כולם בוגרי תארים מתקדמים בחנ"ג ומדריכים מובילים בכל מועדוני הכושר בארץ.

השיעור הראשון בו ביקרתי, היה שיעור היפ הופ שהועבר באולם המרכזי ע"י האורחת משוויץ – ניקול כוון (ניקה) שלה זה הביקור השני בישראל. ניקה קפצה על הבמה לקצב ההיפ הופ ולרגע היה נדמה שהיא מכינה את המשתתפים לאודישן ב"רקדן נולד". הקהל המשולהב לא חסך בצעקות התלהבות תוך כדי השיעור ונראה היה כי כולם מכירים בע"פ את הצעדים.



כוכבת עולמית – ניקה השוויצרית



משם עברתי במעבר חד מהאנרגיות המטורפות של ההיפ הופ לשקט הפנימי של היוגה. כיתת היוגה של ג'ורג' עסלי וליבי גור, באולם הקטן שבקומה השלישית במרכז הפיס, הכילה לא יותר מ-20 משתתפות (כולן נשים) וצמד המורים בניהולו של עסלי, הפגין ביצועים מדהימים ביוגה שחלקם לא היו ברי ביצוע מצד התלמידות הממושמעות. לקראת סיום השיעור עברו עסלי וגור לעמידת ראש שהזכירה לי את ביצועי היוגה של בן גוריון (לא שחייתי בתקופתו – אך תמונתו המפורסמת עומד על הראשו בחוף הים של ת"א זכורה היטב בראשי) ולאחר מכן הרגשתי רצון עז לחזור לשיעורים הרועשים יותר.

אולם הקיק בוקסינג של ברק צור ויואב מאירסון היה מלא עד אפס מקום והאגרופים נזרקו לכל עבר בקצב ההאוס הכה משמח. מאירסון (שכנראה סובל מטרוף קטן), דאג לחמם את הבנות שגדשו את השיעור ב-20 דקות של קפיצות ועינטוזים אך מיד אח"כ החל הקרב הגדול בין הבנות לבין עמודי האגרוף,
ולא יכולתי שלא לחשוב על הסרט זוכה האוסקר – מיליון דולר בייבי

הכוכב הקנדי, פאהרן דלהה, העביר שיעור תיאורטי בעיקרו, למאמנים אישיים בכל מה שקשור ליציבה ויציבות והקהל השבוי בלע כל מילה שיצאה מפיו של המסטר הקנדי – ולו בשל העובדה שתמיד נראה טוב יותר כשמגיע מורה בסדר גודל עולמי.



מיליון דולר בייבי



יעל ניר, מדריכה מובילה מאזור השרון, העבירה שיעור בשם האטרקיטבי – "בר אקטיבי". לתומי חשבתי שהיא תלמד יסודות בהגשת משקאות אלכוהולים או משהו בסגנון, אך למזלה (ולבורותי), הנוכחות בשיעור ידעו בדיוק מה היא עושה כשבאו ללמוד זרימה בתנועה, יצירתיות מתפרצת ועבודה אפקטיבית עם ה"בר" (כך קוראים בשפה יפה למקל מטאטא מסוגנן) וכל זאת כמובן לקצב מוזיקה עדכנית ומקפיצה.

השיעור האחרון בו צפיתי, היה "מדרגה בהזמנה" של כוכבת המדרגה – סנדי חסון. סנדי, בניגוד לשער המדריכים, מתקשרת ב"נטורל", כלומר ללא מיקרופון הראש (ה"מדונה" המפורסם) ואת כל ההסברים היא עושה באמצעות סימני ידיים בלבד. העדר המדונה, לא מנע ממאות הנוכחים בשיעור לבצע את הכורואגרפיה של סנדי בצורה מושלמת ובהערצה מובהקת. סנדי סחפה את הקהל בריקודים סוערים ובשולי האולם המרכזי יכולתי להבחין בעשרות בנות עם מצלמות ווידאו, שצילמו את השיעור במטרה ללמוד את הצעדים ולהנחיל את התורה לדורות הבאים. בכלל, תופעת צילומי הווידאו רווחה באירוביתון ונראה כי לא פחות משבאו התלמידים לחוות ולתרגל את הצעדים הם גם צילמו את השיעורים כדי שיוכלו ללמוד טכניקות וצעדים של המאסטרים הגדולים.



סנדי חסון – סוחפת את הקהל – בלי מדונה



הכנס המרהיב הסתיים במרתון indoor cycling (קצת מוזר לשמוע את המילה מרתון יומיים אחרי מרתון טבריה) אליו הגיעו כ- 300 ספינרים מרחבי הארץ לקבל מנה גדושה של אדרנלין.
המרתון השנה, היה לזכרו של גולן שלמון, מאסטר בספינינג שנהרג בשנה שעברה בתאונת אופניים והוא נפתח בסוג של אזכרה לגולן ולפועלו בתחום ה- indoor cycling. בין מאות זוגות אופני הספינינג ראיתי כמה זוגות של אופני כביש, הברקה של המארגנים, שרכבו את המרתון על טריינרים ורולרים.
המרתון הועבר ע"י שמעון בכר, מאיה מורדוך, יהודה שפיר, ליבי גור, ברק צור ומייקו שמחי שהלהיבו את הקהל במופע של אורות, ווידאו ומוסיקה מזרמים שונים.

גלית גיטרמן, בת 32 מחיפה, פוקדת במשך כל השנה כמעט את כל אירועי האירובי בארץ (בנוסף לאירועי אופניים, ספיניניג, ריצות ועוד) והמרחק בין חיפה לחולון לא הבהיל אותה גם לא מזג האוויר החורפי. "הכיף של להיות בשיעורים אצל טובי המדריכים בארץ" היא ספרה לי, "הוא הגורם המרכזי להגעתי לכנסים מסוג זה". העייפות על פניה, אחרי 5 שעות של שיעורים מתישים, לא הסתירו את הברק שבעיניה בתום יום אינטנסיבי שכזה.



שיא הערב – מרתון אינדור סייקלינג



רחלי בכר המנהלת המקצועית של האירוביתון ורותי יצקן מנהלת האירוע וכן מנהלת מרכז הפיס בחולון (בו התקיים האירוביתון ) הביעו סיפוק רב בתום האירוע. כמות המשתתפים הייתה משביעת רצון לטעמן והזרימה הכללית של אירוע מורכב מסוג זה הוכיחה להן ולמשתתפים כי מקצועיות ויסודיות מביאות לתוצאות. השנה לראשונה, התקיים pre convention, ביום שלפני האירוביתון שכלל בעיקר שיעורים תיאורטיים בתחום האירובי. עוד חידוש השנה היה כנס מנהלי חדרי כושר ועל אף מספר משתתפים לא רב, נראה כי בשל חשיבותו מקומו לא יגרע גם בשנה הבאה.

תמונות מאירוביתון 2006




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג