אימונים יעילים להפחתת מסת השומן בגוף

עם הגידול המתמשך בעיסוק בענפי ספורט המאתגרים את כוח הסבולת (כגון מרתון, טריאתלון, איש הברזל, ורכיבה על אופניים למרחקים ארוכים), שוב ושוב עולה לדיון נושא שחשוב לרבים: אנשים מתאמנים אינספור שעות, אך הם לא רואים שום שינוי במסת השומן של גופם, השאלה היא למה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


עם הגידול המתמשך בעיסוק בענפי ספורט המאתגרים את כוח הסבולת (כגון מרתון, טריאתלון, איש הברזל, ורכיבה על אופניים למרחקים ארוכים), שוב ושוב עולה לדיון נושא שחשוב לרבים: אנשים מתאמנים אינספור שעות, אך הם לא רואים שום שינוי במסת השומן של גופם, השאלה היא למה?

מאת: ד"ר ריק קאטוף


החשיבה הקונבנציונלית גורסת שאם מישהו שורף יותר קלוריות מאשר הוא צורך, הרי שמובטחת לו ירידה במשקל. ובכן אם זה רק היה כל כך קל… זה היה כל כך קל. על מנת שאדם יהיה רזה, הוא חייב לאזן את "ארבעת הגדולים": תזונה, אימון משקולות, אימון קצב הלב, והקשר בין הנפש לגוף. הבה ונבחן אותם אחד לאחד:


לא קל לשרוף קלוריות / צילום: Teamkattouf

תזונה:
המכשול: החיסרון הגדול ביותר שאני רואה בתזונה של המתאמנים הנ"ל הוא שהם אוכלים פחות מדי קלוריות. מצב זה לאורך זמן עלול להאט את חילוף החומרים, בגלל נזק לשרירים. הדבר עלול להכניס את הגוף למחסור חמור בקלוריות לאורך זמן, ולהוביל את הגוף למצב של מצוקה. בתגובה למצוקה זו, הגוף מקבל איתותים לשמור על השומן ועל המשקל.  
הפתרון: ככל שאתה מתקדם ממרחקים קצרים לארוכים יותר, עליך לוודא שהתזונה שלך מתאימה לכמויות האנרגיה שאתה מוציא. מתאמן אינו יכול לצרוך את אותה כמות קלוריות במהלך אימונים למרחקים קצרים כמו מי שמתאמן לתחרות איש הברזל.

אימון משקולות:
המכשול
: הדברים השכיחים ביותר שאני שומע הם: "אני לא רוצה להתנפח", או "אין לי מספיק זמן לזה". הזנחה של אימון משקולות, המתלווה לאימון לב-ריאה מסיבי, היא אחת הדרכים הבטוחות עבור המתאמן להתחיל לאבד מסת שריר. אובדן מסת שריר תותיר אתכם עייפים, חלשים ומיובשים.
הפתרון: התאמן עם משקולות לפחות פעמיים בשבוע. אתה תגלה מהר מאוד שאתה קל יותר, והביצועים שלך ישתפרו. בד בבד, אתה תפתח רקמת שריר בריאה ואיכותית.

אימון קצב הלב:  
המכשול: זה ברור שאתה חייב להתאמן בשחייה, רכיבה על אופניים וריצה. אך חשוב לזכור שכמות רבה של אימון לב ריאה, ביחד עם מחסור בקלוריות, הימנעות מאימון משקולות וכמות רבה מדי של אימונים הגורמים עלייה תלולה בקצב הלב לעיתים קרובות מדי, כל אלה הם מתכון בטוח לאובדן מסת שריר. כאשר אתה מתאמן בקצב לב גבוה מדי לעיתים קרובות מדי, הוא עלול לעקוף את היכולת לשרוף שומן, והוא עובר ישירות לשריפת פחמימות (גליקוגן).
הפתרון: מלבד כל אימון אנאירובי / קצב לב גבוה / מהירות שאתה עושה, עליך לוודא שאתה שומר על קצב הלב באיזור האירובי על מנת להרבות ככל האפשר בשריפת שומן.

הקשר בין הנפש לגוף:
המכשול: מתאמנים רבים מאשימים את עצמם בקשר לחוסר היכולת שלהם להפחית במשקל למרות כל האימונים שלהם. המחשבות והאמונות שלהם הן שהם לא מסוגלים לאבד ממשקלם, ולא משנה מה יעשו.
הפתרון: אם אתה חושב שאתה יכול או אם אתה חושב שאינך יכול – בשני המקרים אתה צודק. או: "אם אתה מאמין, אתה יכול להגיע לזה". הנפש היא הנכס העיקרי שלנו, וגם המגבלה העיקרית. כאשר מתאמן מתחיל להאמין במה שהוא עושה, הגוף כבר יעשה את שלו.

אם נפלת קורבן לתרחיש זה, אל תדאג: הבט על "4 הגדולים" שלך, וזהה מכשולים שאתה יכול לטפל בהם. כשאתה מתחיל לטפל בנושאים הללו ומבצע את התיקונים הנדרשים, תתחיל לחוש שיש החזר הרבה יותר גדול להשקעה שלך. 2010 היא השנה שבה תוכל לעשות את השינוי!
————————————————————————————————-
ד"ר ריק קאטוף – מנחה של Rx Nutrition, מחבר הספר Forever Fit, מאמן טריאתלון ITCA, מאמן בפסיכולוגיה של התזונה, מאמן כושר, יועץ בתחומי תזונה ובריאות, יועץ לתזונת ספורט, מחבר Livestrong.com, ומרצה מבוקש




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג