בי-קיור לייזר PRO-SPORT הוכרז כמכשיר הרפואי שיטפל בספורטאי המשלחת האולימפית

במסיבת עיתונאים שקיימה, הכריזה החברה כי מדובר במכשיר הרשמי שיטפל בספורטאי המשלחת האולימפית לקראת משחקי ריו 2016
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

במסיבת עיתונאים שקיימה, הכריזה החברה כי מדובר במכשיר הרשמי שיטפל בספורטאי המשלחת האולימפית לקראת משחקי ריו 2016

מאת:מערכת שוונג


פציעות כידוע, הן חלק בלתי נפרד כיוע מהספורט המקצועי בכלל והספורט החובבני בפרט. מבדיקה עולה כי ענפי הספורט בהם נמצאו אחוזי הפציעות
הגבוהים ביותר היו : אתלטיקה, כדורגל, כדוריד, הרמת משקולות, אופני הרים
והוקי. מנגד, ענפי הספורט בהם אחוז הפציעות הנמוך ביותר היו ריצות ספרינט,
רכיבת אופני מסלול, רכיבה על סוסים, מסלול חתירה, חץ וקשת וירי.

הוועד האולימפי בישראל ופיזיותרפיסטים בכירים בחרו בבי-קיור לייזר SPORT PRO כפתרון מקצועי לטיפול רפואי בספורטאים האולימפיים לקראת המשחקים האולימפיים בריו 2016. המכשיר כבר מעורר עניין רב בקרב ספורטאי הג'ודו וההתעמלות האומנתית של ישראל. נבחרות אירופיות בענפים שונים שרואות את הספורטאים הישראלים, בוחנות את האפשרות להשתמש בו וחלקן גם כבר החלו בשימוש.

טיפול מקצועי בפציעות בשטח
במחקר שיזם הוועד האולימפי הבינלאומי בעקבות המשחקים האולימפיים בלונדון 2012, נבדקו סוג וכמות הפציעות שארעו במהלך המשחקים בקרב  10,568 ספורטאים. מתוך הנבדקים דיווחו 1,361 (11%) על פציעות ספורט. נתון נוסף הראה כי 35% מהפגיעות אף היו עלולות למנוע מהספורטאי מלהשתתף בתחרות עצמה. עובדה זו העלתה את הצורך במציאת מכשיר רפואי לטיפול מקצועי בפציעות בשטח.

מכשיר הלייזר הינו פיתוח טכנולוגי ישראלי (פטנט), הראשון מסוגו בעולם, אשר פותח על ידי חברת אריקה כרמל בע"מ, כמענה לצורך שזוהה בקרב הספורטאים המקצועיים אשר מתאמנים מדי יום שעות ארוכות בהכנה למשחקי ריו 2016. המכשיר מהווה פריצת דרך עולמית בתחום טיפולים בלייזררך במצבים של כאבים אורתופדיים ופציעות ספורט, בהם לפקטור זמן ההתאוששות וההחלמה יש משמעות קריטית במהלך אימונים עצימים ותחרויות והוא מוכרז על ידי הוועד האולימפי בישראל כמכשיר הרפואי הרשמי לטיפול בספורטאי המשלחת האולימפית הישראלית.

מדובר בדגם ייעודי לספורטאים המקצועיים שמשקלו 173 גרם והוא מיועד לשימושם של רופאים, פיזיותרפיסטים, כירופרקטים, מטפלים, מנהלי קבוצות ספורט ומאמני כושר, המסייעים באופן יומיומי לספורטאים, וכן לשימושם האישי של הספורטאים האולימפיים. המכשיר קל לנשיאה נייד ונגיש, ומאפשר טיפול במצבים של כאבים ופציעות בכל עת ומקום.

בזכות פיתוח בלעדי ופטנט ישראלי, התאפשר לראשונה, צירוף בלעדי ויוצא דופן: שימור העוצמה והקוהרנטיות של אלומת הלייזר על פני שטח גדול של 4.5 סמ"ר בבת אחת, תוך כדי מיזעור הטכנולוגיה לגודל של מכשיר ידני במשקל 173 גרם, נייד, נטען, ונוח לתפעול.
בטכנולוגיה זו מיוצרת אלומת לייזר בעוצמות ורמות דיוק המאפשרות חדירה אפקטיבית של קרן הלייזר לעומק הרקמות, הישג שהיה אפשרי עד כה, רק במכשירים הנייחים והיקרים. התוצאה – שילוב מושלם בין יעילות טיפולית השווה לזו של המכשירים הגדולים והיקרים, לבין האפשרות להעניק טיפול מיידי ורציף בכל מקום ובכך לאפשר החלמה איכותית ומהירה יותר, בזמני טיפול קצרים.

יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, ברך על שיתוף הפעולה והוסיף: "המכשיר בי-קיור לייזר SPORT PRO הוכיח את יעילותו בטיפול בספורטאים אולימפיים, שהצליחו בעזרתו להגיע כשירים לתחרויות בהן הם משתתפים. אני שמח על שיתוף הפעולה המהווה סיוע משמעותי  לספורטאי ישראל באימונים ובתחרויות בהן הם מייצגים את ישראל בכבוד רב".

טיפול בכל מקום ובכל זמן
"הטיפול בבי-קיור לייזר ספורט פרו מאפשר לי לטפל בעצמי בכל מקום וזמן שנוח לי. השימוש במכשיר הפחית את כאביי בברכיים משמעותית ואני מתכוון להמשיך להשתמש בו בעתיד", מספר המדליסט האולימפי שחר צוברי שזכה במדליית ארד בבייג'ינג ומספר על הצלחה בהתנסותו האישית עם המכשיר, לסיוע בטיפול בכאבים כרוניים בברכיים, "משמח אותי לדעת שטכנולוגיות ישראליות חדשניות מסייעות ומחזקות את הספורטאים האולימפיים בישראל.”

ד"ר מיה קלה בנצור, מנהלת המדור לפיזיותרפיה, מכון וינגייט וספורטאית אולימפית בעבר, וד"ר לובה גליצקייה-הרופאה האולימפית של ישראל, מציינות מניסיונן המקצועי: "במסגרת הטיפול הפיזיותרפי, הניתן לסגל האולימפי, התחלנו לאחרונה להשתמש במכשיר. הטיפולים ניתנו למגוון מקרים אקוטיים וכרוניים כאחד, ובהם מספר פציעות חריפות של ספורטאים שעמדו להשתתף בתחרויות בינלאומיות תוך זמן קצר. בין היתרונות האפשריים בשימוש במכשיר לצפות להם: 1. הפחתת כאבים בתסמונת עומס יתר, לטובת שימור כוח בקרב הספורטאים. 2. הפחתת כאבים וקיצור זמן החלמה בשל חבלות. אין ספק שבדרך זו אנו שומרים על רמת כשירות תפקודית גבוהה יותר. 3. טיפול שטח יעיל בכאבי שריר והתכווצויות שריר באימונים עצימים/ארוכים מאד. 4. טיפול עם המכשיר צמצם בצורה משמעותית שימוש בטיפול תרופתי אנטי-דלקתי הידוע שעלול לגרום לתופעות לוואי רבות."

רשימת פציעות ספורט האופייניות לספורטאים מקצועיים, נשים וגברים, המתאימות לטיפול עם המכשיר בי קיור לייזר SPORT PRO, מאת הצוות הבכיר במכון הפיזיותרפיה וינגייט:
•    נקע בקרסול- שלב חריף (הורדת כאב ונפיחות) וכן בשלב התת – חריף (כרוני)
•    נקעים וחבלות של האצבעות (משחקי כדור)
•    מתיחת הרצועות הצידיות – המדיאלית (פנימית ) והלאטרלית (חיצונית) של הברך
•    תסמונת עומס יתר בשוקיים-  shin splints
•    דלקות גידים- Tibilais posterior (תומך הקשת האורכית בכף הרגל)
•    דלקת של Plantar fascia
•    כאבים/דלקות כרוניות של גידי הכתף המסובבים Rotator cuff
•    כאבים בקדמת הברך בקרב מתבגרים- Osgood schlaeter disease
•    תסמונת כאב בקדמת הברךPatello femoral pain
•    כאב ודלקת כרונית בגיד הפיקה ( Jumper's knee=Patellar tendinopathy )
•    פגיעות עור –פצעים שטחיים

17.6.2014





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג