ספורטאי השבוע של שוונג || עופר אפל

תפיסת החיים שלו אומרת כי המטרה היא הדרך ואת התחרויות עושים כי מכורים לתחושה. הוא מדקר סיני ומנהל את אחת המכללות המבוקשות ביותר לרפואה משלימה ובין היתר לא מפסיד אימונים ותחרויות. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - עופר אפל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

עופר אפל, 56, קריית אונו, מנהל קמפוס ברושים – ביה"ס לרפואה משלימה, ומטפל ברפואה סינית

"טריאתלון נראה לי מאתגר ומשולב במספר ענפי ספורט" | צילום: צלמי שוונג

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"תמיד נהגתי לשחות 3-4 פעמים בשבוע, כ-1.5 ק"מ. לפני כ-10 שנים בא לי פתאום לעשות טריאתלון. התחלתי להתאמן לבד, עם אופניים כבדים עליהם היו מורכבים 2 כיסאות ילדים".

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"התחלתי בטריאתלון, שנראה לי מאתגר ומשולב במספר ענפי ספורט".

מה ענף הספורט האהוב עלייך? 

"טריאתלון – המשלב מספר ענפי ספורט".

רץ אולטרה מרתון 50 ק"מ בסתיו האחרון | צילום: צלמי שוונג

היכן אתה מתאמן? 

"הרבה שנים מתאמן ב-O2 עם מני קורן, שהכין אותי לכל התחרויות בהן השתתפתי".

כמה שעות שבועיות אתה מקדיש לספורט?

"תלוי למה מתאמנים. שמתאמן למרתון אני מבצע שבעה אימונים בשבוע, כ-10 שעות שבועיות. שמתאמן לטריאתלון אני מבצע תשעה אימונים בשבוע, כ-12-13 שעות בשבוע".

ספר על תחרויות בהן השתתפת?

"רצתי אולטרה מרתון 50 ק"מ בסתיו האחרון, מרתונים בארץ, ת"א וירושלים. בחו"ל – ברלין, ברצלונה, ונציה וכד'. ישראמן אילת השתתפתי שלוש פעמים, בדרך כלל עושה שם את השחייה והריצה במקצה המלא. טריאתלון אילת, טריאתלון חיפה, גן שמואל ועוד במקצה האולימפי".

שיא אישי מיוחד. 

"3.5 שעות במרתון ברלין. פודיום, מקום שלישי, שלשות בישראמן האחרון – ינואר 2018".

"לא אשכח את תחושת האושר שחשתי עם סיום הטריאתלון הראשון" | צילום: אלבום פרטי

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"השעון שמצלצל ותכנית האימונים. קם כמו רובוט, לא שואל שאלות, אוכל משהו קטן, ויוצא להתאמן, בלי קשר למזג האוויר, חושך או אור וכדומה".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"מאוד מקפיד. משתדל להימנע מסוכר לבן, קמח לבן ולהמעיט בחלב. בבוקר, אם אין אימון עצים). אני אוכל דייסת שיבולת שועל עשירה בהמון דברים, מקפיד על איזון בין פחמימות וחלבונים והרבה ירקות במהלך היום. שותה רק מים ותה ירוק. כמעט לא שותה קפה".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"להיות בכושר טוב ולהתאמן. לשמור על אורח חיים בריא, עוזר לך להיות רגוע, חד ויעיל יותר. הכושר מסייע בכך שזקוקים למעט שעות שינה, כך שקם מוקדם. משתדל שהספורט לא יפגע בחיי המשפחה והעבודה. הכנסת הילדים לספורט מביאה לזמן איכות ואושר גדול בדמות השתתפות משפחתית בתחרויות, אימונים משותפים, שיחות משותפות בנושא ועוד".

על מה היית מוותר בספורט שלך?

"האופניים. אני נמנע מלרכוב על כביש, פרט לתחרויות עצמן, כך שמתאמן כמעט רק על טריינר, לפעמים יוצא ל'ראש ציפור'. המשפחה צוחקת עלי ועל שלוליות הזיעה שנוצרות סביב האופניים, בעיקר לאחר 2-3 שעות של דיווש בקיץ".

ספר סיפור בלתי נשכח?

"במרתונים רבים נתפסו לי השרירים ברגליים, ככה שאני לא מצליח להמשיך בלי מנוחה או הליכה קלה, אבל מצאתי את התרופה לזה. לא, לא מגנזיום, או מלחים. גיליתי את זה לפני מספר שנים, במרתון ברצלונה, מרתון מדהים אגב, חגיגה אמיתית. המשפחה הגיעה לעודד אותי. אשתי והילדים רצו בין התחנות השונות בסאבווי, כדי לפגוש אותי ולעודד. באחת התחנות, בערך בק"מ ה-36, שם בדיוק נתפסו לי השרירים ברגליים, התקשו כמו אבן. ממש אבן. לא יכולתי לזוז. פתאום שמעתי צעקה של קול מוכר מהקהל 'אבא הולך… אבא הולך…'. תוך שנייה עבר הכל, חייכתי כמו גיבור לילדים 'מי הולך? מה קרה לכם…?' ומהפחד שאתפס שוב, סיימתי את המרתון בקלילות.
עוד סיפור – לא אשכח את תחושת האושר שחשתי עם סיום הטריאתלון הראשון שעשיתי באילת. על קו הסיום כל כך התרגשתי, כך שצעקתי צעקה אדירה ולא יכולתי לעצור את הדמעות שלא הפסיקו לרדת. זה לא היה הטריאתלון הראשון שלי, אבל הוא היה קשה יחסית לאחרים, וסיימתי אותו בזמן טוב יחסית".

"אני נמנע מלרכוב על כביש" | צילום: צלמי שוונג

מי המודל לחיקוי שלך?

"אבי דה פילוסוף. האיש והאגדה. ספורטאי אמיתי. מהווה מקור השראה ופרופורציות לכל קושי שיש. אבי לקח את פציעתו לכיוונים של 'אם זה קרה לי, בוא נוציא מזה את הכי טוב שאפשר'. ממשיך לאמן ולהתאמן, לחפש יעדים והישגים חדשים, למרות הפציעה".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?

"התחרויות והמרוצים לא חשובים. רק הדרך אליהם. קרה לא פעם בעבר, שהייתי רשום לתחרות – מרתון או טריאתלון, ומסיבות שונות ביטלתי ברגע האחרון,זה יכול להיות סתם יום הולדת של אחד הילדים, או איזה עניין בעבודה. מני המאמן היקר שלי לא כל כך אהב את כשזה קרה, אבל אני תמיד אומר שהמטרה היא הדרך, אורח החיים שהוא חלק בלתי נפרד מהדרך הזו. את המרוצים והתחרויות אנחנו עושים כי אנחנו מכורים לתחושה העילאית שחשים כשמסיימים מרוץ או תחרות, רגע שמהווה שיא לתקופת אימונים מפרכת.

מה המטרה הבאה בלוח המטרות?

"טריאתלון אולימפי אחרי פסח, אולי מרתון אמסטרדם הבא, אין כמו להתאמן למרתון בחום של הקיץ בארץ".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג