ספורטאי השבוע של שוונג || ניר עזיזה

לפני כחודש הוא סיים את אחד ממרוצי הכביש הקשים בעולם, הספרטתלון ושוקל לשוב לריצות בשטח, הוא אוהב לרוץ ונהנה מהנוף והטבע שהדרך מזמנת לו. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג - ניר עזיזה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

ניר עזיזה, 48, מושב נורדיה, עובד באוניברסיטת ת"א – אגף הנדסה

ניר עזיזה במרכז נודע ברגלו של המלך ליאונידס בספרטה | צילום: מרב מולכו

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"כילד ונער תמיד היו במושב חוגי ספורט וכושר. בצבא שירתתי כשלוש שנים כחייל קרבי בגולני, עם הרבה 'שעות על הרגליים'. לאחר הצבא נהגתי לבצע ריצות בסופי השבוע בלבד כתחביב. לפני כשמונה שנים נכנסתי לענף הריצה בהדרגה, התחלתי מהליכות ארוכות עד לריצות במרחקים ארוכים מאוד".

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"בחרתי בענף הריצה משום שהוא זמין, אינו דורש משאבים מיוחדים ונותן אפשרות להנות מנוף וטבע תוך כדי ביצוע ספורט. תמיד בנסיעותי ראיתי הר ואמרתי לעצמי 'למה לא לעלות עליו?'. רכבתי קצת על אופניים אך ספורט זה מסתמן כמסוכן ואילו שחייה קצת משעממת ללא נוף אנושי וטבעי".

ענף הספורט האהוב עלייך.
כדורסל , טניס

היכן מתאמן?
"מתאמן באזורים שונים: בקרבת הבית אני נוהג לרוץ ליער אילנות, נחל אלכסנדר ,מכמורת ועד קיסריה. בקרבת העבודה רץ בפארק הירקון, אימוני עליות מבצע בעליות מנשר לכרמל בחיפה ועליות ממחסיה לנס הרים בירושלים. כמו כן, מבצע ריצות שטח עם אהרון אסולין בקבוצת VipTraIlisrael. את רוב הריצות אני מבצע לבד, לעיתים מצטרף לאשתי – מרב מולכו, שאף היא רצה מרחקים ארוכים".

"בחרתי בענף הריצה משום שהוא זמין, אינו דורש משאבים מיוחדים" | צילום: מרב מולכו

כמה שעות שבועיות אתה מקדיש/ה לספורט?
"כמות השעות ומספר האימונים השבועיים משתנה בהתאם לתחרות המטרה ותוכנית האימונים המתבצעת בהדרגה. כתוכנית שימור אני רץ בין 10-12 שעות שבועיות, 8 שעות ריצה ושלוש שעות כושר. לקראת תחרות אני רץ כ-17 שעות ריצה ומוסיף לכך 3 שעות כושר".

תחרויות שהשתתפת?
"מרתונים בארץ ומרתונים בחו"ל דוגמת מרתון לימסול בקפריסין, ז'נבה. בעבר נהגתי לרוץ בריצות הטרייל שארגן עופרי מילר, בסובב עמק רצתי את המקצים 60,100 ,160, 200 ק"מ. עוטף עזה 100 ק"מ, מדבר לים 50 ק"מ ,צאלנג' 24, מרתון קצרין, אולטרה 63 ק"מ באירלנד, 100 מייל מרוץ החומה בברלין בשנה שעברה ולפני שבועיים סיימתי את הספרטתלון".

שיא אישי.
"הישג מיוחד הוא סיום ריצת הספטתלון. חווית ריצה המסכמת אימונים ארוכים לאורך תקופה ארוכה".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"לקום בבוקר להתאמן זה חלק משגרת היום כמו לצחצח שיניים או לעבוד. יודע שבהתחלה כרבע שעה הגוף יחרוק ואחר כך ייכנס לקצב ריצה".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני משתדל להקפיד על תזונה נכונה בשבילי. אכילה של ירקות, פירות, חלבונים וויטמינים מהצומח. אני בודק את הרכיבים על גבי האריזות. משתדל לאכול מוצרים בסיסיים ולא מעובדים. התזונה מתבססת על תזונה טבעונית מטעמי בריאות עם ארוחה אחת בשבוע של בקר לצורך השלמת B-12. לא משתמש בתוספי מזון או ויטמינים ועורך בדיקות דם תקופתיות כל שמונה חודשים".

"לשמחתי, אשתי גם שותפה לתחביב, תומכת בי וגם יוצא לנו לרוץ יחד" | צילום: מרב מולכו

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"הריצה הינה כתחביב ואימונים לריצות ארוכות דורשות שעות אימון רבות. אני משתדל לשלב ריצות בבוקר לפני העבודה ובסופי שבוע לצאת לריצות מוקדם בבוקר כך שמגיע לפני שהמשפחה מתעוררת. כמו כן, ההתעסקות באימונים משמעותיים החלו שהילדים כבר גדלו. לשמחתי, אשתי גם שותפה לתחביב, תומכת בי וגם יוצא לנו לרוץ יחד ולנסוע לתחרויות משותפות בהם אנו רצים יחד".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"הייתי מוותר על פציעות ואינטרוואלים".

מודל לחיקוי.
"ברמה האישית הורי ז"ל שמעבר להיותם הורי, עברו בחייהם הרפתקאות, קשיים והסתגלות לשינויים שאני תמיד נפעם במחשבה על כך. בעולם הספורט אין לי דמות לחיקוי או הערצה אך אני מעריך הרבה אנשים בעולם הריצה שסובבים אותי ורצים איתי, רצים מהירים ורצים איטיים החולקים איתי את הידע שלהם, הזמן והרגשות".

טיפ לספורטאים אחרים?
"ממליץ על ריצות טרייל בטבע לאו דווקא במרחקים ארוכים. לשלב אימונים של טכניקות ריצה, תרגילי חיזוק וגמישות. לבצע תרגילי שחרור ומתיחות על בסיס יומי, משעמם, מעצבן אבל סביל מול הטלויזיה. לבצע עליה הדרגתית בעומסים על מנת להימנע מפציעה. לבצע אימונים בליווי של מאמן. ביצוע בדיקות תקופתיות של מדדי דם וגם בדיקה ארגומטרית. בעיקר לקחת את הריצה בקלות, משום שהיא לא מרכז החיים, כנראה שלא נשבור שיא עולמי ואנו עושים זאת מבחירה ואף משלמים על כך כסף".

מה המטרה הבאה? תחרות או אירוע ספורט קרוב בו אתה מתכנן להשתתף?
"כרגע אני במנוחה לאחר מרוץ הספרתטלון וחושב על מטרות ההמשך אם לרוץ אולטרה כביש או לשוב לריצות שטח, לאו דווקא עם טיפוסי הרים".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג