ספורטאי השבוע של שוונג לקראת הישראמן || דן אלתרמן

בקרוב הוא יעמוד בפעם הרביעית על קו הזינוק של תחרות הישראמן המלא באילת. הפעם הוא מגיע מוכן וממוקד הרבה יותר אחרי שחידד וחיזק את הרכיבה. בואו להכיר מקרוב את ספורטאי השבוע של שוונג לקראת ישראמן 2019 - דן אלתרמן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דן אלתרמן מנצח בישראמן גארמין 2017

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

דן אלתרמן בן 38, גר בקיבוץ יפתח, בעלים של חנות אופנים וטריאתלון ובעלים ומאמן טריאתלון בקבוצת אלתרמנס

דן אלתרמן מנצח בישראמן גארמין 2017

"להורים היה חשוב שאעסוק בפעילות גופנית" | צילום: ניר עמוס

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"מאז שאני זוכר את עצמי, להורים היה חשוב שאעסוק בפעילות גופנית. עברתי בין מספר ענפי ספורט, שחייה, טניס שולחן, כדור יד, קרב מגע, כדורגל, אבל אף פעם זה לא היה ממש רציני, זה היה חוג. בגיל 13 הלכנו לראות תחרות טריאתלון בו השתתף חבר טוב של הורי, טריאתלון נהריה 1993, ורן, אחי התאום ואני התאהבנו בענף המוזר הזה. האמת זה התחיל אצל רן, אני העדפתי להמשיך לחמם את הספסל בכדורגל, אחרי שבמשך חצי שנה ראיתי את רן כל כך נהנה, החלטתי שגם אני רוצה. אני זוכר שרן ממש ליווה אותי בכל האימונים ולימד אותי כל מה שהוא יודע. באותה התקופה לא היה דבר כזה טריאתלון לילדים ותחרויות לילדים, ולכן התאמנו בקבוצת בוגרים בווינגייט. מהתחלה הבנו שזה הספורט שאנחנו רוצים לעסוק בו".

עם איזה שעון אתה מתאמן ומתחרה?
"שעון גרמין 935 ומחשב אופניים 820 EDGE גם של גרמין".

מה ענף הספורט האהוב עלייך? 
"אני אוהב את שלושת הענפיים. זה יותר עניין של תקופות".

"השנה החלטתי לחזק את תחום הרכיבה" | צילום: ניר עמוס

היכן אתה מתאמן? 
"בשחייה אני מתאמן בבריכת השחייה של מבואות חרמון. ברכיבה בכבישי הגליל לרוב לבד אבל מידי פעם עם חברים טובים. ריצה במטעים ובכבישי הגליל ביחד עם שתי הכלבות שלי".

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?
"מתאמן 18-22 שעות, כ-10-12 יחידות אימון".

ספר על תחרויות שהשתתפת בהם?
"כאמור אני מתאמן בטריאתלון משנת 1994, עוד שלושה שבועות זה יהיה 25 שנה. עד לשנת 2012 עסקתי בטריאתלון כספורטאי מקצוען ובמטרה לייצג את ישראל במרחקים האולימפיים. התחריתי בכל העולם בכל סוגי התחרויות. אליפויות אירופה, עולם, גביע עולם, תחרויות סבב, 2 מכביות, בכל היבשות ובעשרות מדינות ברחבי העולם.
בנוסף לטריאתלון, רן ואני התחרינו באליפות העולם בטיפוס מדרגות בניו יורק שם סיימנו במקומות השני והשלישי".

במרוץ המדרגות | צילום: ניר עמוס

שיא אישי מיוחד. 
"במהלך הקריירה המקצועית שלי, זכיתי להשיג הרבה שיאים ביניהם 6 פעמים אלוף ישראל, משנת 1998-2011 הייתי על הפודיום באליפות ישראל במקום הראשון או השני, פעמיים אלוף המכביה, מקום 6 בגביע העולם דרום אפריקה, מדורג מקום 26 בעולם, מקום שלישי באליפות העולם בטיפוס מדרגות, מקום ראשון כללי בישראמן 2017. בנוסף ומאוד מרגש לשמוע את המנון התקווה, מושמע במדינות זרות אחרי זכייה במקום הראשון שלוש פעמים בתחרויות סבב עולמי בקניה, דרום אמריקה ואיטליה".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן? 
"האימונים בשבילי הם דרך חיים. הרצון להיות הכי טוב שאני יכול".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?
"אני משתדל לאכול מאוזן".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"כאמור הספורט בשבילי הוא דרך חיים. זה מי שאני ומה שאני אוהב לעשות. עם השנים הקמתי משפחה ועסק, הספורט 'ירד' בסולם ההיררכיה, אבל לא בסולם החשיבות. גיליתי כשאני מצליח לעשות את הספורט כזכות ולא כחובה, אני מצליח ליהנות הרבה יותר. למזלי הגדול, זכיתי לאישה וילדים שמפרגנים לי והספורט הוא חלק מהחיים של כולם. עם סבלנות, תיאום ציפיות והבנה אנחנו מצליחים לשלב הכל".

על מה היית מוותר בספורט שלך?
"אם יש משהו שממש לא חסר לי כספורטאי הישגי זו הפוליטיקה. אני אוהב לעסוק בספורט נטו ולא בהתעסקויות סביב. כיום, כשאני עוסק בספורט 'כתחביב' בלבד, אין מקום לפוליטיקה אצלי".

באיזה ציוד אתה משתמש?
"אני רוכב על אופני נג"ש של מרידה, ציוד ריצה ונעלים של אדידס, שעון גרמין 935 ושעון רכיבה 820, מוצרי תזונה של חברת GU".

מי המודל לחיקוי שלך? 
"האחים שלי. כל אחד בדרכו שלו מלמד אותי מה זו התמדה, השקעה ופרגון".

תן טיפ לספורטאים שקוראים אותך עכשיו?
"לחלום. להאמין. להשיג. כל עוד יש חלום, ואמונה אין שום סיבה שלא נצליח להשיג כל דבר".

מה המטרה הבאה בלוח המטרות? 
"ישראמן 2019 הולך להיות הרביעי שלי ברציפות. בשלוש השנים האחרונות, למרות שקבעתי את תוצאות השחייה והריצה הטובים ביותר, שלב האופניים פגע בי. השנה החלטתי לחזק את תחום הרכיבה, צירפתי לצוות שלי את אילן קולטון, חבר טוב ומאמן אופניים, על מנת לתת לי את מה שחסר לי ברכיבה. אני מרגיש שהאימונים שלי הפעם הרבה יותר נכונים וממוקדים ואני מגיע במצב מעולה לתחרות".

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן



אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל לדגנית [email protected] לקבלת השאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג