ספורטאי השבוע לישראמן || לירן להב

"תכבדו את המרחק ותשמרו כוחות", אלו חלק מהטיפים שיש לספורטאי השבוע שלנו לקראת הישראמן להעניק לכם. בואו להכיר מקרוב את לירן להב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לחצו כאן להרשמה ליחידים ולשלשות

כאן תוכלו לתרום ללירן להב עבור עמותת "צעדים קטנים"

לירן להב, 34, רווק מראשון לציון, יתחרה בישראמן בחצי המרחק 113

צילום: צלמי שוונג

מה ההבדל בין ישראמן לתחרויות איש ברזל אחרות?

"קודם כל, האווירה של תחרות "בבית" היא תמיד אווירה שונה מתחרויות בחו"ל. הישראמן מייצר אווירה אינטימית של כולם מכירים את כולם. מעבר לכך, הישראמן זה לא עוד מסלול שטוח ומהיר, זה מסלול כואב, עצים, ואין הנחות בשום שלב".

מה מרגש אותך בישראמן?

"התחרתי בישראמן המלא 226 בשנים 2015 ו-2020. למעשה איש הברזל המלא הראשון שלי היה הישראמן. אף פעם לא התחריתי בחצי הישראמן 113 ואני מאוד מתרגש ומחכה לראות מה אני שווה במרחק חצי איש ברזל על המסלול. בגלל שהתחרות מרחק ארוך הראשונה שלי היתה על המסלול הזה, יש לי פינה מאוד חמה בלב לתחרות הזו. היא לימדה אותי על עצמי המון ב-2015, ואפילו עוד יותר ב-2020".

איך נכנסת לראשונה לספורט?

"בכלל גדלתי בספורט אחר. מגיל חמש וחצי התאמנתי בקראטה תחרותי. עד הצבא עסקתי בתחום אומנויות הלחימה והתחריתי המון בארץ ובחו"ל. הגעתי לדרגת חגורה שחורה דאן-2, כולל הישגים ברמה הבינלאומית בזירות בחו"ל. בגיל 18 לפני הצבא בחרתי ללכת למסלול של לוחם ולא להמשיך כספורטאי. אחרי 3 שנים כלוחם השתחררתי וחזרתי לקראטה לעוד כשנתיים. בגיל 23-24 הרגשתי שמיציתי והגיע הזמן לשחרר.

צילום: צלמי שוונג

"לגביי ספורט סבולת, תמיד הייתי רץ בשביל הכושר, אבל אף פעם לא בקטע של ריצה תחרותית. ב-2012 חבר טריאתלט הציע לי לנסות טריאתלון. אמרתי לו שאין לי אופניים ואני לא יודע לשחות. הוא השאיל לי אופניים ישנות שלו, שחיתי כמה פעמים, רכבתי כמה פעמים, ועשיתי את הספרינט הראשון שלי בספטמבר 2012 בטריאתלון גן שמואל.

"דשדשתי איפשהו במשך שנתיים בין ספרינט לאולימפי, ללא שאיפות מיוחדות אלא סתם עבור ההנאה. בסוף 2014 חוויתי סוג של אכזבה מבחינה תעסוקתית. יחידה ביטחונית שהתמיינתי אליה במשך חצי שנה קיבלה אותי, אך כמה ימים לאחר שהודיעו לי שהתקבלתי, התקשרו שוב להודיע לי שאני לא יכול להתחיל בגלל עניינים בירוקרטיים מסוימים.

"הייתי שבור כי השקעתי המון מאמץ ושעות בשביל המיונים. חיפשתי משהו שיסיט אותי מתחושת האכזבה וחודשיים לפני הישראמן ביקשתי מהמאמנת שלי דאז דלית שיף שתכין אותי לישראמן המלא בינואר 2015. היא צעקה עליי המון, כי חודשיים זה לא תקופה אידיאלית לעבור מאולימפי למרחק איש ברזל, בלי שום חצי איש ברזל מקדים. אבל הייתי חייב יעד אחר לפקס את עצמי עליו ולהוציא את עצמי מאותה תחושה. עשיתי את הישראמן ב-2015 ומאז נשאבתי אל התחום".

מה ענף הספורט האהוב עלייך?

"בכנות, אני אוהב בטירוף את שלושת הענפים. אבל אם אני צריך לבחור, אז ההתלבטות היא איפשהו בין הריצה לרכיבה. יש תקופות שאני אוהב יותר את הרכיבה, ויש תקופות שיותר את הריצה. באמת הצלחתי להגיע למצב שבמהלך השנים התאהבתי לחלוטין בכל שלושת הענפים".

צילום: צלמי שוונג

כמה שעות שבועיות או מספר אימונים שבועיים אתה מקדיש לספורט?

"תכנית האימונים השבועית שלי עומדת על כ-15 שעות בממוצע בשבוע. בתקופות הכנה למרחק טריאתלון ארוך כמות השעות גדלה ל-20-22 שעות שבועיות. היום שלי בנוי מאימון בוקר מוקדם שמתחיל ב-6 בבוקר, משם אני ממשיך ל-9 שעות בעבודה ובסיום העבודה בערב נוסע ישירות לאימון השני של היום".

שיא אישי מיוחד.

"בחצי איש הברזל האחרון בטבריה הצלחתי להתברג 5 כללי בטבלת המסיימים. זה לא טריאתלון ראשון שאני מסיים בחמישייה הראשונה, אבל משהו ביוקרה של התחרות הזו גרם לתחושה להיות שונה מהרגיל. מה גם ששבוע התחרות היה מאוד לא פשוט עבורי ברמה האישית בגלל עניינים אישיים. אני שמח שהצלחתי להוציא מעצמי את המרב ולהפיק תחרות טובה".

האם אתה מקפיד על תזונה נכונה?

"תזונה זה נושא סופר נרחב לדבר עליו. קודם כל אני מאוד מקפיד על תזונה. אני מקפיד על 6 ארוחות ביום, מקפיד על כמות החלבונים, כמות הירקות, וכמובן גם פחמימות במידה הנכונה. יחד עם זאת אני מאוד אוהב לאכול וכשאני רוצה לאכול משהו אני פשוט אוכל בלי לחשבן יותר מדי לקלוריות. אני מאמין שאוכל זה חלק מתענוגות החיים וצריך לדעת ליהנות ממנו. חוץ מזה בשביל מה אנחנו שורפים כל כך הרבה אם לא כדי לאכול?!"

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"בעיניי איזונים זה המפתח להכל. בשלבים מוקדמים יותר של החיים קידשתי את הספורט לפני כל דבר אחר. כיום הוא עדיין חלק חשוב בחיים שלי ואני מקדיש לו המון, אבל זה לא יכול לבוא על חשבון משפחה, זוגיות או עבודה. אני לא PRO, לכן אין מצב לא לעבוד ולייצר הכנסה אז מן הסתם אני עובד. אם יש לי משהו משפחתי חשוב ואני יודע שזה לא סובל דיחוי, אז אני אתעדף את זה על פניי האימון או אשנה את הלו"ז בשביל זה כי משפחה זה לפני הכל. כמו כן כאשר תהיה בת זוג רצינית היא תקבל עדיפות על פני הספורט, כי מה זה שווה לעסוק בספורט כל כך סיזיפי אם אין לך עם מי לחלוק את מה שאתה עובר, או מישהי שתחכה לי בעזרת השם על קו הסיום כזה או אחר? אני לא אפסיק להתאמן אבל אני גם לא אמנע ממנה שום דבר כי 'יש לי אימון בבוקר'. עם השנים למדתי שאפשר גם לרכוב בשבת אחה"צ על הטריינר ולא לשרוף את הבילוי של שישי בערב בגלל רכיבת שבת בבוקר. כאשר מייצרים איזונים בין הדברים, אפשר ליהנות מהכל מבלי לפגוע בכלום".

תן טיפ לאיש.ת ברזל שעומדים לעשות את הישראמן בפעם הראשונה?

"תכבדו את המרחק. תשמרו כוחות. תאכלו נכון במהלך כל התחרות כי זה מפתח להצלחה. אל תמציאו משהו חדש ביום התחרות כי זה פשוט לא עובד, במיוחד לא במסלול כמו הישראמן. וכמובן תחייכו כל הדרך. תיהנו".

לכל ספורטאי השבוע של שוונג לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"אל תוותרו לעולם. הפסד או דחייה הם רק הצעד הראשון בדרך להצלחה". ג'ים ולואנו



הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.