ספורטאית השבוע של שוונג || עדי רון

עדי רון תשתתף החודש במרוץ התחתונים של עמותת "צו מניעה" תחת הכותרת "תזיזו את התחת ורוצו להיבדק", שמטרתו, הגברת המודעות לאבחון מוקדם של סרטן המעי הגס - בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספורטאית השבוע עדי רון
ספורטאית השבוע עדי רון

עדי רון, בת 40 ממושב טל שחר, נשואה+4, תשתתף במרוץ התחתונים ה-4 בתל אביב בסוף החודש, שמטרתו העלאת המודעות לאבחון סרטן המעי הגס

הכל התחיל מהליכות סביב המושב. עדי רון  | צילומים: באדיבות עדי רון

הכל התחיל מהליכות סביב המושב. עדי רון | צילומים: באדיבות עדי רון

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"כל השנים התעסקתי בספורט כזה או אחר. מגיל צעיר מאוד שחיתי ואני עדיין אוהבת מאוד לשחות. מאוד אוהבת שיעורים אירוביים. גם הליכות מהירות בשבילים שמסביב למושב עם הכלבה וגם סקי פעם בשנה, בשאיפה. בשנתיים וחצי האחרונות, מאז שילדתי את הבן הרביעי שלי, החלטתי להעלות הילוך והתחלתי גם לרוץ".

להרשמה למרוץ התחתונים

למה בחרת דווקא בספורט זה?
"את ההליכות מסביב למושב ניסיתי להמיר בריצה, בשביל הניסיון. סיקרן אותי אם אוכל לעבור לריצות ארוכות, משהו שמעולם לא דיבר אלי, ובסוף יש תמיד גם את התמריץ של המשקל. התחלתי לאט, עם אינטרוולים של הליכה וריצה, ואז גיליתי שאני מצליחה לרוץ חצי שעה רצוף. באותה נקודה, 10 ק"מ נראו כמו חלום רחוק. לאט לאט העליתי ואחרי כמה חודשים רצתי בפעם הראשונה במרוץ הלילה בתל אביב 10 ק"מ. הבן הקטן שלי היה אז בן חצי שנה בדיוק. מאז אני משתדלת לרוץ פעמיים-שלוש בשבוע, בין 5 ל-7 ק"מ בד"כ, וארבע-חמש פעמים בשנה גם 10 ק"מ. חוץ מזה אני עושה גם שני אימוני קיקבוקס עצימים בשבוע, בקבוצה קבועה של חברות שמתאמנות יחד כבר כמה שנים. אין יותר כיף מזה".

"תזיזו את התחת"

"תזיזו את התחת"

ענף הספורט האהוב עלייך?
"כאמור, ריצה, שחייה, קיקבוקס, הליכה. פעם גם היה המון זומבה".

היכן מתאמנת?
"יש לי חברה יקרה, שהיא שותפתי לריצות. את כל השנתיים וחצי האחרונות עשינו יחד, בהתחלה גם עם חברה שלישית, שלצערי פרשה בשל בעיות בגב. גם אחותי מצטרפת לחלק מהריצות. קיקבוקס עם קבוצה של חברות שאין עליה. שחיה בקיץ, סוליקו. אני עם עצמי והמחשבות".

כמה שעות שבועיות/ מספר אימונים שבועיים את מקדישה לספורט?
"משתדלת כל יום להתאמן שעה. בפועל יוצא כ 5-6 שעות שבועיות".

מודיעה לבעל לפני ריצה. עדי והמשפחה

מודיעה לבעל לפני ריצה. עדי והמשפחה

תחרויות שהשתתפת?
"רצתי שלוש פעמים את מרוץ הלילה בתל אביב ועוד פעמיים את ה-10 ק"מ במרתון תל אביב. היה גם מרוץ ליל ירח יפהפה בשנה שעברה אצלנו באזור, מרוץ עדולם. לצערי, השנה הוא לא התקיים בגלל המלחמה. מומלץ בחום. והיו עוד מרוצים כאלה ואחרים בתל אביב, בחיפה ועוד. העיקר שמדי פעם יהיה יעד להתאמן לקראתו".

שיא אישי, תוצאה או הישג מיוחד?
"התוצאה משתפרת ממרוץ למרוץ אבל בעיניי זה שולי. העיקר שרצים ושמתמידים".

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?
"אני בד"כ לא מאלו שמתאמנים בבוקר. מעדיפה צהריים בחורף, או אחה"צ לקראת ערב בקיץ. ההרגשה המעולה אחרי ריצה בהחלט נותנת מוטיבציה לעשות זאת שוב ושוב. אבל לא תמיד קל לקום ולצאת. לפעמים חם מדי ולפעמים קר מדי ולפעמים סתם עייפים. זה שיש שותף ומדרבנים זה את זה, מאוד מאוד עוזר".

הריצה מביאה את המוטיבציה

הריצה מביאה את המוטיבציה

האם את מקפידה על תזונה נכונה?

"מאוד משתדלת לאכול בריא. פירות, ירקות , קיטניות, בשר רזה, לחמים מלאים וכו'. כרגע גם לוקחת חלק בתוכנית של שומרי משקל. מצד שני גם חוטאת באפיה, שהיא אחד התחביבים האהובים עלי, ואז גם בטעימה של התוצרים".
מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?
"לסמן משבצת נוחה בכל יום, להתחייב ולקבוע מראש בקול רם, רצוי בפני מישהו, כשעוד ערניים ויש מוטיבציה. למשל, להודיע לבעל שלי בבוקר, שהיום אחה"צ אני יוצאת לרוץ והוא צריך להגיע להיות עם הילדים. אין סודות. רק התמדה ועבודה. ושותפים".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?
"הייתי מוותרת בשמחה על כמה שאני נהיית אדומה בזמן ריצות. ועל הכאבים שמדי פעם מלווים את העניין. בברכיים, בכפות הרגליים. תמיד כואב איפשהו".

מודל לחיקוי? דמות נערצת?
"כמה מחברותי היקרות שעושות שעתיים כושר בכל יום. הלוואי ויכולתי גם. זה משהו לשאוף אליו".
טיפ לספורטאים אחרים?
"לעשות ספורט שנהנים ממנו. זה מאוד עוזר להתמיד. ולמצוא את השותפים הנכונים, שכיף בחברתם".

להתראות במרוץ התחתונים

להתראות במרוץ התחתונים

מה המטרה הבאה? תחרות או אירוע ספורט קרוב בו את מתכננת להשתתף?
"או. זו באמת הסיבה לשמה התכנסנו. בסוף החודש, ב-26.12, יתקיים מרוץ התחתונים ה-4 בתל אביב. זו תהיה הפעם השלישית שנשתתף בו, בהרכב משפחתי מורחב הכולל גם את בן הזוג שלי, את הבן הבכור שלי וחברים נוספים. המרוץ מתקיים תחת הכותרת "תזיזו את התחת ורוצו להיבדק", ומטרתו העלאת המודעות לאבחון מוקדם של סרטן המעי הגס. הגענו לראשונה למרוץ הזה דרך אבא שלי, שלצערי חלה לפני ארבע שנים בסרטן המעי ומאז מתמודד עם המחלה בגבורה. הוא גם פעיל בעמותת "צו מניעה" שיוזמת ומארגנת את המרוץ זו השנה הרביעית. זה גם המקום לקרוא לכולם, לא להזניח את הבריאות, וללכת להיבדק כשמגיעים לגיל 50, או לגיל 40 כשיש היסטוריה משפחתית. גם כשאין סיבה בריאותית נראית לעין. אני עשיתי זאת ממש לפני שבוע. ושנהיה בריאים".

להרשמה למרוץ התחתונים


ספורטאיות וספורטאים המעוניינים להופיע במדור, מוזמנים לשלוח דוא"ל ל[email protected] ולקבל שאלון למילוי.

לצפייה בשלל הספורטאים שהיו אצלנו עד היום לחצו כאן




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג