ספורטאית השבוע של שוונג || שי נסים

למרות גילה הצעיר היא מגיעה להשגים מרשימים בענף השחייה בו היא נמצאת כבר מגיל צעיר. בואו להכיר מקרוב את ספורטאית השבוע של שוונג - שי נסים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לכל ספורטאי השבוע לחצו כאן

שי נסים, 16, קיבוץ שניר, תלמידת תיכון

"תמיד אהבתי מים ומגיל צעיר מאוד שחיתי" | צילום: אלבום פרטי

איך נכנסת לראשונה לספורט?
"תמיד אהבתי מים ומגיל צעיר מאוד שחיתי. אמא שלי מספרת שהפעם הראשונה שקפצתי לבריכת המים העמוקים לבד, עם מצופים כמובן, היתה בערך בגיל שנה וחצי. המציל כמעט חטף התקף לב. מאותו רגע לא הפסקתי. הכי אהבתי לקפוץ מהמקפצות. מאוחר יותר כשהייתי בחוג שחייה בגן חובה, מדריכת השחייה אמרה לי להירשם לקבוצה של הגליל העליון כי אני שוחה יפה. ההורים שלי רצו שאגדל קצת ולכן עברו כשנתיים וחצי עד שרשמו אותי. כעת פתחתי בג'אמפסטרטר עמוד ואני מגייסת כספים למימון וקידום השחייה שלי".

למה בחרת דווקא בספורט זה ?
"ניסיתי ריקוד כי כל החברות שלי היו שם אבל כבר בשיעור הראשון הבנתי שזה לא בשבילי. בשחייה התאהבתי מהרגע הראשון. היה לי כיף והכיף ממשיך גם היום".

ענף הספורט האהוב עלייך.
"ברור ששחייה. אבל אני מאוד אוהבת לצפות בג'ודו ומאוד מעריכה את ספורטאי הג'ודו, קפיצות למים וגם את ההתעמלות האומנותית".

"כל אימון גורם לי להשתפר והאהבה שלי למה שאני עושה חזקה" | צילום: אלבום פרטי

היכן את מתאמנת?

"אני מתאמנת ב'הפועל גליל עליון'. הבריכה שלנו נמצאת במרכז ההידרותרפי במבואות חרמון וזו בריכה מעולה. המאמן שלי הוא נמרוד פלמה ואני שייכת לקבוצה הבוגרת שמונה כ-20 שחיינים ומתוכן רק 3 בנות".

כמה שעות שבועיות את מקדישה לספורט?

"במהלך השבוע יש לי 8 אימוני מים ועוד 2 אימוני כושר. סה"כ אני מתאמנת כ-20 שעות בשבוע".

באילו תחרויות השתתפת?

"במהלך השנה אני משתתפת בכל אליפויות הארץ ובעוד תחרויות ארציות ואזוריות. אני מאוד מקווה להגיע גם לתחרויות בינלאומיות".

שיא אישי.

"בקיץ האחרון באליפות ישראל מקום 2 ב-50 חזה לגילאי 16, מקום 3 ב- 100 חזה לגילאי 16".

"ספורט הוא דרך החיים שלי" | צילום: אלבום פרטי

מה גורם המוטיבציה שלך לקום בבוקר ולהתאמן?

"הידיעה שכל אימון גורם לי להשתפר והאהבה שלי למה שאני עושה חזקה יותר מהקימה המוקדמת בבוקר. למאמן שלי יש משפט שתמיד אומר: 'גם שיא עולם הוא שיא אישי של מישהו' וזה משפט שאני אוהבת כי הוא מכניס לפרופורציות".

האם את מקפידה על תזונה נכונה? ואם כן, מהי התזונה שלך?

"אני מאוד אוהבת לאכול, הכל. אני כן מקפידה לשלב בתזונה שלי ירקות. כל בוקר אחרי האימון אני אוכלת יוגורט עם גרנולה. ואני מטורפת על גלידה. אני לא אוהבת תוספי תזונה וממריצים כגון כדורי קפאין או ג'לים, בסופו של דבר הם גורמים יותר נזק מתועלת. אני מאמינה שאפשר להגיע להישגים גם בלעדיהם".

מה הסוד שלך לשילוב בין ספורט, קריירה ומשפחה?

"כרגע הספורט הוא דרך החיים שלי, הוא לא קריירה כי בעצם לא משלמים לי על זה. בנוסף לספורט יש לי את הלימודים ואת הנגינה ולא נשאר לי כמעט זמן פנוי. החוכמה היא לדייק את לוחות הזמנים כמה שיותר ולדרג סדרי עדיפויות על מנת ששום תחום לא ייפגע".

על מה היית מוותרת בספורט שלך?

"האמת, אני אוהבת הכל. הייתי שמחה לא לקום כל כך מוקדם בבוקר. להתחיל אימון ב-8 ולא ב–6 שזה אומר לצאת מהבית בשעה 5 וחצי בבוקר".

מעריכה רבים משחייני הצמרת. שי ניסים | צילום: אלבום פרטי

סיפור בלתי נשכח?

"כששחיתי באחת הקבוצות הצעירות, המאמנים שלי החליטו להוסיף לי אימון עם קבוצה מעלי אחת לשבוע. הגעתי לאימון שלהם ביום שישי בבוקר ופשוט קיבלתי שיתוק. ממש פחדתי להיכנס לבריכה. במים היו גם חברי הקבוצה הבוגרת ואני בגובה 'מטר ובמבה', הייתי גם באמת קטנה פיזית. מה לי ולהם, הגדולים, האלופים האלו? ברחתי מהבריכה, אמא שלי כעסה ורק שנה לאחר מכן הצטרפתי לאימונים בימי שישי. אחד הרגעים היותר טראומטיים שחוויתי בעולם השחייה".

מודל לחיקוי.

"אני מעריכה רבים משחייני הצמרת. יש לכולנו הרבה מה ללמוד מהם אם זה בגישה לשחייה או מהטכניקה שלהם. מביניהם אני יכולה לציין את מייקל פלפס ואת קטינקה הוסזו. מודל נוסף שיש לי הוא החלילן ג'ימס גאלווי".

טיפ לספורטאים אחרים?

"בשורה התחתונה צריך תמיד לזכור – זה רק ספורט, צריך ליהנות ממה שאתה עושה, אם זה מהתהליך עצמו, האימונים וגם מהתחרויות, לקחת בקלות גם כשלא הולך, לזכור שגם אם היום לא הצלחת תמיד יש את מחר. מדליות הן צ'ופר, שיא אישי הוא הרבה יותר חשוב ממדליה".

מה המטרה הבאה? תחרות או אירוע ספורט קרוב בו את מתכננת להשתתף?

"בסוף החודש אני משתתפת בתחרות המילניום שהיא התחרות הארצית הראשונה אחרי הפגרה".

רוצים לעזור לשי ניסים לשחות רחוק? היכנסו לפרויקט מימון ההמונים שלה ותרמו


אם גם אתם ספורטאים ורוצים לקחת חלק במדור, פנו במייל [email protected] לדגנית לקבלת שאלון ואולי גם אתם תופיעו במדור ספורטאי השבוע





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג