סיפורים מהחיים: "הריצה הפכה להיות חלק מהחיים שלי"

עד לפני שנתיים, לא היה שום סיכוי שהייתם מוצאים אותה רצה ובטח שלא 21 ק"מ. אחרי שעברה שינוי גדול והכניסה את הריצה לחייה היא עומדת להשתתף בחצי מרתון תל אביב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפעמים האהבה לריצה מתגנבת לה באמצע החיים ותופסת אותנו חזק, זה בדיוק מה שקרה לאיריס סמירנוב, 42 מרמת פולג, אימא לשלוש בנות ובעלת סטודיו פרטי להנחיית סדנאות לאמהות עם תינוקות ופעוטות. סמירנוב זוכרת את עצמה כילדה רזה מאוד שלא התחברה לספורט מעולם. בשל בעיות בתפקוד בלוטת התריס, החלה לעלות במשקל, "אומרים שמי ששמן נשאר 'שמן בראש', זה עובד גם אצל רזים", בעלה, אבי, נכנס לפני כשלוש שנים לעולם הריצה והציע לה להצטרף אליו, "אמרתי לו 'קודם אתחיל בהליכה'. לאט לאט הוא התחיל למשוך אותי לרוץ, כל פעם קצת.  התחלתי לרוץ והיה לי קשה, התנשפתי וצרחתי. היה לי ממש קשה".

"אני זוכרת את הפעם הראשונה שהצלחתי לרוץ שני קילומטר ברצף" | צילום: אלבום פרטי

דקה של ריצה יחד עם הליכה

את הריצה היא החלה בצורה הדרגתית ושילבה דקה של ריצה יחד עם הליכה. אחרי כל דקת ריצה הרגישה שהיא עומדת להתעלף, אבל לא ויתרה לעצמה ונרשמה למרוץ הלילה של תל אביב, כשבמקביל היא עוברת שינוי רציני לתזונה פליאוליתית. "זו תזונה שמאוד התאימה לי והרגשתי שהיא תציל אותי מעצמי", היא מספרת. וכך היא נרשמה יחד עם אחותה ובעלה למרוץ הלילה של תל אביב למקצה 10 ק"מ אותו תכננה להעביר בנחת – חלק בהליכה וחלק בריצה קלה. אך לצערה אחותה חלתה והשאירה אותה לבד. בעלה החליט לוותר על הריצה שלו וללוות אותה במסלול ה-10 ק"מ. "לא התאמנתי לריצה הזו בכלל, יתרה מזו, לא רצתי לפני כן שני קילומטר ברצף לפני המרוץ. אבל בסוף הריצה חייבים להצטלם ולהעלות לפייסבוק, נכון? כבדיחה, עליתי על הפודיום, הצטלמתי ופרסמתי בפייסבוק וכל החברים שלי היו המומים. קיבלתי המון תגובות. אמרתי לאבי, 'לא נעים לי עכשיו, כולם חושבים שאני רצה, תלמד אותי לרוץ'".

"עליתי על הפודיום, הצטלמתי ופירסמתי בפייסבוק" | צילום: אלבום פרטי

"ראיתי תוצאות מיידיות"

הם החלו לעשות אימוני ריצה יחד, "אני זוכרת את הפעם הראשונה בה הצלחתי לרוץ שני קילומטר ברצף ואת ההתרגשות ה גדולה ותחושת ההצלחה, זה היה מדהים, אמרתי לעצמי שאני יכולה". ככל שנשאבה יותר לעולם הריצה בשילוב עם תפריט פליאו, הצליחה לרדת מהר מאוד במשקל, "ראיתי תוצאות בצורה מיידית וזה עודד אותי ועזר לי להמשיך. ככל שירדתי במשקל הרגשתי שקל לי יותר בריצה ואני מצליחה לרוץ מהר יותר ומרחקים גדולים יותר".



סמירנוב החליטה לקחת את הריצה צעד אחד קדימה והצטרפה לקבוצת הריצה "רצי קרית השרון" בניצוחו של המאמן אביעד סיג'י ובשילוב עם אימוני כוח ופילאטיס המשיכה להתחזק. היא המשיכה להשתתף במרוצי 5  ו-10 ק"מ והצליחה להשיל מעליה 17 ק"ג תוך זמן קצר מאוד. בשנה שעברה מצאה עצמה ללא הכנות מיוחדות על קו הזינוק של חצי מרתון תל אביב אותו סיימה בzמן של 2:20 שע'.

המשפחה תומכת ומפרגנה | צילום: אלבום פרטי

במהלך חופשת הקיץ, מצאה עצמה סוטה מהמסלול התזונתי ולאט לאט עולה במשקל שוב, כך שבסיומו של הקיץ מצאה עצמה שוב עם עודף משקל, "לצערי העליתי חצי ממה שהצלחתי כבר להוריד". היא החליטה לקחת את עצמה בידיים והצטרפה לתכנית אישית של הכנה לקראת חצי מרתון תל אביב, "חזרתי לפליאו במלוא הכוח ולשמחתי התוצאות הגיעו מאוד מהר".

הדרך לחצי מרתון תל אביב השנה היתה עבורה אחרת לגמרי. היא עבדה בצורה מסודרת בליווי אישי של המאמן שלה, קיבלה אימון מדויק, "אני עומדת בכל האימונים ומרגישה את השיפור". לפני מספר חודשים הצטרפה לקבוצה גם אורי, ביתה הבכורה של איריס שעומדת לרוץ במקצה ה-10 ק"מ.

"אני עומדת בכל האימונים ומרגישה את השיפור" | צילום: טיבור יגר

מה את מרגישה שהספורט נתן לך מאז שנכנסת לעולם הריצה?
"מדובר בסיפוק אדיר של הצלחות. בקבוצה שלנו אין תחרות בין האנשים, כולם חברים ומעודדים אחד את השני. התחרות היא מול עצמך ולכן ההצלחות שלי הן מול עצמי ואני לא מודדת את עצמי אל מול האחרים. אני מרגישה בריאה יותר. ריצה הפכה להיות חלק מהחיים שלי".

האם את מרגישה שהריצה שינתה בך משהו בתחום העבודה שלך?
"במקצוע שלי אני מגיעה להרבה נשים וחלקן חוזרות אלי עם ילד שני או שלישי וזוכרות אותי עגלגלה יותר ולא ספורטיבית והן מופתעות לראות את השינוי שחל בי. גיליתי גם שבזכות הפוסטים שלי בפייסבוק יש אנשים שהתחילו לרוץ ואני מרגישה סיפוק אדיר, הזכות שניתנה לי לגעת בכמה אנשים ודרכי הם גילו את עולם הספורט. זה מדהים".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג