מחקר: מתאמנים הרבה וישנים מעט? מתברר שזה עלול להזיק ללב

אין ספק ששינה איכותית היא חיונית לספורטאים מקצוענים וחובבים, אבל לפי מחקר גדול בסין מסתבר שהיא גם חשובה לבריאות הכללית שלנו, בטח כשמדובר בלב ובמערכת כלי הדם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אשה ישנה

לפי מחקר חדש, אנשים שלא ישנים טוב צריכים לחשוש מסיכון גבוה יותר למחלות לב. בכל מה שקשור לספורט, ידוע ששינה איכותית תורמת לביצועים ובטח להתאוששות, ידוע שהיא מצוינת לילדים, אבל עכשיו מסתבר שממש אפשר להתייחס אליה כרפואה מונעת.

איך זה קשור ללב ולכלי הדם? | צילום: pixabay

עוד כתבות בנושא
מדוע השינה כל כך חשובה לספורטאים?
איך מטפלים בהפרעות שינה אצל ספורטאים?
מדוע שינה איכותית קריטית לשיפור התוצאות והאימונים?

חוקרים סינים אספו נתונים מ-487,200 משתתפים בגילאים 30 עד 79 שהיו בריאים בתחילת המחקר. המשתתפים היו צריכים לדווח בכל פעם שנתקלו באחד משלושה דפוסים המאפיינים שינה לא איכותית: קשיים בהירדמות או בהתעוררות, ישנוניות במהלך היום והתעוררות מוקדמת מדי. המחקר הזה הוצע על ידי נוירולוגים.

החוקרים עקבו אחרי המשתתפים במשך 10 שנים שבמהלכם נרשמו 130,032 מקרים של מחלות לב. לאחר ההתאמה של הנתונים לגיל, לצריכת אלכוהול, להיסטוריה המשפחתית של מחלות לב וגורמים אחרים, הם מצאו שקשיים בהירדמות מעלים ב-9 אחוזים את הסיכון לחלות במחלת לב באופן יחסי. הסימפטום של התעוררות מוקדמת בבוקר נקשר לעלייה באופן יחסי של 7 אחוזים בסיכון למחלות לב וישנוניות במשך היום נמצאה כסימפטום ה"מסוכן" ביותר עם עלייה של 13 אחוזים בסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם.

במלים אחרות, מי שסובל מכל הסימפטומים נמצא בסיכון יחסי של 18 אחוז יותר ללקות במחלות לב וכלי דם לעומת אנשים שכלל לא סובלים מאותם הסימפטומים. הקשר הזה בולט יותר בגילאים הצעירים.

מי שערך את המחקר, פרופסור צ'אנקינג יו מאוניברסיטת בייג'ינג ציין כי נתוני השינה היו תלויים בדיווחים עצמיים ומחקר תצפיתי זה אינו מוכיח סיבה ותוצאה. "אנשים שסובלים מפרעות שינה לא צריכים להיבהל מהממצאים האלה", אמר הפרופסור והסביר, "לשינה לקויה יש השפעה קטנה בלבד על מערכת הלב וכלי הדם, אבל זה יכול להיות מאוד חשוב בקרב צעירים שאין להם גורמי סיכון אחרים".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג