רצים ונרגעים – כך ריצה מפחיתה לחצים ותורמת לבריאותכם

אז לאן כולם רצים ומדוע? ריכזנו עבורכם מידע על היתרונות הבריאותיים של הריצה ועל האופן בו היא תורמת לבריאותנו הנפשית
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בשיתוף בנק לאומי

זה לא סוד שספורט עושה לנו טוב. יותר ויותר מחקרים מראים כי פעילות גופנית תורמת באופן משמעותי לאיכות חיינו. היא מאריכה חיים, מונעת ומעכבת מחלות וקשיים בריאותיים, ואף תורמת באופן משמעותי למצבנו הנפשי. אחד הטרנדים המובילים של השנים האחרונות בספורט הוא הריצה. נראה כי מספר המתאמנים בריצה הולך ועולה עם השנים. מה שהיה יכול להתפרש כאופנה חולפת, הופך יותר ויותר לדרך חיים עבור רבים. החל מבני נוער ועד למבוגרים, כולם רצים. הם חולפים לידנו בשכונה, בפארק ובחוף הים ולא בכדי. הריצה כספורט ודרך חיים מביאה עמה יתרונות רבים. לפני הכל, מדובר בפעילות טבעית, פשוטה, זולה ונגישה, בעלת תועלות בריאותיות רבות.

אז לאן כולם רצים ומדוע? ריכזנו עבורכם מידע על היתרונות הבריאותיים של הריצה ועל האופן בו היא תורמת לבריאותנו הנפשית.

רצים ונרגעים | צילום:pexls

פשטות, נגישות וזמינות

אחד היתרונות המובהקים בריצה הוא העובדה כי מדובר בפעילות נגישה וזמינה. כיום ישנו מגוון של סוגי ספורט נהדרים עם יתרונות רבים. עם זאת, הריצה מככבת ללא עוררין כאשר אנו מחפשים ספורט אשר יכניס אותנו לכושר ללא הרבה לוגיסטיקה, סיבוכים והתארגנויות. לא רק זאת, הריצה מאפשרת לנו להתחיל ואף להתמיד בספורט ללא תירוצים. האפשרות לרוץ זמינה תמיד: אין שעות פתיחה, אין שעות סגירה, ניתן לרוץ בכל מקום: ליד הבית, בפארק, בים, בשטח, בחופשה בארץ ואף בחו"ל. יש יותר טוב מזה?

קידום הבריאות

כאמור, הריצה נחשבת כספורט בריא באופן מיוחד מכיוון שהיא מחזקת את המערכת החיסונית, משפרת את המערכת הקרדיו-וסקולארית, ואף תורמת להפחתת לחץ דם, לשמירה על רמות כולסטרול תקינות ועוד. אין עוררין כי הריצה נחשבת ממש כתרופת טבע נהדרת המונעת מחלות רבות.

שיפור והארכת תוחלת החיים

יותר ויותר מחקרי אורך, אשר עקבו אחרי עשרות אלפי רצים מצאו כי ריצה עשויה להפחית את התחלואה בכעשרות אחוזים ואף עשויה להוסיף (!) בממוצע כארבע שנים לתוחלת החיים — יותר מכל ספורט אחר. יתרה מכך, מחקרים נוספים הראו כי תרומת הריצה כל כך משמעותית, כך שאפילו ריצה של חמש דקות ביום מאריכה את החיים באופן משמעותי. אין אף ספורט אחר המתחרה ביתרון שכזה. נראה כי היתרונות הללו מושגים מכיוון שריצה מבוצעת כנגד משקל הגוף ומפעילה את רוב שריריו, ביחס לסוגי ספורט אחרים. הריצה מחייבת כושר גופני טוב יותר מהליכה, משחייה או כל פעילות אחרת, ועל כן הרצים נמצאים לרוב במצב גופני ורפואי טוב.

מתחטבים ושומרים על משקל

אחת הסיבות המשמעותיות הגורמת לאנשים להתחיל בריצה, היא כמובן המשקל. בזמן הריצה, אנו מעלים באופן משמעותי את הדופק שלנו ואף מאיצים את הורדת הקלוריות. כאשר אנו בתהליך של דיאטה, הריצה עשויה, בשילוב תזונה, לתרום למאזן קלורי שלילי ואף יכולה לעזור לנו לשמור על משקל היעד שאליו הגענו.

רגיעה, שחרור אגרסיות והפחתת מתחים

זהו הדובדבן שבקצפת עבור רצים רבים. עבר עליכם יום קשה? המשכנתא מטרידה אתכם? עצבניים? מתוחים? כך או אחרת, ריצה היא דרך נפלאה לשחרר אגרסיות ולפרוק את כל מה שמעיק על הלב. בזמן הריצה מופרשים בגופנו אנדורפינים, הנקראים גם הורמוני אושר. אלו תורמים לתחושת ריחוף ואופוריה בסיום הריצה. רצים רבים מעידים על כך כי בסיום הריצה הם חשים הרבה יותר משוחררים, פחות מדוכאים ועם חיוך רחב על הפנים.
הריצה לא רק משחררת ומפיגה מתחים הקיימים בחיינו כמו המשכנתא, אלא אף משמשת כתרפיה לכל דבר. משהו בשהייה הארוכה עם עצמכם לאורך קילומטרים רבים, מאפשרת לרצים לסדר מחשבות, ואף למצוא פתרונות לבעיות. יותר מהכל, הריצה היא פשוט זמן איכות עם עצמכם ועם המחשבות שלכם.

חולמים לרוץ וחוששים להיראות מגוחך? אנחנו כאן על מנת להזכיר לכם כי חשוב לעשות את הצעד הראשון – בין אם לבד, או אם חברים. הריצה מציעה יתרונות נהדרים רבים, אז הניחו לפחדים וצאו לרוץ ולהפיג מתחים. זהירות, זה ממכר – ובהצלחה!


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג