לאן בחג? מרוצים וטיולי אופניים שלא כדאי לפספס

מחפשים מרוץ בשבילים כפריים, או מסלול רכיבה ביערות קק"ל? קבלו שישה אירועי חג ששווה לבקר בהם במהלך החג
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ריצה: הקפת פרדס ונחל ה-10

הפעם המסלול יתארח בפארק הציפורים באגמון חפר (נחל אלכסנדר המזרחי – חפשו במפות גוגל בריכות עין החורש). המרוץ יתקיים בעמק חפר, בין בריכות הציפורים וחיות המים, פרדסי ההדרים ולאורך גדת נחל אלכסנדר. רצים עממיים לצד כמה רצים מהמהירים בארץ שבאים לשרוף את המסלול. גם הפעם, אין מספרי חזה, אין מדידת זמנים ואין דמי השתתפות. רק חובה להביא כיבוד/שתייה לפריסה בסיום.

מקצים: 7 ק"מ ו-10 ק"מ. אפשר לרוץ, ואפשר גם ללוות באופניים

מתי: ב-15 באפריל בשעה 8:00

אין מספרי חזה אבל יש חווית ריצה כפרית. מרוץ הפרדס והנחל באגמון חפר

ריצה: מרוץ בנימינה וגבעת עדה

במסגרת המרוץ ייהנו הרצים מארבעה מקצים וכן גם מצעדה בה יפגשו הצועדים עם חקלאי המושבות אשר יספרו למבקרים את סיפורם המשפחתי והחקלאי. מדובר במרוץ ייחודי אשר כל מסלוליו בנופים כפריים בתקופה הפורחת והיפה ביותר בשנה.

מקצים: מקצים לכל המשפחה: 15 ק"מ, 10 ק"מ, 4 ק"מ וכן 1 ק"מ.

מקום הכינוס: גן יד לבנים, בסמוך למועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה

מתי: 13 באפריל

אופניים: טור גזר

הפנינג אופניים לחובבים המתקיים מדי שנה במהלך חודש מארס, על שמו של איתי שטיינברג. מדובר במסלול רכיבה אתגרי וקסום בין פריחות ססגוניות, כרמים ומטעים שדות חיטה מוריקים ונוף מרהיב.

נקודת התחלה וסיום: פארק גזר שבקיבוץ גזר

גיל השתתפות וליווי הורים: למסלול ארוך 30 ק"מ גיל מינימום 13 שנים – בעלי ניסיון ברכיבה למרחקים. למרחקים 15, 8 ו-4 ק"מ אין הגבלת גיל מינימום

מסלולים: 4 ק"מ, 8 ק"מ, 15 ק"מ ו-30 ק"מ

מתי: 13 באפריל בשעה 7:30 כינוס ולאחר מכן זינוק

לאתר טור גזר

בדרך תפגשו כרמים, מטעים ושדות חיטה | צילום: צלמי שוונג

אופניים: טיול ביער חולדה

המסלול יוצא מקיבוץ חולדה נצא ברכיבה לכיוון יער חולדה (יער הרצל) – היער הראשון שנטע על ידי קק"ל לזכרו של חוזה המדינה עד בית הרצל. משם יורדים לכיוון נחל שחם עד שמגיעים לבאר אנטילית, משם ממשיכים לאורך נחל שחם (שביל שחור) המוביל צפונה לכיוון מצפה בקוע – מזרחית לכרמי יוסף. רוכבים ביער כרמי יוסף בינות לאורנים שנטעו על ידי קק"ל.
מקיפים את כרמי יוסף מצפון לכיוון תל גזר, מטפסים לתל גזר ושם עוצרים לתצפית מרהיבה על מישור החוף ולכיוון מזרח, ורואים גם את לטרון. מתל גזר יורדים ברכיבה לכיוון דרום בשביל אדום שנהפך לירוק בכיוון כרמי יוסף חוצים את הכביש צומת נחשון-רמלה וממשיכים דרומה לכיוון קיבוץ חולדה – נקודת הסיום.

נקודת מוצא וסיום: קיבוץ חולדה

אורך המסלול: 12-15 ק"מ

דרגת קושי: קלה עד בינונית

אופניים: סובב איגודן – תחרות אופני כביש סביב מרכז המבקרים

תחרות המתקיימת במרכז המבקרים של האיגודן שנמצא בשטח נרחב בראשון לציון עם צמחייה וטבע. ההקפה של כ-4 ק"מ והיא צמודה לתוואי הגדר ההיקפית של המתחם. הכביש עליו רוכבים צר יחסית (יכולים להיכנס 4-5 רוכבים אחד לצד השני). לעתים נדמה כי מדובר בדבר הדומה ביותר לכבישים הצרים במרוצים הבלגיים וההולנדיים שעוברים בין שדות ואזורים חקלאיים. האספלט במצב טוב יחסית, אך הקפת הכרות היא חובה.

מקצים תחרותיים: בין השעות 8:00-12:00. המקצים התחרותיים למרחקים של 4 עד 72 ק"מ בהתאם למקצה
ההרשמה לרוכבים תחרותיים בעלי בדיקת מאמץ וביטוח. מקצה עממי יחל בשעה 12.00 למרחק של 4/8 ק"מ.המסלול פתוח ומותאם לכל המשפחה וכולל כניסה למרכז המבקרים.

היכן: מרכז המבקרים של איגודן בשפד"ן – שד' מרילנד, ראשון לציון (ליד הסופרלנד)

מסלול: הקפת כביש באורך 4 ק"מ בתוך מתחם השפד"ן

מתי: 14 באפריל החל מ-8:00 בבוקר

המרוץ האתגרי LEGION RUN

המרוץ האתגרי LEGION RUN (ליג'ן ראן) הוא מרוץ משפחות אתגרי שייערך ביום שישי ה-14.4 חול מועד פסח, בחוף קריית ים שבצפון. מסלולי מכשולים וחוויה בלתי נשכחת למשפחות מגיל 6. האירוע יתקיים החל מהשעה: 8:00 בבוקר ועד שעות אחר הצהריים. בין המכשולים: ריצה, מעבר במים בשילוב בוץ, זחילה מתחת לרשתות, טיפוס על סולמות וחומות, בריכות קרח ועוד. המסלול אינו תחרותי ומונגש באופן מיוחד לחרשים ועיוורים.

מתי: 14 באפריל החל מהשעה 8:00 בבוקר

מרוץ בוץ אתגרי | צילום: סטיב זוניאס




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג