המזונות הכי בריאים למי שאוהב לרוץ

מהם המזונות הבריאים ביותר עבור מי רצים ורצות? הנה כמה אפשרויות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

תזונה נכונה היא חיונית עבור ספורטאים

הפעילות הגופנית דורשת אנרגיה, ובניה נכונה של תפריט. לכל פעילות גופנית תפריט שונה שיתאים לה, כאשר המחקרים בנושא מתעדכנים באופן יחסית תדיר. הגוף שורף קלוריות בזמן ביצוע פעילות גופנית. החומרים מהם מופקות הקלוריות האלה משתנים על פי משך הפעילות הגופנית והסוג שלה. ראשית, הגוף מתחיל לפרק פחמימות. הפחמימות מאפשרות ייצור מהיר של אנרגיה, אך המאגרים שלהם דלים יחסית ואינם מתאימים לפעילות הנמשכת זמן רב. לאחר שמאגרי הפחמימות מתחילים להתרוקן, עובר הגוף לפירוק והפקת אנרגיה משומנים, אשר דורש מאמץ רב יותר, אך מאפשר אספקה של אנרגיה למשך זמן כמעט בלתי מוגבל. תזונה נכונה היא חיונית עבור ספורטאים, גם לשם שיפור ההישגים הספורטיביים שלהם, וגם כדי לבנות נכון את גופם. צריכה של חלבונים אחרי אימון למשל, תאפשר בנייה מחדש של השרירים שניזוקו במהלך ביצוע הפעילות, ותאפשר התפתחות וגדילה שלהם.

צילום: pexels

מהם המזונות הבריאים ביותר עבור מי שאוהב לרוץ?

אחוז הולך וגדל של האוכלוסייה בישראל פונה לריצה. הריצה היא ספורט פופולרי, מאחר והיא אינה דורשת תשתית מיוחדת, ומאחר והיא מאפשרת שריפת כמות מכובדת של שומנים, ושיפור סיבולת הלב והריאה. כמו באימונים מסוגים אחרים, גם למי שאוהב לרוץ יש תפריט שכדאי לו לדבוק בו. המזונות הבריאים ביותר עבור מי שאוהב לרוץ כוללים בין השאר:
• ירקות: צריכת ירקות מאפשרת לדעת שהגוף מקבל את כלל הוויטמינים והמינרלים הדרושים לו לתפקוד היום יומי, גם אם מבצעים אימונים בעצימות גבוהה יחסית. ירקות גם מאפשרים ירידה במשקל, אשר היא חיונית לשיפור ההישגים של אצנים, בין אם למרחקים ארוכים או קצרים.

• פחמימות: מקומן של הפחמימות בתזונת ספורטאים בכלל ואצנים בפרט נמצא תחת מחלוקת מסוימת בשנים האחרונות. עם זאת, הפחמימות הן חיוניות להתחלתה של הפעילות הגופנית, וחשוב מאוד לחדש את המאגרים שלהן לאחר האימון. עדיף לצרוך פחמימות ממוצרים טבעיים בעלי ערך תזונתי נלווה, ואינדקס גליקמי נמוך.

• חלבון: אצנים צריכים לצרוך חלבון כדי לשקם את השרירים שלהם לאחר האימון, ולאפשר להם להיות מוכנים לאימון הבא. ניתן לצרוך מזון מהחי, דרך בשר או ביצים, או מזון מהצומח, הקיים בשלל קטניות כעדשים, שעועית וחומוס.

אין תחליף לייעוץ מקצועי

אם אתם מעוניינים להביא את עצמכם לרמה הבאה מבחינת האימון הגופני, בין אם מדובר על ריצה או פיתוח גוף, אין מנוס מייעוץ תזונתי איכותי. חשוב מאוד להתייעץ עם תזונאית מקצועית, אשר תסייע להתאים לכם תפריט שלם, בהתאם למבנה הגוף ולמטרות האישיות שלכם. זכרו, שלכל אחד גוף בעל מבנה אחר, חילוף חומרים שונה, ולכן תפריט אידאלי שונה. התייעצות עם אצנים אחרים וחיקוי שלהם לוו דווקא יניבו תכנית תזונתית בריאה יותר, מאחר ואתם שונים באופן מוחלט מבחינה פיזית.


תוכן שיווקי




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג