מבחן שוונג || נעלי 361 מעלות מדגם Sensation 3

הבוחן שלנו רץ 200 ק"מ עם הנעל המתקנת של החברה הסינית שנכנסה לארץ לפני שנה. הוא אהב בעיקר את הנוחות והעמידות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי ריצה של 361 מעלות מדגם SENSATION 3
נעלי ריצה של 361 מעלות מדגם SENSATION 3

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 200 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 100 ק"מ)


זה היה די ברור שמדובר רק בעניין של זמן עד שהסינים יהפכו לשחקנים מרכזיים בתעשיית ביגוד והנעלת הספורט. בעשור הקודם, ובמיוחד במשחקים האולימפיים בייג'ינג 2008, פרץ לתודעה המותג לי-נינג הנושא את שמו של גדול מתעמלי סין בכל הזמנים. לי-נינג הפכה לשחקן מרכזי בעולם הספורט, ולאחרונה עשינו בארץ היכרות עם מותג הספורט הסיני השני בגודלו כיום – 361 מעלות. השוני בין השניים הוא ש-361 מעלות מתמקדים בעיקר בנעלי ריצה.

מהשנה האחרונה אפשר למצוא את נעלי 361 מעלות גם בארץ, ואנחנו קיבלנו למבחן את הדגם Sensation 3 שהוא דגם עם תמיכה קלה עבור מי שיש לו נטייה לקרוס פנימה עם כף הרגל, ובהמשך נגיע לנושא התמיכה.

נוחות הנעל

אבל נתחיל דווקא מהרושם הראשוני. אחד הדברים שמתגאים בהם ב-361 מעלות הוא הנוחות שמרגישים בכף הרגל. על זה אין ויכוח, ברגע שנועלים את הדגם הזה בפעם הראשונה מרגישים תחושה מפנקת במיוחד. זה קורה לדעתי משלוש סיבות: 1. הסוליה שעשויה מחומר הנקרא Qickfoam שמשמש לבלימת זעזועים ומתחתיו יש חומר אחר שנקרא Cmeva שהוא יותר קל ומעניק יותר נוחות בדריכה על הקרקע. במלים אחרות, מכניסים את הרגליים ומרגישים שדורכים על משטח מרופד ונעים. 2. החלק העליון של הנעל, וזו לא המצאה של 361 מעלות כמובן, בנוי כמו גרב ללא תפרים וכף הרגל פשוט מחליקה פנימה בנוחות. 3. הלשון של הנעל היא דקה ונעימה. זה סוג של דבר קטן שמוסיף המון לתחושה.

ואיך כל זה בא לידי ביטוי בריצה? אז תחושת הנוחות יוצרת מן הסתם נוחות. בשלבי החימום ממש נעים לנו, כשמגבירים את הקצב מרגישים שככל הנראה הנוחות שבנעליים האלה באה על חשבון הגמישות שלהן. זה לא משהו רע, אבל הייתי אומר שתחושה כזו היתה אולי גורמת לרצי עילית או רצים הישגיים ומהירים באופן כללי לחשוב שזו לא הנעל האידאלית לתחרות, אלא לאימונים.

נחזור לנתונים של הנעל, עוד דבר שמאוד הרשים אותי הוא דרופ (הפרש גובה בין חלק קדמי לחלק אחורי בנעל) של קצת יותר מ-7 מ"מ. זה בדיוק האמצע בין הדרופ הפופולארי שהוא 10-12 מ"מ לבין הנעליים המינימליסטיות שבהן הדרופ נע בין 0 ל-4 מ"מ. די קשה למצוא היום דגמים עם כזה דרופ, וזה יכול ממש להתאים לרצים שרגילים ל-10 מ"מ לצורך העניין ורוצים לעבור לדרופ נמוך, אבל חייבים נעל מעבר באמצע. בכל מקרה, באופן אישי עבורי זהו הדרופ האידאלי וזה ממש קנה אותי.

עוד יתרון שאני מוצא בנעל הזאת הוא תיקון שהוא קל, שזה אומר שגם אם לא מדובר בנעל "נייטראלית" על הנייר, היא עדיין יכולה להתאים לכל רץ. בהקשר הזה היא קצת מזכירה לי את דגם ה-RAVENA של ברוקס. באופן אישי, מוכרים רבים בחנויות נעליים ימליצו לי על נעל מתקנת בהגדרה אחרי שהם מזהים קריסה פנימה. אחרי שניסיתי מספר פעמים נעליים מתקנות, הבנתי שזה לא בשבילי ושאני מעדיף לקרוס עם נעל נייטראלית. אני לא אוהב את ההשפעה של היקון על התנועה הטבעית. מקרים יוצאים מהכלל עבורי הם של נעליים עם תיקון קל, ואחרי שרצתי 200 קילומטרים עם SENSATION 3 אני בהחלט יכול להעיד שמדובר בתיקון קל, שלא השפיע עליי ולא גרם לי לשום תחושה שאני עלול להיפצע בגלל התיקון הזה.

עמידות הנעל

אציין שאני הורס נעליים סדרתי, אולי גם בגלל הקריסה פנימה. בכל מקרה, אחרי 200 קילומטרים של כביש, שטח קל ומסילה, אני יכול להעיד שהנעליים נותרו במצב מצוין, ומבחינתי גם זה נתון חשוב מאוד. אולי זו המעלה הנוספת כפי שאומרים אצל יצרנית הנעליים. ההסבר שלהם אגב לעמידות הוא לוחיות הקרבון שממוקמות בחלקה האמצעי של הסוליה ועוזרות גם לשמור על יציבות כף הרגל. ואם כבר הזכרנו יציבות, בחלק הקדמי של הסוליה ישנם חריצים שנבנו בצורה דומה כמה שיותר לעצמות כף הרגל. יש שם גם חומר עמיד בעל אחיזה גבוהה עם הקרקע, שמבטיחים לנו שהוא ישמור על הרגשה טובה בזמן הדריכה על הקרקע גם לקראת סוף חייה של הנעל.

נעלי 361 מעלות מדגם sensation 3

נוחות ועמידות. 361 מעלות מדגם SENSATION 3

מבחינת העיצוב, כנראה שזה אישי אבל אני נקלתי רק בשבחים על הנעל הזאת. עושה רושם שהיצרן הזה משקיע לא מעט בעיצוב. השרוכים של הנעל ארוכים מדי לטעמי, וזה משהו שגרם לי לתחושה של חוסר נוחות.

לסיכום, אין מה להיבהל מחברות סיניות, מה גם שהנעל הזאת עוצבה בטיוואן ויוצרה בוייטנאם. לא צריך להיות גאון גדול ולא צריך לרוץ יותר מדי כדי להבין שב-361 מעלות יודעים מה הם עושים. כנראה שלקרוא ל-SENSATION 3 נעל מהירה או נעל תחרות זה יהיה יומרני, אבל מבחינתי לפחות מדובר בנעל מצוינת לאימונים. בנוסף מדובר בנעל עמידה, שאחרי 200 קילומטרים של ריצה אני יכול להעיד שיש כאן ערך גבוה עבור הכסף שהיא שווה.

יותר: נוחות מפנקת

פחות: חוסר גמישות

משקל: 286 גרם

דרופ: 7.1 מ"מ

מחיר: 659 שקל

ציון שוונג: 9 מתוך 10

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג