מבחן שוונג || נעלי ריצה של ברוקס מדגם Levitate

הבוחן שלנו ניסה את הנעליים שעליהן אומרים בברוקס שהן מחזירות אנרגיה יותר מכל נעלי ריצה מוכרות אחרות. מה זה אומר? ואיך הוא הרגיש עם זה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
נעלי ריצה ברוקס Levitate
נעלי ריצה ברוקס Levitate

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן

ריצת מבחן: הנעל נבדקה ונבחנה למרחק 100 ק"מ (מינימום הדרישה למבחן בשוונג עומד על 50 ק"מ)


פירוש המילה Levitate בתרגום חופשי הוא: "ריחוף" או "התרוממות באוויר". אודה שהאסוציאציה שלי עם קבלת הנעל למבחן, ובוודאי עם קשירת השרוכים לראשונה, היתה הריחוף שלמד הילד וולט רולי ממאסטר יהודי – שניהם גיבוריו של ספרו המצוין של פול אוסטר, "מר ורטיגו".

נעלי ריצה ברוקס Levitate

אז איך עובד הקטע הזה של החזרת האנרגיה? ברוקס Levitate צילום: Brooks

מבחנים נוספים בשוונג
גרבי ריצה וספורט של Feetures
מערכת שתייה כפולה של שורש מדגם D-vide
נעלי ריצה של אנדר ארמור מדגם בנדיט 3 

עם כל הכבוד לחברת ברוקס, הציפייה לצאת מדלת הבית בתעופה היתה אולי מעט מוגזמת. אם כי כמו וולט נער הפלא, הייתי בהחלט ערוך ומוכן להתפשר תחילה על ריחוף מדוד 15 ס"מ מעל האדמה. צעד אחר צעד, השתרשה ההכרה שלמרות התודעה הספרותית, את התנועה קדימה יצטרכו עדיין לבצע הרגליים. מצד אחד, "אכזבה" צפויה מראש. מצד שני, מתברר שכל יציאה לריצה עם מטען פסיכולוגי ומטאפיזי שכולל אפשרות – ולו הקלה ביותר – למקטעי ריחוף קצרים בין רגעי מגע הרגליים בקרקע (ושמא לעתים גם במקומם…), מגלמת אפשרויות שחרור ואושר לא מבוטלות. לחיזוק תחושת השחרור והריחוף מומלץ להיפרד מגאדג'טים אלקטרוניים ושעונים. יאללה, יוצאים לשייט באוויר הסתיו.

הקושי אליו נקלעתי במבחן היה בקונפליקט עם התפקיד שהוטל עליי. הצורך דווקא להתחבר לקרקע, לחוש, לבחון, ובקיצור לאבחן, ובהמשך גם לכתוב, ביקורת על נעלי ריצה. אז ככה – יומרתה המקצועית של ברוקס היא שה-Levitate היא הנעל עם "החזר האנרגיה" הגדול ביותר מבין נעלי הריצה המוכרות. כשמדברים על "החזר אנרגיה" דמיינו כדור גומי קטן דחוס וקפיצי. זורקים אותו למשטח קשיח, והוא קופץ חזרה עם החזר אנרגיה קרוב לעצמה בה נזרק. בגדול, זו מטרת ה-Levitate. להחזיר את אנרגיית נחיתת הצעד בחזרה למעלה.

החזר אנרגיה נועד לייצר קפיציות, והוא למעשה ההפך מספיגה. המשמעות היא, שאם בקיצון אחד מצויות נעליים רכות, בהן כף הרגל שוקעת והאנרגיה נספגת, אז ה-Levitate שואפת לקיצון השני – החזר אנרגיה וקפיציות. יש להניח שוויסות מידת אנרגיית ההחזר הרצויה, היא ודאי אתגר אורטופדי (וכנראה גם טכנולוגי) לא מבוטל. החזר חזק מדי עלול להוביל לפציעות ברגליים. החזר חלש מדי מחזיר את הנעל לעולם סופג האנרגיה. גם עם תודעה זו יצאנו לדרך.

נתחיל בכמה מאפיינים בסיסיים: ה-Levitate מעט כבדה יותר מנעליים מקבילות. טכנולוגיית הקפיציות כנראה גובה מחיר במשקל הסוליה, דבר שמביא את הנעל להיחשב כנעל אימונים (או תחרותית לרצים בדרגים הבינוניים). יחסית לנעלי ברוקס, ה-Levitate גם יותר הדוקה על כף הרגל. מאפיין זה נועד כנראה לקלוט לתוך הרגל המתרוממת לאוויר את כל האנרגיה החוזרת מהקרקע, במקום שאנרגיית ההחזר תתפזר ברחבי סוליית הנעל. גם רוחב הסוליה התחתית מרגיש צר יותר – כאילו נועד לרכז את הקפיציות כלפי מעלה ולא לצדדים. למרות שעיקר פרסומה של הנעל הוא בקפיציות הסוליה, מרשים לא פחות הוא החלק העליון שהוא גם מהודק, גם גמיש, גם נוח וגם יעיל להפליא.

תחושת הריצה מסתנכרנת היטב עם היומרה של ברוקס. ריצה ב-Levitate בהחלט נותנת תחושה אנרגטית וקפיצית, ואם רצוי להתאים את הנעל לסוג אימון הריצה, אז מבחינתי הבחירה הטבעית היא להשתמש ב-Levitate לריצות טמפו (קצב) במרחקים של עד 15 ק"מ. מה יותר מתאים לנעל שכל ייעודה הוא החזר אנרגיה, מקבלת אנרגיה קצבית להחזיר? בסוג ריצות כזה, ה-Levitate מגיבה היטב, דוחפת ומעודדת להעיף את צעדינו חזק יותר ורחוק יותר. מצד שני, אל תצפו לדרמה בעליות. תחושת החזר האנרגיה מורגשת יותר במישור ובירידות.

נעלי ריצה ברוקס Levitate

מתאימה לאימוני טמפו עד 15 ק"מ. ברוקס Levitate | צילום: Brooks

למי שלא מאוד מאומן, לא הייתי ממליץ עליה לריצות נפח ארוכות מאד, וגם לא לריצות שחרור. באימוני נפח מוטב לנסות לשמר את השרירים, הגידים, המפרקים והרצועות ברגליים, ולא לאתגר אותם בהחזרים של קפיציות יתר. בריצות שחרור, ממילא החזר אנרגיה מהנעל הוא אינו מצרך נדרש.

כדי להפיק את המיטב מחוויית ה-Levitate, הייתי ממליץ לבנות איתן מערכת יחסים הדרגתית. גידול מורגש בעוצמת החזר הנעל מהאספלט במשך עשרת אלפי צעדים (או יותר) כניסיון ראשון, עשוי להפתיע את שרירי ההאמסטרינג, הארבע ראשי והדו-ראשי, ולגרום להם להשיב הפתעה. מאידך, בניית מרחק ומערכת יחסים הדרגתית, תביא לחיזוק השרירים מול עוצמת החזר הנעל מהקרקע, ותווסת את עוצמת שרירי הרגליים והתנהגותם להתאים לשינוי.

ה-Levitate מעוצבת, חיננית מאד, מחזירה אור, מחבקת בחום את כף הרגל, אוחזת מצוין גם בקרסול וגם בקדמת כף הרגל, ותחושת פנים הנעל בכל שלבי ההליכה והריצה נוחה מאד. הנעל נייטרלית מבחינת תמיכה, ואינה תומכת ברגליים קורסות. מטבע הדברים, נעל שתכליתה להחזיר אנרגיה (ולא לספוג אותה) היא נעל שנועדה לתפקד באופן מיטבי על משטחים קשיחים (כמו אספלט), שבעצמם מחזירים אנרגיה.

לסיכום, הברוקס Levitate היא בחירה מצוינת לסיבוב קצבי ומהיר בשבילי האספלט באחד הפארקים, או על מסלול הכביש המהיר הקרוב לביתכם. בחירה מצוינת לא פחות גם לריחוף.

יותר: אוחזת מצוין גם בקרסול וגם בקדמת כף הרגל

פחות: לא מומלצת עליה לריצות נפח ארוכות מאד

תמיכה: ניטרלית

סוליה: מרופדות (Cushioning)

סוג הטכנולוגיה בסוליה: DNA AMP

דרופ: 8 מ"מ

משקל: 320 גרם

מחיר: גברים ונשים 680 שקל

לכל מבחני שוונג – לחצו כאן






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג