מדוע יוגה כל כך חשובה לשחיינים?

כיצד יוגה יכולה לשמש עבורכם מכפיל כוח ולשפר את התוצאות בשחייה? מאמנת היוגה עדי היקרי עם העקרונות של התרגול העתיק והיעיל בעולם, אז בואו... תביאו מזרנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
סטודיו או חדר כושר? | צילום: pixabay

לכל כתבות היוגה בשוונג ~ היכנסו


לשחייה כידוע יתרונות רבים, פיזיים, נפשיים ובריאותיים, השחייה מפעילה קבוצות שרירים רבות בגוף בדגש על התלת-ראשי, הגב, שרירי הבטן והרגלים, מחזקת את הריאות ומסייעת עם בעיות נשימה. היא גם משמרת את הכושר הגופני האירובי והאנארובי, מסייעת לתחזוקת מערכת הדם והלב, מסייעת ליציבה ולשיקום מפציעות.

מדוע צריך להוסיף תרגול נוסף כמו יוגה? | צילום: אליאב אלוני

בהחלט ניתן ומומלץ לשחות בכל גיל ובכך ליהנות מיתרונותיה הרבים של השחייה ובהחלט על פניו רבים תופסים את השחייה כספורט האולטימטיבי אשר מעניק להם את היתרונות הרבים שצוינו ועוד יתרונות רבים נוספים אם כך, מדוע צריך להוסיף תרגול נוסף כמו יוגה? במה עוד היוגה יכולה להועיל בתוך הספורט הזה שנראה שעובד על כל המישורים בו זמנית? אז בדיוק בזה – בכל המישורים בו זמנית היוגה יכולה לתרום לכם השחיינים.

פיזית – לחזק את הגוף וליצור איזון בשרירים תומכים ובכך למזער את הפציעות וכאב מיותר
בריאותית – באמצעות תרגילי הנשימה להגדיל את קיבולת הראות
נפשית – להביא אתכם אל אותו השקט שבמים גם ביבשה בחיי היומיום בשגרה

יוגה לשחיינים מתחילים

רובכם מגיעים אל הספורט הזה כדי לספוג את כל היתרונות שבו אך חלקכם לעתים מגיעים לא מספיק חזקים פיזית כדי לצלוח את הגריפה התת-מימית הזו של הגוף בתוך המים. כתוצאה מכך יתכנו פציעות, דלקות, פגיעות בגידים ובזבוז אנרגיה מיותר, בעוד הגוף מנסה להתחזק אל תוך התנועה. זאת ועוד, עבור שחיין מתחיל, נפח הריאות עדיין אינו מספיק מפותח אופן הנשימה היומיומי כבני אדם וחוסר תשומת הלב שלנו אל הנשימה מפחיתים את פוטנציאל הנשימה אל המינימום.

כל תנוחה ביוגה שמה דגש על שרירים שונים בגוף | צילום: מריאנה גולדברג-לוי

לכן יוגה תהווה עבורכם פתרון משלים מושלם, ישנן תנוחות יוגה רבות אשר מחזקות את חגורת הכתפיים והשכמות, את חוליות הצוואר, שרירי הליבה והרגלים, חיזוק הגוף לפני הקפיצה למים יהוו עבורכם יתרון עצום ברגע האמת וכך תוכלו להגיע אל תוך השחייה, התחרות והחוויה כשגופכם באמת מוכן לכך. דבר נוסף וחשוב מאד עבורכם, היוגה הקלסית שמה דגש על נשימה נכונה כזו שמלמדת אתכם ומאפשרת לכם להגדיל את נפח הריאות מה שיתרום רבות לשהותכם במים.

שחיינים מתקדמים ומנוסים

אצל רובכם הגוף כבר חזק והתנועה בתוך המים ברורה, נפח הראות שלכם גדול והמיומנות נשקפת אל תוך המים ובכל זאת, רובכם חווים רגעים פחות נעימים אחרי שחייה ארוכה מאד. המונוטוניות והחזרתיות יוצרים עומס על שרירים קבועים ומגבירים את הלחץ באזור, רבים מכם חשים כאב באזור זוקפי הגב, השכמות, שרירי המותנית והגב התחתון חיזוק השרירים הללו ובעיקר את השרירים באזורים התומכים בהם יאפשרו הקלה של הכאב ואולי גם הפחתתו אל המינימום.

גם עבורכם תרגול היוגה יכול לעשות את העבודה, כל תנוחה שמה דגש על שרירים שונים בגוף, השהייה בתנוחות במנחים השונים מנטרלת את המונוטוניות שהגוף התרגל אליו ומאפשרת לשרירים תומכים להתחזק ולאפשר מערכת תמיכה מתאימה. בנוסף, רובכם נמצאים שעות בתוך המים בעיקר בגלל הצליל השקט שהזרם מעלה, בתוך המים אין קולות רק רחש נעים של שקט, היוגה הקלסית, האיטית והמדיטטיבית תאפשר לכם להתחבר אל אותו השקט מתוך האדמה, בחיי היום יום שלכם בכל רגע שתחפצו בכך. מושלם.

אז נכון, לשחייה ישנם יתרונות רבים ובכל זאת גם הספורט הזה זקוק לתמיכה, היוגה יכולה להוות תמיכה מצוינת עבורכם, אם זה בימי החורף שהולכים ומתקרבים או ככזו שמכניסה קצת גיוון לגוף, מחזקת אותו עבורכם ומאפשרת לו לעמוד לשירותכם בספורט שאתם כל כך אוהבים, אל תחכו שיכאב לכם תתחילו לתרגל עבורכם ועבור גופכם.

המשיכו לעקוב, בכתבות הבאות יעלו תנוחות יוגה ספציפיות לאזורים שמתאימים עבורכם.


עדי היקרי | אולטרה מרתוניסטית ומורה ליוגה לספורטאים





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אייל הגיב:

    יוגה היא טובה. יוגה היא חשובה . יוגה היא מהנה. בפני עצמה ובאופן מוחלט . אין כל צורך למצוא עבורה כל הצדקות ונימוקים נוספים הם מיותרים .

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג