דעות || מדוע מוצגים רצי המרתון שקבעו קריטריונים למשחקים האולימפיים בריו כ"מרתוניסטים אולימפיים"?

שיאנית ישראל נילי אברמסקי, טוענת שלא ניתן לקרוא לרצים בתואר "מרתוניסטים אולימפיים", למי שטרם פסע את צעדו הראשון באולימפיאדה. אז מדוע לדעתה מוצגים לאחרונה רצי המרתון שקבעו קריטריונים למשחקים האולימפיים ככאלו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

האם סטודנט שטרם סיים את לימודי הרפואה שלו יחשוב לרגע לקרוא לעצמו ד"ר? אין מצב! וגם אף עיתונאי לא יוסיף לו את התואר המכובד בטרם עמד בהתחייבויות שלו. האם עיתונאי בטרם המשחק האחרון של באר שבע כתב עליהם אלופי המדינה? מה פתאום! הרי הם עוד לא שיחקו וניצחו. הרי אי אפשר לרתום את העגלה לפני הסוסים. אולי תגידו שאני קטנונית?! ואולי שאני צודקת?! אשמח לדעת באמת מה אתם חושבים על העניין הבא: מדוע מוצגים לאחרונה רצי המרתון שקבעו קריטריונים למשחקים האולימפיים בריו כ"מרתוניסטים אולימפיים"?

צמטאי

השיגה את הקריטריון. לונה צ'מטאי | צילום: ארן הרשלג

עוד כתבות מרתון בשוונג
נולד בלי ידיים ורגליים ובכל זאת יעשה מרתון מלא
כך עשיתי את מרתון צפון קוריאה
האם מארק צוקרברג בדרך למרתון הראשון שלו?

איך יכול מישהו לזכות בתואר שכזה עוד בטרם פסע את צעדו הראשון באולימפיאדה. לעניות דעתי תואר ספורטאי אולימפי יכול להיות מוצמד לספורטאי רק לאחר שהשתתף במשחקים ולא לפני. הרי ניתן לכתוב זאת בצורה פשוטה, ברורה ומדויקת כך: "רץ או רצת המרתון שקבעה קריטריון אולימפי", או לחילופין, "רץ/רצת המרתון חברת נבחרת ישראל למשחקים האולימפיים". מה רע בתוארים האלו, שהם המדויקים לתאר את כל חמשת הרצים המוכשרים שזכו לקבוע את הקריטריון?

למה להשתמש בתיאור לא נכון שעדיין לא מגיע לאף אחד מהם…או שכן? האם רץ יכול להיקרא רץ אולימפי לפני האולימפיאדה? ומה יקרא אם חלילה הוא יפצע ולא יעלה אפילו על המטוס לריו? האם גם אז הוא יכונה הרץ האולימפי? או שאז התואר ישלל ממנו? האם השימוש בתואר היה שגיאה בלתי מכוונת? אז זהו שלא… כמו שאמר שלום חנוך: "הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם". זה פשוט מושך יותר תשומת לב. תואר מדליק מושך תשומת לב, מאדיר את האתלטיקה.

מרוץ אייל ה-13

יהיה בריון. מארו טפרי | צילום: צלמי שוונג

נכון? לא נכון? מה זה משנה, "הציבור הרי מטומטם" מה הוא כבר מבין… זה הרי יתפוס תשומת לב וזה מה שחשוב. האתלטיקה גוססת? תחי האתלטיקה! ולעזאזל הדיוק בעובדות. המטרה מקדשת את האמצעים. נכון? או שלא נכון!
מה אתם חושבים?




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דני עולש הגיב:

    הפעם זה קטנוני , נילי .

  • שוקולד מריר הגיב:

    בעקרון את צודקת, אבל את חייבת לעשות משהו עם המרמור שלך.. זה משתקף כמעט בכל מה שכתבת כאן עד היום. מחקרים קובעים שזה עשוי להזיק לבריאות 🙂

    1. נילי אברמסקי הגיב:

      אנשים פסימיים קוראים לזה קטנוני אנשים אופטימיים קוראים לזה פרפקציוניזם. כאשר רוצים לשנות דרכים וגישות צריך להסב תשומת לב לכול פרט ופרט. אבל אל תדאג אני ממש לא ממורמרת ומאמינה ביכולת לשנות. והבריאות שלי מעולה… טפו טפו?

  • ר-ציני הגיב:

    תשמעי, נושא כל כך מעמיק לכתבה, מה אני אגיד לך, אני לא ישן בלילה.

  • ראובן הגיב:

    בכל הכבוד, אם מה להגיד עדיף לשתוק.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג