דעות || הם לא "נכים" הם ספורטאים עם מוגבלות

עם פתיחת המשחקים הפראלימפיים בריו, טוען יובל וגנר, פצוע צה"ל מתאונת מסוק המכהן כמייסד ונשיא "עמותת נגישות ישראל", שגם בספורט טרמינולוגיה נכונה שמה דגש על שוויון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אתמול החלו המשחקים הפארלימפיים. 11 ימי ספורט של ספורטאים עם מוגבלויות שונות. מבדיקה שערכה "עמותת נגישות ישראל" בערוצי התקשורת השונים, נמצא שהן הכתבים והן המגישים עושים שימוש בטרמינולוגיה שגויה ולעניות דעתנו פוגענית.

בעולם חל שינוי בשפה, בדיבור, בכתיבה בכל הנוגע להתייחסות לאנשים עם מוגבלות ומקפידים על טרמינולוגיה מכבדת, שוויונית ומעצימה. יש כאלה שחושבים שזה סתם פוליטיקלי-קורקט. אך הסיבה האמיתית והחשובה הינה שלטרמינולוגיה בשפה ובכתיבה יש השפעה רבה על תפיסות ושינוי עמדות בקרב הציבור. כל עוד בתקשורת ימשיכו בטרמינולוגיה של "נכים", "בעלי מוגבלויות", "צרכים מיוחדים" אנו מקבעים דעות קדומות וסטיגמות ופוגעים במעמדם, תדמיתם ובפוטנציאל של אנשים עם מוגבלות להשתלב בשוויון וכבוד.

בישראל הטרמינולוגיה מוגדרת בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות 1999. טרמינולוגיה נכונה שמה דגש על שוויון, העצמה, על המכנה המשותף בין כולם שהוא "אנשים", לכן היום אנו משתמשים בטרמינולוגיה של "אנשים עם מוגבלות", "לקוחת עם מוגבלות", "ספורטאים עם מוגבלות", "אדם עם מוגבלות בראייה", "תלמיד עם מוגבלות בשמיעה" "עובדים עם מוגבלות" וכדומה.

צילום עמוד הבית: Igor Meijer


יובל וגנר | מייסד ונשיא "עמותת נגישות ישראל"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג