מה זה בעצם אימון פונקציונלי ולמה זה טוב?

אימון פונקציונלי מדמה פעילויות יומיומיות, ומאחר והוא מפעיל קבוצות שרירים רבות הוא מתאפיין בהוצאה קלורית גבוהה ודורש פחות זמן מאימון רגיל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אימון פונקציונלי מדמה פעילויות יומיומיות, ומאחר והוא מפעיל קבוצות שרירים רבות הוא מתאפיין בהוצאה קלורית גבוהה ודורש פחות זמן מאימון רגיל

מאת:עידן ודרריו

כיום כשחושבים על מחלות המאה העשרים ואחת חושבים על מחלת ההשמנה, אך בואו נסתכל קצת מעבר לכך ונראה איך הכל התחיל.

בתחילה היינו אנשים עובדים פיזית אשר סך הצריכה הקלורית והיכולת שלנו לנוע שלנו היו גבוהות. המהפכה התעשייתית הכניסה גם לעולם הכושר את הישיבה על הכסא, כאשר לאחר מלחמת העולם הראשונה הוקמו חדרי כושר כדי לשקם פצועים של המלחמה.

הישיבה על כסאות הולידה תחלואה של בעיות אורתופדיות בגפיים ובעמוד השדרה, ומכאן נתחיל את סיפורינו, שמדבר על חזרה למקורות של עולם הכושר, המקורות התנועתיים של האדם להתאמן אימון פונקציונלי שהוא אימון שעובד על כל מישורי התנועה שבו מעורבים שרירי הליבה, אימון שמיועד ליצור שיפור בתפקוד היומיומי.

אימון פונקציונלי מורכב מתרגילים בעלי תנועות מורכבות שמדמות פעילויות יומיומיות. מאחר שבאימון כזה פועלות קבוצות שרירים רבות, הוא מתאפיין בהוצאה קלורית גבוהה ודורש פחות זמן מאשר אימון שבו מבודדים קבוצות שרירים (כלומר, אימוני מכשירים למיניהם). 

 תרגילים שמדמים פעילויות יומיומיות

עוד כתבות בנושא
יכולת טובה בכל התחומים
אז עכשיו, כשידוע לנו שכושר גופני מוגדר כשילוב בין מספר יכולות גופניות כמו כוח, מהירות, סיבולת שריר, סיבולת לב-ריאה, זריזות, קואורדינציה, גמישות ותפיסה מרחבית, על מנת שנוכל לומר על אדם שהוא "בכושר" עליו להפגין יכולת טובה ומעלה בכל התחומים. האימונים הפונקציונליים מנסים ליצור שיפור בכל אותם מרכיבי הכושר הגופני תוך התייחסות לגוף כאל מכלול אחד. אימון פונקציונלי עובד על כל מישורי התנועה, מעורבים בו שרירי הליבה והוא מיועד ליצור שיפור בתפקוד היומיומי או בענפי ספורט. אימונים פונקציונליים משלבים עבודה על כמה קבוצות שרירים בעת ובעונה אחת והם דורשים שימוש בכלל מרכיבי הכושר הגופני.

מאחר שאימונים פונקציונליים מורכבים מתרגילים בעלי תנועות מורכבות שמדמים פעילויות יומיומיות,  והם כוללים הפעלה של קבוצות שרירים רבות במקביל, הם מתאפיינים בהוצאה קלורית גבוהה ודורשים פחות זמן מאשר אימונים שבהם מבודדים קבוצות שרירים (כלומר, אימוני מכשירים למיניהם).
חשוב לציין שוב, כי האימון הפונקציונלי אינו אימון ספציפי ולכן אנו יכולים לבחור תרגילים שלא קשורים בקשר ישיר לפעילות המבוקשת, לדוגמה: שחיין צריך לעשות אימונים פונקציונליים בכדי לעלות את יכולותיו האתלטיות דבר אשר תרום לו רבות בשיפור הביצועים שלו בבריכה. הוא יוכל לפתח כוח מתפרץ, סיבולת שריר, לב ריאה, כוח, גמישות, קואורדינציה ותפיסת המרחב. יכולות אלו ישמשו אותו בבריכה וישפרו את יכולותיו הכוללות, ובאותה נשימה גם את השחייה שלו.

האימון הפונקציונלי אינו ספציפי 

8.1.2014


עידן ודרריו
מדריך חדר כושר בכיר,
מייסד הסטודיו לאימון פונקציונלי SNATCH

www.snatch.co.il 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג