GO ירקון חוזר, בואו לחוויית ספורט של קיאקים, ריצה וסאפים

אחד המקצים האטרקטיביים ב-GO ירקון יהיה הקיאקתלון שמשלב בין ריצה לחתירה בקיאק. כל אחד יכול להשתתף ולא דרוש ניסיון, אבל ככה תעשו את זה הכי נכון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוצים לעשות קיאקתלון?
רוצים לעשות קיאקתלון?

בחודש הבא יתקיים אירוע ספורט מיוחד ומגוון – GO ירקון, אירוע המשלב בין ריצה לספורט ימי, ויכלול מלבד הריצה גם תחרויות קיאקים מסוגים שונים, SUP ותחרות הקיאקתלון שהיא בעצם שילוב בין ריצה וחתירה בקיאק. המתכונת דומה בעצם לתחרות האקוותלון, רק שהחתירה בקיאק מחליפה את השחיה. האירוע יתנהל כך: מתחילים בריצה ל-4 קילומטרים לאורך שפת הירקון, ממשיכים בחתירה בקיאק ל-4 קילומטרים ממרכז דניאל לכיוון מזרח וחזרה, ומקנחים בריצת 4 קילומטרים נוספת, הכל ברצף כמובן ומי שעושה זאת הכי מהר הוא כמובן המנצח.

גו ירקון קיאקתלון

חוויה שאסור להחמיץ. חתירה בקיאק | צילומים: צלמי שוונג

לפרטים והרשמה לאירוע GO ירקון

חשוב להבהיר שהתחרות הזאת פתוחה לכולם, ואין צורך בניסיון קודם בחתירה בקיאק. באתר האירוע של GO ירקון ניתן להשכיר קיאק עבור התחרות הזאת, ומדובר בקיאקים מסוג SOT שפירושו SEAT ON TOP ויתרונם הוא שהם יציבים, מרווחים, ושבניגוד לקיאקים אולימפיים שדורשים מיומנות רק להיכנס לתוכם – אף אחד לא יפול מהם. בכל מקרה, מי שמעוניין להתנסות בקיאק מסוג זה לפני התחרות מוזמן להגיע למועדון במרכז דניאל ולהתעניין באימון מוקדם.

לטובת המשתתפים שיחליטו ללכת על החוויה הזאת עד הסוף ולהתנסות בקיאקתלון ביום התחרות, ריכזנו כמה טיפים חשובים שיאפשרו לכם לשרוד את שלב החתירה בקיאק יותר בקלות, ואפילו ליהנות ממנו. אחרי הכל, תודו שבאחת מעשרות אם לא מאות הריצות שלכם בפארק הירקון, רציתם להתחלף עם אותם חותרים שאמנם עבדו לא פחות קשה, אבל לפחות הרגישו גם את המים ולא רק את השמש הקופחת. הטיפים הם באדיבות זיו בן יוסף, מאמן אולימפי והמנהל של מועדון הקיאקים של הפועל תל אביב.

טיפים לקיאקיסט המתחיל

1. בטחון: כפי שציינו, לא מדובר בקיאקים אולימפיים שמאוד קשה להתייצב בהם עבור מי שלא מנוסה. הקיאקים האלה הם קיאקים לישיבה עליונה, והם יציבים, נוחים וקלים לתמרון. כל מה שנשאר זה להבין איך לתמרן אותם בצורה הטובה ביותר ולשמור על קו ישר.

טיפים לקיאקתלון

שטח ההחלפה דומה לטריאתלון

תהליך ההחלפה והחתירה – שטח ההחלפה יהיה דומה לשטח ההחלפה לאופניים בטריאתלון. לכל משתתף יהיה כסא, ויהיו בשטח ילדים שיעזרו לו להוביל את הקיאק משטח ההחלפה למים. מדובר במרחק של 20-30 מטר. הילדים יעזרו להכניס את הקיאק והמתחרה פשוט מתיישב בפנים. החתירה תהיה ממרכז דניאל מזרחה לאורך של שני קילומטרים עד לגשר ההולנדי, שם יהיה מצוף ובמקום הזה צריך להסתובב שמאלה ולחזור לאותו המקום.

2. אחיזת המשוט: אז קודם כל שיהיה ברור, אנחנו מדברים על משוט אחד וזו הבהרה רק ליתר ביטחון עבור כאלה שדמיינו סירת חתירה עם שני משוטים. האחיזה של המשוט הזה צריכה להיות שווה בין הידיים. כלומר, אם מחלקים את המשוט לשלושה שלישים, אז אוחזים באמצע של שניים מהם, במרחקים שווים. מבחינת הגובה, המשוט צריך להיות ב-90 מעלות מרוחב הכתפיים.

3. חתירה יעילה: כדי שתנועת המשוט תקדם אותנו כמה שיותר, חשוב לשים לב שמכניסים את המשוט לתוך המים לכיוון הכפות. חשוב שהמשוט לא יחליק לתוך המים.

4. סבולת: החתירה צריכה להיות בקצב אחיד לאורך כל הדרך. בדומה לריצה, כל הרעיון בחתירה למרחקים ארוכים הוא לשמור על קצב קבוע. וזה אומר לשמור על דופק אחיד ולבצע למעשה את כל קטע החתירה בדפקים שמתאימים לזון 1 וזון 2. לא מדובר בספרינט, וכן מדובר במסלול אחיד בלי שינויים שלא יוכל להפתיע אותנו ולהפוך ליותר קל או יותר קשה בשלבים מסויימים. לכן חייבים להתחיל ולסיים את החתירה בקצב רגוע.

רוצים לעשות קיאקתלון?

כך אוחזים את המשוט

5. תגובת הגוף למעבר: בתחרויות קודמות של קיאקתלון, מתחרים רבים הופתעו מהשרירים שנתפסו בהחלפות, גם מהריצה לחתירה וגם בחזרה מחתירה לריצה. אין מה לעשות, כל עוד אנחנו לא מנוסים בפעילות מהספורט הזה, הגוף שלנו יאותת על זה. לכן חשוב להוריד קצת מהירות בריצה לפני שמגיעים לאזור ההחלפה ולבצע את הדברים ברוגע יחסי. וגם אם כן נתפסות הרגליים כשנכנסים לקיאק, לא צריך להילחץ מזה. אחרי הכל, כבר ציינו שמדובר בקיאק מרווח ואפשר בהחלט לתת לרגליים להשתחרר קצת ולהזיז אותן בפנים. ושוב נזכיר, התנועות האלו לא יגרמו לכם ליפול מהקיאק – הוא יציב. יתכן שגם ביציאה מהקיאק לריצה תרגישו את פלג הגוף העליון תפוס. שתו הרבה פעמיים, זה יכול לעזור להתכווצויות.

6 מים: בניגוד לריצה, אף אחד לא יחכה לכם עם מים בזמן שאתם חותרים בירקון. חשוב שתזכרו – אפשר להיכנס לקיאק עם בקבוק מים ויש איפה לשים אותו. אם יהיה יום חמים ובכלל בכל מקרה, כדאי שתכינו לכם בקבוק מים בשטח ההחלפה ורצוי להיכנס איתו לקיאק כדי שלא נילחץ מהתייבשות.

7. התנסות: אנשים שאוהבים ארועי ספורט עממיים וארועי ספורט סיבולת מאוד אוהבים לבחון את היכולות שלהם ולנסות דברים חדשים. מצד שני, אנשים נוטים להיות תחרותיים לפעמים. זה חשוב וזה כיף לנסות ענפי ספורט חדשים, על אחת כמה וכמה כשמדובר בפעילות בריאה ומיוחדת כמו החתירה בקיאק. חשוב לזכור שגם אם אתם לא אוהבים שעוקפים אתכם בענפי הספורט שאתם יותר שולטים בהם, אל תתעסקו בזה. תהנו מההתנסות הכל כך מיוחדת הזאת, כי אין לה יותר מדי הזדמנויות לקרות. מי יודע? אולי גם תמצאו תחביב חדש על הדרך ואולי בכלל תמצאו משהו שאתם ממש טובים בו?

ניפגש ב-GO ירקון ב-5 ליוני. לפרטים והרשמה היכנסו לכאן


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג