שליטה קנייתית טרנס-אטלנטית בריצות הבינוניות

אצטדיון ביסלט באוסלו הוא בצדק שם מעורר צמרמורת אצל חובבי אתלטיקה. גם שם וגם יומיים אחר כך, בניו-יורק, האתלטיקה העולמית מתקדמת יחד עם ימי הקיץ. המופע ממשיך משני צדי האוקיינוס
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אצטדיון ביסלט באוסלו הוא בצדק שם מעורר צמרמורת אצל חובבי אתלטיקה. גם שם וגם יומיים אחר כך, בניו-יורק, האתלטיקה העולמית מתקדמת יחד עם ימי הקיץ. המופע ממשיך משני צדי האוקיינוס

מאת:חגי אשלגי


שני מפגשי ליגת יהלום התקיימו בחמישי בלילה ובמוצאי שבת בלילה. האחד באצטדיון ביסלט באוסלו והשני בניו-יורק. נתחיל מהסוף – דיוויד רודישה!

רודישה! דיוויד רודישה!

עד אתמול רץ דיוויד רודישה (בתמונה משמאל) השנה 1:43 דקה ב-800 מטרים ולפחות חמישה מיריביו הגיעו כבר השנה לתוצאה דומה. אתמול בניו-יורק, העלה רודישה את הרף למקום שאיש ממתחריו לא הגיע אליו וגם לא יגיע אליו השנה. הוא שרף את המסלול ב-1:41:74 דקה. התוצאה התשיעית בטיבה בהיסטוריה.

רק שלושה אנשים רצו 800 מטרים מהר יותר בהיסטוריה. סטבסטיאן קו, וילסון קיפקטר ורודישה עצמו. העולם רדף, ורודישה השיב בגדול. שוב יגרדו יריביו את ראשיהם. שוב תהפוך מדליית הכסף ליעד העיקרי שאליו ישאף שאר העולם בלונדון. שוב ריסק המסאי הגבוה את הביטחון של כל הטוענים לכתר.

רק פציעה, מחלה או תקלה קיצונית ימנעו מרודישה זהב בריצת 800 המטרים בלונדון.

אסבל קיפרופ – מנצח את ה"דרים מייל" בפעם השלישית

ה"דרים מייל" באצטדיון ביסלט באוסלו מרכז את טובי המיילרים בעולם. גם אסבל קיפרופ הגיע, בטיסה מהחוף המערבי של ארה"ב (אחרי מפגש פריפונטיין). לא ג'טלג ולא עייפות מזיזים לקיפרופ. כדרכו, הוא שייט עם הדבוקה (הפעם בחלקה הקדמי) עד לסיום הריצה. 100 מטרים לסוף הוא שוב עשה את מופע הקוסמות שלו והתחיל לרחף קדימה כשטובי המיילרים בעולם נותרים ללא מענה.

קיפרופ הוא לא אחד שרודף אחרי שיאים. הוא ניצח עם 3:49 דקות בביסלט (שיא העולם של הישאם אל גארוז' 3:43 דקות), אבל ביום שהצעיר הקנייתי יחפש שיא עולם, התוצאות יתחילו לרדת ויהיה בכוחו לסכן את השיא הוותיק והמצוין ב-1,500 מטרים.

כמו רודישה, גם קיפרופ הוא אחד ההימורים המוצקים לזהב (בריצת ה- 1,500 מטרים) בלונדון.

יומיים אחר כך בניו יורק, הוכיח ברנרד לגאט שיש לו את המהירות להתמודד יפה בריצת ה-5,000 מטרים שבה הוא מתמקד לקראת לונדון. לגאט ניצח בספרינט נהדר ב-1,500 מטרים. הגיל המתקדם פגע במהירות הסיומת שלו אך במעט, אם בכלל.

להקה אתיופית ב-5,000 מטרים – קנניסה ביקלה ממשיך להתקדם

חלוקת הקצב בריצת ה-5,000 מטרים באוסלו הייתה מופרכת. עם הקפות מהירות ואיטיות ללא שום שליטה, שכרגיל הביאו את ספרינט הסיום המטורף.

בהקפה אחרונה של 54 שניות ניצח דג'ן גברמסקל עם 12:58.92 דקות כשצמוד אחריו האגוס גברהיווט בן ה-18 שניצח בריצה זו בשנחאי. שלישי וגם מתחת ל-13 דקות, סיים אימנה מרגה. אמנם קנניסה ביקלה סיים חמישי בריצה אחרי ארבעה מבני ארצו כולל אחיו טריקו, אבל התוצאות שלו ממשיכות להתקדם. 13:00 דקות והקפה אחרונה של בערך 55.5 שניות מבשרות טובות להתקדמות של ביקלה שמונה שבועות לפני לונדון.

מעברו השני של האוקיינוס בניו-יורק, ניצחה טירונש דיבאבה כמה מבנות ארצה, כולל מסרט דפאר וגלטה בורקה, בריצה טקטית ובתוצאה של 14:50 דקות.

3,000 מכשולים נשים

מריצה שהצטרפה לפני שנים לא רבות לתחרויות האולימפיות, הופכת ריצה זו לאט אבל בטוח לאחד מהאירועים המרתקים בליגת האתלטיקה העולמית. שתי האתיופיות סופיה אספה והיווט איילה מתקדמות בעקביות ונושפות בעורפה של מילכה צ'מוס הקנייתית. זה עוד מבלי לספור את הרוסיות שמתאמנות במולדת ולא יוצאות כרגע לתחרויות בינלאומיות.

צ'מוס לא מוותרת. ביום חמישי היא ניצחה באוסלו בתוצאת השנה וזמן נפלא של 9:07.14 דקות כשהיא מקדימה בשתי שניות את האתיופיות שאחריה וקובעת בדרך שיא לאומי ואפריקאי חדש.

המאיצים

יוסיין בולט ואסאפה פאואל שוב התייצבו על הקו למפגש ראש בראש – הפעם בנורווגיה. כמו שהיה ברומא, שוב ניצח בולט – הפעם ב-9.79 שניות. אבל ייאמר לזכותו של פאואל שהוא לא חושש ממפגשים ראש בראש, ובאוסלו הוא עשה התקדמות גדולה. הוא איבד את בולט בערך בחלוף 60 מטרים, אבל האט בסיום פחות מהרגיל וסיים שני בתוצאה מצוינת של 9.85 שניות. המהירות של רצי ג'מייקה הספיקה כמעט להשכיח מאיתנו עד כמה תוצאה של 9.85 שניות היא מיוחדת ואיכותית.

יוהאן בלייק (בתמונה משמאל) רץ יומיים אחר כך בניו-יורק וניצח עם 9.90 שניות. טייסון גיי, שחשש להיכנס בשלב הזה של העונה לתחרות ישירה עם אלוף העולם, רץ במקצה ב' של ה-100 מטרים כשעתיים לפני בלייק, וניצח במקצה שלו ב-10.00 שניות.

נשים אתיופיות במרחקים הבינוניים

האתיופית הצעירה פאנטו מגיסו היתה אתמול רשמית בת 20 וחגגה עם עוד שיא אישי ולאומי ב-800 מטרים בניו-יורק. למגיסו יש מהירות שקשה למצוא אצל רצות ה-800 מטרים. היא מגיעה איתה עד 150 מטרים לסיום ויודעת היטב להשתמש בה. אתמול היא ניצחה בקלות בניו-יורק ב-1:57.48 דקות.

מגיסו עדיין רחוקה שלוש שניות מזמני השיא של פמלה ג'לימו לפני ארבע שנים, אבל גם ג'לימו עצמה היא לא אותה רצה שהיתה לפני ארבע שנים.

באוסלו, האחות דיבאבה הקטנה – גנזבה – שוב לא יכלה לסיומת הקטלנית של בת ארצה אבבה ארגאווי. ארגאווי נראית חסרת מאמץ עד 200 מטרים לסיום, ואז היא משחררת ספרינט סיום שאף רצה בעולם לא מצליחה להתמודד איתו.

מכאן ועד האולימפיאדה

שלושה מפגשי ליגת היהלום באתלטיקה נותרו עד האולימפיאדה. שלושתם בחודש יולי בהפרשים של שבוע ביניהם החל מה-6 ביולי. פריז תחילה, לונדון שנייה ומונקו אחרונה. תחרויות האתלטיקה באולימפיאדת לונדון תתחלנה בשבוע הראשון של אוגוסט.

בינתיים, יתקיימו המבחנים הלאומיים של כמה ממדינות האתלטיקה החזקות בעולם, כולל קניה, ג'מייקה וכמובן ארה"ב.

הישורת האחרונה לאולימפיאדה כבר כאן. בעוד שמונה שבועות האתלטים כבר יהיו על המסלולים בלונדון.

תמונה של רודישה בתחרות שנערכה בבלגיה בשנת 2012 (צילום: Erik van Leeuwen)

תמונה של בלייק מאליפות העולם 2011 (צילום: Erik van Leeuwen)

10.6.2012

חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג