רודישה ממשיך לברוח לעולם; בקלה לא ירוץ 5,000 בלונדון

כמה תוצאות מצוינות בליגת היהלום בפריז – דיוויד רודישה ב-800 מטרים; דג’ן גברמסקל האתיופי ניצח בריצת 5,000 מטרים בתוצאה נפלאה; מאריאם סלסולי ממרוקו עם תוצאת השנה בעולם ב-1,500 מטרים לנשים; וסאלי פירסון ב-100 מטרים משוכות לנשים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

כמה תוצאות מצוינות בליגת היהלום בפריז – דיוויד רודישה ב-800 מטרים; דג'ן גברמסקל האתיופי ניצח בריצת 5,000 מטרים בתוצאה נפלאה; מאריאם סלסולי ממרוקו עם תוצאת השנה בעולם ב-1,500 מטרים לנשים; וסאלי פירסון ב-100 מטרים משוכות לנשים

מאת:חגי אשלגי


5000 מטרים גברים
קנניסה בקלה ממשיך להתקדם במהירות, אבל הזמן בורח לו בין הידיים. בקלה כבר שריין את מקומו בשלישייה האתיופית לריצת 10,000 מטרים בלונדון. עכשיו הוא ניסה להיכנס לסגל גם בחצי המרחק. הריצה החלה בקצב מסחרר של 2:32 דקות לק"מ הראשון. המובילים לא נרתעו ונצמדו למכתיבי הקצב. הדבוקה האטה בק"מ השני שחלף ב-2:37 דקות. הק"מ השלישי ירד שוב חזרה ל-2:33 דקות. 7:43 דקות ב-3,000 מטרים לא הרתיעו דבוקה מובילה של מעל עשרה רצים – כולם קנייתים ואתיופים.

מכאן החלו מכתיבי הקצב להיעלם ובאופן מפתיע, איזייה קואץ' הצעיר נטל על עצמו את ההובלה יחד עם תומס לונגוסיווה. הק"מ הרביעי חלף ב-2:36 דקות. ההקפה הלפני אחרונה חזרה להיות מהירה, בקצת פחות מ-61 שניות, ואז נשמע הצלצול.

בשלב הזה קנניסה בקלה כבר נראה חסר סיכוי לנצח. הוא רץ כחמישה מטרים אחרי דבוקת ההובלה שמנתה שמונה רצים. דג'ן גברמסקל והאגוס גברהיווט התחילו בשחזור מאוץ הסיום הארוך בו השתתפו כמה שבועות קודם לכן באוסלו.

ב-100 מטרים האחרונים גברמסקל וגברהיווט רצו אחד נגד השני. גברמסקל, שיכולת המאוץ שלו חייבת להרתיע את יריביו בלונדון, הפך לרץ השביעי הכי מהיר בהיסטוריה עם 12:46.81 דקות. גברהיווט שני, בשיא עולם לנוער, ומעתה הרץ השביעי הכי מהיר בכל הזמנים – 12:47.53 דקות. איזייה קואץ' עם 12:48.64 דקות (ומעתה הרץ השמיני הכי מהיר בהיסטוריה). גם ינב אלמרו, תומס לונגוסיווה וג'ון קיפקואץ' ירדו מ-12:50 דקות. כולם עם שיאים אישיים וכולם עם מקום של כבוד בין 15 הרצים המהירים בהיסטוריה.

קנניסה בקלה בעצמו לא רץ לאט במיוחד. הוא קבע 12:55 דקות, אבל סיים חמישי מבין בני ארצו ולא ייכלל בסגל ל-5,000 מטרים בלונדון. עם תוצאה נפלאה, לפני שבועיים, ב-10,000 מטרים וזמנים הולכים ומשתפרים ב-5,000 מטרים, בקלה נראה בכיוון הנכון לקראת ה-10,000 מטרים בלונדון. הריצה שלו שם תתקיים ב-4 באוגוסט. בעוד ארבעה שבועות בדיוק. ייתכן שעוד חודש אימונים היה מספיק לבקלה להגיע גם למהירות הנדרשת ב-5,000 מטרים, אבל הוא עדיין לא שם.

בינתיים, דג'ן גברמסקל והאגוס גברהיווט הפכו למועמדים מובילים לנצח ב-5,000 מטרים בלונדון, יחד עם איזייה קואץ', מו פראח, ברנרד לגאט וגיילן ראפ. תידרש כנראה הקפת סיום של 52-53 שניות כדי לקחת זהב בלונדון.

800 מטרים גברים
רודישה, ובעיקר מכתיב הקצב שלו סאמי טנגוי, דיברו על שיא עולם. בשביל שיא עולם נדרשים תנאים מושלמים, פתיחה בקצב הנכון וערב מצוין ביכולת שיא. התנאים לא היו אופטימאליים. כשנורתה יריית הזינוק לריצה, השבילים הפנימיים של המסלול עדיין היו רטובים מהגשם שירד קודם.

הכתבת הקצב של סאמי טנגוי היתה בעייתית. טאנגוי התחיל לאט, ראה שהוא בפיגור והגביר בטירוף בסביבות ה-200 מטרים כשרודישה כ-5 מטרים אחריו. לקראת ה-400 מטרים טנגוי כבר גווע. בתום ההקפה הראשונה רודישה כבר הוביל (אחרי שחלף על פני טנגוי) ב-49.37 שניות. חצי שנייה לאט מהרצוי. אגב, ב-800 מטרים רצוי שמכתיב הקצב יחזיק לפחות עד 500 מטרים.

מכאן, רודישה כבר רץ לבד לחלוטין. הוא חלף על פני 600 מטרים ב-1:14.79 דקה. בסיום, התוצאה היתה 1:41.54 דקה. אמנם תוצאת השנה בעולם, אבל מרוחקת חצי שנייה משיא העולם. רודישה רץ בבדידות מזהרת. יריביו עשרות מטרים מאחוריו. אחר כך אמר: "בתנאים מושלמים הייתי שובר את השיא. הפעם זה לא הצליח בגלל המסלול הרטוב וגם מכתיב הקצב יכול היה להיות טיפה מהיר יותר. היה פשוט קר מדי בכדי לשבור שיא עולם."

רודישה סיים מעל 4 שניות לפני מתחריו הראשונים – יתרון של כ-35 מטרים. האיש דיוויד רודישה נמצא בעת הזו הרחק לפני שאר העולם ואלמלא יקרה משהו לא צפוי, בדרכו הבטוחה לזהב אולימפי, שיא עולם ותואר נוסף כאתלט השנה בעולם.

1,500 מטרים נשים

בתצוגה יוצאת דופן רצו שתי נשים 3:56 דקות. מריאם סלסולי המרוקאית ניצחה כחצי שנייה לפני אסלי קאקיר הטורקייה. התוצאה של סלסולי היא תוצאת השנה בעולם. הבעיה היא ששתי הנשים שסיימו 1-2 ריצו בעבר עונשי הרחקה בגין חומרים אסורים.

אבבה ארגאווי האתיופית שהחזיקה עד אתמול בערב בתוצאת השנה בעולם, נראתה פחות חדה וסיימה שלישית בפער גדול עם 3:58 דקות. מאריאם יוסוף ג'מאל (האתיופית לשעבר שרצה תחת דגל של בחריין) פעמיים אלופת העולם בריצה זו, סיימה עשירית ב-4:02 דקות ולא נראתה מועמדת לניצחון בשום שלב.

3,000 מטרים מכשולים גברים

אלוף העולם ב-3,000 מטרים מכשולים, אזיקייל קמבוי מקניה, הסתבך במולדת בפרשה פלילית לכאורה שכוללת סכינים, איומים, נשים, ועוד כיוצ"ב. אם יוחלט שקמבוי לא ייסע לייצג את קניה בלונדון, אז יוותר כרטיס חופשי לאולימפיאדה. הכרטיס התיאורטי הזה עמד במוקד הריצה ביום שישי בערב בפריז.

פול קיפסילה קואץ' קבע לפני כמה שבועות את תוצאת השנה בעולם, פחות משנייה משיא העולם. הבעיה היא שקואץ', שכפי הנראה מתקשה בריצה בתנאי הגובה של המבחנים הקנייתים בניירובי, כשל במבחנים. מקום ראשון שלו בפריז עשוי היה להיות מפתח למועמדתו להחליף את קמבוי – אם וככל שקמבוי יסופסל.

קואץ' לא החמיץ את ההזדמנות. הוא ניצח בתוצאה מצוינת של 8:00 דקות למעלה משניה לפני האלוף האולימפי המכהן (והמנצח במבחנים הקנייתים) ברימין קיפרוטו. אבל מוטאי וג'יירוס בירץ' הצעיר קבעו שניהם 8:03 דקות במקומות 4-3 בהתאמה.

100 מטרים גברים

טייסון גיי מנצח את ג'סטין גטלין וגם את הגיבור המקומי כריסטוף למטרה. גיי עם 9.99 שניות.

100 מטרים משוכות נשים

אחרי זינוק מתוח ופתיחה חזקה, סאלי פירסון האוסטרלית הראתה למה היא המועמדת המובילה לזהב האולימפי. פירסון ניצחה בצורה משכנעת עם 12.40 שניות למעלה מ-3 מטרים לפני מתחרותיה.

סאלי פירסון באליפות העולם בדיאגו 2012 (צילום: Erik van Leeuwen)

תמונות
תמונה עליונה דג'ן גברמסקל (Bislett Games 2012) צילום: Chell Hill
תמונה שנייה מלמעלה – רודישה (2010 Memorial Van Damme, Brussels, Belgium ) צילום: Erik van Leeuwen
תמונה שלישית מלמעלה- כריסטוף למטרה באליפות העולם בדיאגו 2012 (צילום: Erik van Leeuwen)

8.7.2012



חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג