מי הכי מהיר?

אמש בבריסל, נסגרה ליגת היהלום באתלטיקה וכמה מהתוצאות היו עוצרות נשימה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אמש בבריסל, נסגרה ליגת היהלום באתלטיקה וכמה מהתוצאות היו עוצרות נשימה

מאת:חגי אשלגי

200 מטרים גברים
ראי ראי שעל הקיר, מי הכי מהיר בעיר?


שיא העולם המדהים שקבע יוסיין בולט, ב- 200 מטרים באליפות העולם בברלין 2009, עומד על 19.19 שניות. הסברה המקובלת היתה שאיש לא יתקרב לתוצאה זו במשך עשרות שנים. הסברה המקובלת התנפצה. אמש בבריסל, אלוף העולם ב- 100 מטרים, יוהאן בלייק מג'מייקה, קבע אמש תוצאה מדהימה של 19.26 שניות ב- 200 מטרים.

אבל זה רק חלק מהסיפור.
הסיפור השלם הוא שלמרות תוצאה איטית ב- 7 מאיות ביחס לשיא העולם, בפועל בלייק רץ את ה- 200 מטרים מהר יותר מיוסיין בולט. איך זה? פשוט – זמן התגובה לזינוק של בולט, כשקבע את שיא העולם בברלין, עמד על 0.133 שניות. זמן התגובה של בלייק, אמש בבריסל, היה איטי להחריד (אולי כתסמונת המשך לפסילה של ידידו בולט בגמר אליפות העולם) ועמד על 0.269 שניות. בולט, בשנת 2009, כמעט פסל בזינוק גם אז ובפועל התחיל בריצה עצמה 13.6 מאיות השנייה (0.136 שניות) לפני בלייק אמש. בסיום, היתרון של בולט עמד על 7 מאיות בלבד. בניכוי זמני התגובה של הרצים ליריית הזינוק, זמן הריצה נטו של בלייק מהיר ב-6.6 מאיות השנייה (0.066 שניות) מזמן הריצה נטו של בולט כשקבע את שיא העולם ב-200 מטרים.


יוהאן בלייק – 200 מטרים ב – 19:26 שניות


במקביל, רץ בולט אמש בבריסל 100 מטרים וקבע את תוצאת השנה בעולם על 9.76 שניות – מהיר יותר מבלייק.

אז תגידו לי אתם – מי הכי מהיר? בולט ובלייק מתאמנים ביחד באותה "אורווה", אצל אותו צוות אימון. השאלה שעשויים הספקנים לשאול – האם רק טכניקות אימון מתקדמות לבדן הן אלו שמביאות אותם לכאלו הישגים?

ביקלה חוזר וגיילן ראפ הלא אפריקאי המהיר בהיסטוריה


קנניסה ביקלה הגדול פרש באמצע גמר ה- 10,000 מטרים באליפות העולם בדייגו ולמרות נצחונו המדהים של בן ארצו באותה ריצה, קמטי דאגה החלו להתפשט על פניהם של ראשי האתלטיקה באתיופיה. אמש, החיוך חזר. ביקלה במרוץ תחרותי ראשון אותו הוא מסיים אחרי יותר משנה וחצי, לא רק ניצח ב-10,000 מטרים בקרב צמוד, אלא גם קבע את תוצאת השנה בעולם עם 26:43 דקות – רחוק 26 שניות משיא העולם שלו עצמו. ביקלה הוכיח ששירת הברבור שלו באתלטיקה עודנה רחוקה, והוסיף לקדרה הרותחת של מתחרי ה- 10,000 מטרים באולימפיאדת לונדון, תבלין חריף במיוחד. הדילמה של בחירת השלישייה האתיופית ב- 10,000 מטרים, למשחקים האולימפיים בלונדון, החריפה גם היא.

אבל בנוסף לביקלה הבריק גם גיילן ראפ, האמריקאי, באותה ריצה כשקבע שיא אמריקאי חדש ואת התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמן לרץ שאיננו יליד אפריקה, עם 26:48 דקות. ראפ מחק מספר השיאים את בן-ארצו כריס סולינסקי שהיה הלא-אפריקאי הראשון שירד מ- 27 דקות אשתקד.

המשותף לראפ ולסולינסקי – שניהם אמריקאים ושניהם מתאמנים בפרויקט נייקי באורגון (אמנם בקבוצות שונות ואצל מאמנים שונים). התופעה של שובו של הרץ הלבן לקדמת הבמה (עליה כתבנו כאן לפני קצת יותר משנה – שובו של הרץ הלבן) ממשיכה לתת את אותותיה.

צילום שער: erki.nl


חגי אשלגיחגי אשלגי
שואף לתנועה





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג