יוסיין בולט ברומא: "מעולם לא היה לי ספק בעצמי. אני מרוצה מעצמי"

ברומא בולט נהג כרומאי – בא, ראה וכבש. בריצת 3,000 מכשולים, שיא העולם נבהל וכמעט נשבר, במרחקים הבינוניים נשות אתיופיה משתלטות על העניינים. ומי היא הבתולה שהתרסקה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ברומא בולט נהג כרומאי – בא, ראה וכבש. בריצת 3,000 מכשולים, שיא העולם נבהל וכמעט נשבר, במרחקים הבינוניים נשות אתיופיה משתלטות על העניינים. ומי היא הבתולה שהתרסקה?

מאת:חגי אשלגי


נעלם בשש שניות

שש שניות. זה כנראה הזמן שיוסיין בולט (בתמונה משמאל) מתכנן להעניק כזמן חלום למתחריו השנה. כי בחלוף 60 מטרים, הוא נעלם. על בעיית המהירות הדועכת של אסאפה פאואל בין 75 ל-100 מטרים כבר כתבנו כאן. ביום חמישי ברומא, פאואל החזיק עם בולט רק עד 50 מטרים. משם, בולט כבר המריא לתוצאת השנה בעולם של 9.76 שניות.

פאואל האט 10 מטרים לסיום כשהבין שלא ינצח, ועדיין סיים ב-9.91 שניות. הצרפתי כריסטוף למטרה סבל מזינוק בין מזעזע למחפיר, אבל הסיומת שלו הייתה טובה מספיק כדי להביא אותו למקום השלישי ב-10.04 שניות.

לריצה קדם סיבוב דאווין של בולט באצטדיון על מעין קלנועית גולף. אחרי הניצחון אמר הג'מייקני – "אחרי אוסטראווה להרבה אנשים היו ספקות בקשר אליי. אבל מעולם לא היה לי ספק בעצמי. אני מרוצה מעצמי".

פול קואץ' בתוצאה השלישית בהיסטוריה

כשמתסכלים על התוצאות הטובות בעולם, בריצת 3,000 מטרים מכשולים, בראש הרשימה מתנוסס אזרח קטארי בשם סאיף סעיד שאהין שמחזיק בשיא העולם. בעצם, זהו סטיבן צ'רונו הקנייתי שתמורת כסף התחרה במדי קטאר וקבע שיא עולם של 7:53.63 דקות. מאית שנייה אחריו, במקום השני, נמצא האלוף האולימפי מקניה ברימין קיפרוטו. עד אתמול בערב, שלישי היה המרוקאי בראהים בולאמי. מאתמול, גם המקום השלישי עבר לידיים קנייתיות – פול קיפסילה קואץ'.

בריצה מופלאה, שאת מחציתה רץ לבדו, התקרב קואץ' עד 7 עשיריות שנייה משיא העולם. האטה בישורת האחורית של ההקפה האחרונה מנעה ממנו את השיא. הניסיון מלמד שקואץ' רץ חלש יחסית בגבהים למעלה מפני הים. המבחנים הקנייתים מתקיימים בגבהים של ניירובי שמקשים על קואץ' ומנעו ממנו השתתפות באליפות העולם אשתקד. למרות זאת, יש לקוות שכניסתו לסגל הקנייתי תהיה חלקה ונראה את הרץ הטוב בעולם כיום במכשולים, על המסלול בלונדון.

אתיופיות שולטות במרחק הבינוני

הפעם, גם פמלה ג'לימו, האלופה האולימפית והרצה המהירה בעולם, מאז שנות ה-80', לא יכלה לאתיופית בת ה-18 פאנטו מגיסו. בישורת האחרונה מגיסו ברחה לג'לימו ודבוקה מתפוררת מאחוריה, וניצחה בשיא אתיופי חדש של 1:57.56 דקות. פמלה ג'לימו שנייה ומאריה סאבינובה שלישית – שתיהן על 1:58 דקות.


פמלה ג'לימו (צילום:
Erik van Leeuwen)


ב-1,500 מטרים נשים, הדומיננטיות האתיופית בלטה אפילו יותר. גנזבה דיבאבה ואיתה אבבה ארגאווי שלטו בקצב מאמצע הדרך. בהקפה האחרונה, ארגוואי ברחה קדימה בקלילות. דיבאבה נותרה להילחם על המקום השני עם הלן אובירי הקנייתית. ארגוואי ניצחה בתוצאה נפלאה של 3:56.54 דקות. אובירי שנייה ב-3:59 דקות ודיבאבה שלישית ב-4:00 דקות. מורגן יוסני האמריקאית סיימה רביעית וחושפת כושר בסימן עלייה.

ניצחון ב-2 ס"מ

ויויאן צ'ריוט הקנייתית שוב "שיחקה" לידיה של מסרט דפאר במרוץ ל-5,000 מטרים. שוב חיכתה צ'ריוט עם דפאר האתיופית להקפה אחרונה רצחנית (58 שניות) ולקרב בספרינט שבו לאתיופית אמור להיות יתרון ברור. הפעם, אחרי שכבר נעקפה 25 מטרים לסיום, הצליחה צ'ריוט לייצר תאוצה אחת נוספת ועברה את הקו 2 ס"מ לפני דפאר כדי לנצח ב-14:35.62 דקות. דפאר שנייה שלוש מאיות אחריה.

ברגע מביך, קיבלה דפאר בטעות את הפרחים וחגגה באצטדיון עד שנודע זהות המנצחת האמיתית.

עוד קנייתי נכנס לקדרה של ה-800 מטרים

לכאורה, דיוויד רודישה בלתי ניתן להכנעה בריצה ל- 800 מטרים. אבל בסוף השנה שעברה, הוא הפסיד למוחמד אמאן האתיופי (אז עוד לא בן 18) במסלול גשום. השנה, רץ רודישה בינתיים "רק" 1:43 דקה. מי שעוקב, יודע שאותו מוחמד אמאן כבר הספיק לרוץ גם הוא 1:43 דקה– פעמיים. גם אדם קזוט הפולני וג'וב קיניור הקנייתי רצו 1:43 דקה בחודש האחרון.

אבל קלף קנייתי מעניין נוסף הוא לאונרד קונסצ'ה. קונסצ'ה יחגוג 18 רק בסוף אוגוסט, אבל הוא הספיק לרוץ 1:43 דקה במרוקו בסוף השבוע האחרון, ולנצח ארבעה ימים בלבד אחר כך ברומא ב-1:44.42 דקה.

תדירות תחרויות כזו מרמזת על עמידות בסבבי מוקדמות, חצאי גמר וגמר (כמו אולימפיאדה). את קונסצ'ה צריך להרגיע ולהוריד קצת מהמסלולים כדי של ישרוף את עצמו לפני לונדון.

נכון לו עוד קרב קשה להעפיל לשלישייה הקנייתית, ואם יעשה זאת, יגיע ללונדון. אם קונסצ'ה יגיע לשם, יחזיקו המאמנים הקנייתים קלפים כאוות נפשם ויוכלו לבנות, בפעם האלף, טקטיקה קבוצתית שכל-כך אהובה עליהם.

שווים ציון נוסף – האנגלי הג'ינג'י גרג רות'פורד בקפיצה אחרונה בבור ניצח ב-8.32 מטרים את תחרות הקפיצה לרוחק; והאנגלי רובי גארבארז שניצח ב-2.33 מטרים את הקפיצה לגובה. שני אלו מלמדים אותנו:
א) שהשקעה משמעותית באתלטיקה כפי שמתבצעת באנגליה בעשור האחרון, נושאת פירות
ב) שגברים לבנים דווקא כן יכולים לקפוץ.

צל"ש גם לוולרי (וילי) אדאמס שהדפה כדור ברזל ל-21.03 מטרים ונכנסת לעונה האולימפית כפייבוריטית כמעט בלתי מעורערת.

ומיהי הבתולה שהתרסקה?

לתוך המשוכה הראשונה של ריצת 100 מטרים משוכות לנשים התרסקה אמש ברומא האמריקאית לולו ג'ונס. ג'ונס (בתמונה משמאל), רצה מחוננת שמועדת לתקלות ופציעות, הצהירה בטוויטר שהיא בתולה והתראיינה לתוכנית "ריל ספורטס" ב-HBO שם הצהירה שהיא שומרת את בתוליה למי שיהיה בעלה. הוסיפה ג'ונס: "אבל בבקשה תבינו שהמסע הזה היה קשה. אם יש בתולות שרואות את זה אני רוצה שהן יידעו שזה הדבר הכי קשה שעשיתי בחיים שלי. יותר קשה מאימונים לאולימפיאדה, יותר קשה מסיום הקולג'… היו בחורים שאמרו לי שאם אקיים יחסי מין זה יעזור לי לרוץ מהר יותר…"

גברת ג'ונס מודל 2012





ביום ראשון הקרוב – הפריפונטיין קלאסיק ביוג'ין, אורגון. כולל המייל לזכר ביל באורמן והמבחנים הקנייתים לנבחרת ה-10,000 מטרים לאולימפיאדה.


תמונה של בולט מתחרות בבירמינגהם (צילום: Phil McElhinney)

1.6.2012

חגי אשלגיחגי אשלגי – שואף לתנועה






אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג