תנסה לשבור את השיא הישראלי לשחייה למרחק בים

השחיינית אבישג טורק תזנק ביום שלישי בחצות לים התיכון בניסיון להשלים 42.195 ק"מ של שחייה רציפה. הנה ראיון זורם איתה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ספורטאית השבוע אבישג טורק
ספורטאית השבוע אבישג טורק

בישראל אין רישומי שיאים לשחייה למרחק. ידוע כי עד היום הצליח לחצות את תעלת לה-מאנש ישראלי אחד בלבד – פרופ' איתן פרידמן. המרחק הרשמי של החצייה כ-34 ק"מ. בסוף יום שני הקרוב, לקראת יום הולדתה ה-40, החליטה אבישג טורק לקחת על עצמה מבצע שחייה למרחק של מרתון ריצה שלם – 42.195 ק"מ. טורק מיועדת לזנק בחצות הלילה שבין שני לשלישי מחוף הצוק צפון (הספסל) ולשחות צפונה עד אזור האקוודוקט בקיסריה להשלמת מלוא המרחק.

אבישג טורק ספורטאית השבוע

שוחה לקביעת אבן דרך אישית. אבישג טורק |צילום: איילה זילברמן

טורק, שזכתה בשנה שעברה בקבוצת הגיל שלה ב"ליגת זוגס", לא זרה למבצעי שחייה ארוכים. בשנת 2014, חוץ מניצחון ב"ליגת זוגס", היא השלימה שתי חציות לאורך של הכנרת בשחייה (כ-21 ק"מ כל פעם). לפני כשבועיים, בהכנה למרתון המתוכנן, היא השלימה שחייה של 33 ק"מ בים. הכל בבגד ים רגיל, כובע ומשקפת בלבד.

שיאים של שחייה למרחק הם עניין רגיש. המחמירים עומדים על שחייה בבגד ים טקסטיל תקני רגיל, משקפת וכובע ים בלבד. כל תוספת מעבר לכך משנה את התמונה. כלוב הגנה מכרישים בכלל לא בא בחשבון.

כיום אפשר להצביע על שני "שיאים עולמיים" בשחייה למרחק – בשניהם מחזיקות נשים. השיא הבלתי רשמי (שכלל פריטי לבוש מעבר לבגד ים תקני) שייך לדיאנה ניאד האמריקאית ששחתה 165 ק"מ מקובה לארה"ב. שיא זה נותר בלתי רשמי גם עקב הציוד העודף וגם עקב הבקרה החסרה שאפיינו את המבצע של ניאד.

השיא הרשמי בשחייה למרחק שייך כפי הנראה לאוסטרלית הצעירה קלואי מקארדל שלפני פחות משנה, בגיל 29, שחתה 126 ק"מ באיי הבאהאמס. השיא הרשמי הקודם היה שייך לאוסטרלית פני פאלפרי ששחתה בשנת 2011 מרחק של 108 ק"מ ברציפות בין האי קיימן הקטן לאי קיימן הגדול.

אם תצליח בניסיון שלה, נראה שטורק תחזיק בשיא הישראלי לשחייה למרחק. בירורים ובדיקות לא העלו אף ישראלי אחר ששחה למעלה מ-40 ק"מ ברציפות, בוודאי לא תוצאה רשמית כזאת.

טורק, שלא העמידה לנגד עינייה מטרה של שבירת שיא, אלא שוחה לקביעת אבן דרך אישית, צפויה להיות מלווה במהלך השחייה לא רק בסירה עוקבת, אלא גם ברבים מהפנים המוכרות של השחייה הימית בישראל, אשר ילוו אותה במקטעים שונים לאורך הדרך צפונה.

שוונג תעקוב מקרוב, תעדכן, וגם תשתתף בליווי של המאמץ המיוחד הזה.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג