שובו של הקאמבק: מייקל פלפס חוזר. שוב

גדול השחיינים בכל הזמנים חוזר, והוא בא להתחרות ולסמן טריטוריה. לאחר פרשת הנהיגה בשכרות וההימורים, השחיין שאמור מבחינת האמריקאים לשמש דוגמה ומופת לשלמות ספורטיבית הודיע על אירוסיו לחברתו והחל במדידת זמנים ב"משחה ראווה" שהתקיים אתמול
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אחרי אולימפיאדת לונדון 2012, גדול הספורטאים האולימפיים בהיסטוריה, השחיין מייקל פלפס, תלה את המשקפת. קריירת השחייה הבינלאומית שלו, שהתחילה באולימפיאדת סידני 2000 בעודו נער בן 15, נמשכה 12 שנים. 22 מדליות אולימפיות (מהן 18 מוזהבות) ו-4 אולימפיאדות אחר כך, השחיין הגדול בכל הזמנים, פרש.

פלפס מודד 200 יארד מעורב אישי ב"משחה ראווה"

הפרישה החזיקה מעמד עד המחצית השנייה של 2013. דיווחנו כאן לראשונה על חזרתו של פלפס לאימונים במועדון הבית שלו בצפון בולטימור, ועל בקשתו לחזור לסטטוס "ספורטאי נבדק" בבדיקות הסוכנות האמריקאית נגד סימום, כצעדים ראשונים לקראת חזרתו לשחייה תחרותית. ב-2014, הקאמבק כבר הושלם. פלפס קפץ למים, התחרה החל בתחרויות הכנה, דרך אליפות הקיץ של ארה"ב ועד אליפות ה-פאן-פאק באוסטרליה.

גם הימורים וגם נהיגה בשכרות
אבל זמן קצר אחר כך, היכתה שערורייה. פלפס, שאמור מבחינת האמריקאים לשמש דוגמה ומופת לשלמות ספורטיבית, נתפס נוהג בשכרות לפנות בוקר בבולטימור, לאחר ליל הימורים. הוא נלקח למשטרה, ובהמשך הודה במשפט בעבירה שיוחסה לו, נכנס לתוכנית גמילה וקיבל עונש על תנאי. הוא מיד הציע להשעות את עצמו לחצי שנה משחייה תחרותית ולוותר על מקומו בסגל ארה"ב לאליפות העולם שתיערך בקיץ הקרוב בקאזאן ברוסיה. מאותו רגע, פלפס צלל מתחת למכ"ם ולמים. הוא נכנס לתוכנית הגמילה, וחזר לעשות את הדבר האחד שהוא יודע הכי טוב – לשחות.

מייקל פלפס זוכה ב-8 מדליות זהב

שחה לבד לגמרי 200 יארד מעורב אישי ב-1:40.84 דקה והשיג את התוצאה השביעית בכל הזמנים (ליחצו להגדלה) | צילום ארכיון: Bryan Allison

שנת 2015 כבר התחילה אחרת. לפני שבועיים, פלפס פרסם בטוויטר את אירוסיו לחברתו ניקול ג'ונסון (בעבר מלכת היופי של קליפורניה) ובסוף השבוע האחרון, הוא גם חזר למדוד זמנים בבריכה.

מאחר והשעייתו צפויה להימשך עוד חודש ימים, זינק פלפס ביום שישי האחרון לשני "משחי ראווה". רק הוא לבדו, לפני זינוקי הערב לאליפות שהתקיימה בבריכות קצרות (ביארדים) באוסטין, טקסס. הוא שחה לבד לגמרי 200 יארד מעורב אישי ב-1:40.84 דקה והשיג את התוצאה השביעית בכל הזמנים. בהמשך הוא שחה 100 יארד פרפר ב-44.91 שניות והשיג את התוצאה העשירית בכל הזמנים במקצה זה. צריך לומר שפלפס מיעט להתחרות במשך השנים בבריכות של 25 יארד, ומרבית התחרויות החשובות בהן השתתף היו בבריכות ארוכות של 50 מ'.

התוצאות שהשיג פלפס בשחייה לבדו, ללא מתחרים ובשלב לא קריטי של העונה, מצלצלות חזק סביב עולם השחייה כולו. מצ'אד לה קלוס בדרום אפריקה, דרך ריאן לוכטי, טיילר קלארי, טום שילדס וג'ק קוגנר בארה"ב, ועד קוסוקה הגינו ודאייה סאטו ביפן, צלצול ההשכמה נשמע חזק וברור. גדול השחיינים בכל הזמנים חזר, והוא בא להתחרות. שוב.


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג