שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

ליאור זך-מאור, מאמן חזק בראש קל ברגליים

עושים איש ברזל בחו"ל? כך תתכננו את הנסיעה שלכם

על פי ההערכות מעל 500 ישראלים יצאו השנה לתחרויות ברזל מעבר לים. המאמן ליאור זך-מאור סוקר את 13 דגשים שיש לשים אליהם לב על מנת שהתחרות תהיה מוצלחת

מאות ישראלים וישראליות עולים על טיסות ונוחתים היישר לתוך תחרות כזו או אחרת על פני הגלובוס. ההערכות לתחרות שכזו צריכה להיות מוקדמת ומתוכננת. הנה 13 דגשים שיש להתייחס אליהם לפני ביקורת הדרכונים:

1. טיסות

מומלץ להזמין טיסות זמן רב מראש כדי למצוא כרטיסים בעיתוי האופטימלי. בניגוד לעבר, מרבית החברות גובות תשלום נוסף עבור הטסת האופניים. כדי למנוע טרחה מיותרת בשדה עדיף לשלם מראש בעת הזמנת הכרטיסים במידה וזה אפשרי. בהנחה ואין הפרשי שעות משמעותיים עם מדינת היעד אני ממליץ להגיע לפחות 3-4 ימים לפני התחרות כדי להספיק הכל ובנחת. במידה ויש הבדלי שעות מומלץ לקחת יום על כל שעה.

אם השחייה באגם מרוחק חשוב לבדוק אם ניתן לשחות בו לפני התחרות | צילום: MC1 Christopher D. Blachly

עוד טורים בשוונג
מי הם הספורטאים של תחרות אחת בלבד?
מדוע ספורטאים חובבים ומקצועיים מגיעים למצב של אימון יתר?
מה עומד מאחורי הצורך של מתאמנים לקבל פידבקים?

2. אריזת אופניים

את האופניים נהוג לארוז במזוודה רכה או מזוודה קשיחה או קרטון אופניים. היתרון של מזוודות רכות הנו שאין צורך לפרק כמעט כלום למעט הגלגלים. החיסרון הנו שהאופניים פגיעים יחסית וחשוב לעטוף היטב את הנקודות הרגישות כמו מעבירי ההילוכים. באופניים עם מערכות הילוכים חשמליות חשוב להגן היטב על השיפטרים. חלק מהחברות לא מאשרות להטיס בלוני ניפוח CO2 ואז אין ברירה אלא להשאיר אותם בשדה ולרכוש חדשים כאשר מגיעים לאזור התחרות. בדרך כלל קל מאוד להשיג אותם באקספו המקומי.

במידה ומישהו אחר ארז עבורכם את האופניים ופרק משהו – חשוב לוודא שאתם יודעים איפה כל דבר נמצא, שיש לכם את הכלים הדרושים, ושאתם יודעים להרכיב בחזרה. אני ממליץ לצלם את הדברים לפני פירוק ואז להשתמש בתמונות בזמן ההרכבה.

בדקו האם יש חנויות אופניים באזור התחרות | צילום: ניר עמוס

3. לינה

כמו טיסות, עדיף להזמין מקומות לינה מוקדם לפני שהכל מתמלא. במידת האפשר מומלץ ללון קרוב לאזור הכינוס/אזור התחרות. בחלק מהתחרויות השחייה מתבצעת במקום שונה ומרוחק ולפעמים גם הריצה והסיום. במצב כזה עדיף להתמקם באזור הכי נעים והגיוני מבחינה לוגיסטית. רצוי לוודא שהמלון מאפשר להכניס אופניים לחדרים או מקצה חדר מיוחד לאופניים. במידה והאופניים בחדר עדיף מלון עם חדרים מספיק גדולים אחרת העסק עלול להיות צפוף.

4. אריזת ציוד

למרות הניחוח הצבאי אני נוהג לארוז עם רשמ"צ (רשימת ציוד) כדי לוודא שלקחתי איתי הכל. ציוד וביגוד שחייה, ציוד וביגוד רכיבה, ציוד וביגוד שחייה, וכדומה.

לתחרות הבאה שלכם לחצו כאן

5. מזג אוויר

אני לא מאמין גדול בתחזיות מזג האוויר של יום התחרות. יותר מדי פעמים הן התנפצו עליי. אבל חשוב להבין את מזג האוויר ב"מאקרו" ביעד התחרות. כדי לדעת מה צפוי והאם כדאי להביא מספר חלופות של ציוד וביגוד.

6. תחבורה

הגעה אל היעד ובעיקר התנהלות באזור התחרות עלולים להיות טרחה מתישה. לכן עדיף להתמקם קרוב למרכז העניינים ולברר מראש האם יש צורך ברכב שכור או שיש פתרונות תחבורתיים עדיפים אחרים. כולל הגעה להרשמה, לתדריך, להפקדת האופניים והשקיות, והכי חשוב-לזינוק בבוקר התחרות ובחזרה למלון בסיומה.

7. חנויות אופניים-מכונאי

חשוב לברר מראש האם יש חנויות אופניים באזור התחרות והיכן הן ממוקמות. בדרך כלל החנויות המקומיות נערכות לקראת התחרות והן מעבות את מערך המכונאים ואת מדפי הציוד הרלוונטי כמו בלוני ניפוח, פנימיות, וכדומה

8. תזונה

תזונת טרום תחרות היא עניין אישי. יש כאלה שאוכלים רק פסטה ויש כאלה שאין להם בעיה לאכול הכל אפילו יום לפני התחרות. בכל מקרה חשוב לברר איזה ארוחות ואיזה אוכל יש בבית המלון. איזה מסעדות וסופרמרקטים יש באזור. וכן האם המלון מגיש ארוחת בוקר מוקדמת ביום התחרות.

חשוב לברר איזה ארוחות ואיזה אוכל יש בבית המלון

9. אימונים

אמנם בשבוע התחרות לא מדובר על אימונים ארוכים ומורכבים במיוחד, אבל עדיין רצוי לשחות, לרכוב, ולרוץ קצת. חשוב לבדוק מראש האם אפשר לצאת לרכוב מהמלון או שצריך לדלג לאזור שקט ובטוח יותר לרכיבה. במיוחד בתחרויות בעיר. ריצה היא כמובן פחות בעייתית. במידה והשחייה נערכת באגם מרוחק חשוב לבדוק האם ניתן לשחות בו לפני התחרות ואיך מגיעים.

10. הכרת מסלול

הכרת מסלול מתחילה בבית הרבה לפני התחרות. שרטוטים, תמונות, וסרטונים. איך בנוי מסלול השחייה, מה המאפיינים של מסלולי הרכיבה והריצה. אבל בכל מקרה אין טוב ממראה עיניים. במידת האפשר הכי טוב לשחות, לרכוב, ולרוץ על המסלול. ככה אתה גם מתאמן וגם עושה הכרת מסלולים בו זמנית. את החלקים שלא כיסית באימון הרכיבה אפשר לעשות עם הרכב.

11. קליטה, תדריך, הפקדות

במהלך הימים שלפני התחרות יש בדרך כלל שלושה דברים שחייבים להכניס ללו"ז: קליטה וקבלת ערכת משתתף, תדריך, והפקדת אופניים וציוד. שלושת הדברים האלה הם מופעי חובה וצריך לבדוק מראש מתי ואיפה הם נערכים וכיצד להגיע. וכמובן הגעה לאזור הזינוק בבוקר התחרות, הגעה למלון משער הסיום, ומיקום טקס הסיום המתקיים בתחרויות ברזל יום למחרת.

12. מלווים

מלווים זה עניין מאוד אישי. כל אחד והעדפותיו. במידה ונוסעים עם מלווים רצוי להתגורר באזור שבו יש להם מה לעשות, בזמן שאתה עסוק בהכנות לתחרות ולבדוק מראש איפה ומתי יש פעילויות מעניינות למלווים. לקראת יום התחרות צריך להחליט האם הם מתעוררים איתך מוקדם ובאים לזינוק או שהם מגיעים בהמשך? איפה כדאי להם לעמוד בכדי לראות אותך? איפה הם פוגשים אותך אחרי חציית קו הסיום?

13. לוח זמנים אישי

אני נוהג להכין לוח זמנים לשבוע התחרות בטבלה שאפשר להדפיס או לשלוח לכל מי שנוסע איתך. מה לו"ז "הברזל" שלך ומתי אתה גמיש ופנוי. הנה דוגמה אמיתית ואותנטית משנת 2010.

דוגמה ללו"ז שבוע תחרות בהוואי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: info@shvoong.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


2020 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות