שלום אורח התחבר

שיחזור סיסמה

חזרה

הרשם

דניאל קרן, מאמן מרחיק לכת

מתחת לפני השטח || איך משתמשים נכון במקלות ריצה בשטח?

מקלות ריצה יכולים להוריד לא מעט מהעומס המוטל על הרגליים, המאמן דניאל קרן מסביר בסרטון כיצד המקלות יכולים להפוך אותך בריצת שטח מרץ בינוני לרץ טוב יותר | פרק 01 בסדרה
799


בצבא היית זה שסוחב את המאג, שתמיד מתחת לאלונקה, שקראו לו חיה, אריה, תותח, מה פתאום עכשיו מקלות ההליכה האלה? ואת? זה שכל פוסט שלך מייצר 400 לייקים והפיד שלך אחרי כל מרוץ מלא בהודעות מלכה, אלופה, השראה, מה פתאום מקלות? איפה אני המלך, איפה אני האלופה ומה לי ולמקלות ריצה? מקלות ריצה זה לחלשים, למי שלא יכול לעלות עליות כמוני האיילה, המלכה, התותח והגבר-גבר. אז זהו, שלא.

מקלות ריצה, אם לא ידעתם, יכולים להוריד עד 30% מהעומס המוטל על הרגליים, המקלות יכולים להפוך אותך מרץ בינוני לרץ טוב ויכולים לסייע לסיים את ריצת השטח לא רק בקצב מהיר יותר אלא גם עם חיוך. לא פלא שבמקומות שמבינים משהו בריצות הרים, כמו באירופה, ארה"ב, ניו זילנד וגם דרום אמריקה, כמעט כולם (!), גם הרצים החזקים ביותר, ירוצו עם מקלות. נכון, לא תמיד הם מאוד מועילים, למשל במסלולים שטוחים ובירידות לא טכניות התועלת שלהם נמוכה אבל בריצות הרים, לא לרוץ עם מקלות זו החלטה לא חכמה הדומה להחלטה לרוץ עם נעלי עקב. זה אפשרי, אבל מטופש. אז הנה ההנחיות שלי לריצה עם מקלות.

הנחיות חשובות לשימוש נכון ויעיל במקלות ריצה לפני תחילת השימוש:
1. סמנו את המקל המיועד ליד ימין וליד שמאל באופן ברור שתוכלו לזהות את ההבדל בקלות. למשל על ידי דבק צבעוני על מקל יד ימין.
2. פתחו את המקל לאורך הנכון. במישור, היד שאוחזת במקל, צריכה להיות בזווית של 90 מעלות. בזמן עלייה המקלות צריכים להיות קצרים יותר (ככל שהשיפוע תלול יותר כך הם מתקצרים) ובירידה המקלות צריכים להיות מעט יותר ארוכים.
3. הכניסו את כף היד ללולאת המקל והניחו אותה באופן כזה שהרצועות ייצרו את הצורה V מתחת לכף היד. באופן הזה אין צורך ללפות את המקל. אצבעות כף היד נשארות רפויות ולא מאומצות וכוח הגוף עובר ישירות מפרק כף היד.

בתמונה: אצבעות רפויות, כף יד נשענת על הרצועות וזווית דחיפה | צילום: דניאל קרן

ישנם רצים הטוענים שריצה עם מקלות "מסבכת אותם". הטענה הזו דומה למישהו שלא יודע לנהוג וצועד כל יום על הכביש לעבודה ובחזרה, כי האוטו "מסבך אותו". למקלות צריך להתרגל, הם צריכים להפוך לחלק מהגוף שלנו, למשהו שהוא חלק מהתנועה שלנו, שלא חושבים עליהם בזמן הריצה. את המיומנות הזו רוכשים על ידי תרגול. בפרק הבא נעסוק ממש בטכניקת הריצה עם מקלות, טכניקה שאם תשלטו בה, הריצה שלכם תקבל שדרוג מטורף באמת. שדרוג גם ביעילות, גם בבטיחות וגם במהירות.


דניאל קרן | מייסד מרת"א מועדון רצי תל-אביב ומחברו של "ספר הריצה השלם"


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


2020 © ריצה, אופניים, טריאתלון, שחייה | שוונג  כל הזכויות שמורות