מדוע עליכם למדוד את השיפור ביחס לעצמכם ולא ביחס לאחרים?

המשל היפהפה על "גבעול החיטה" משקף באופן מרתק את השיפור של רצים בקבוצה, המשתפרים באופן אבסולוטי ולאו דווקא באופן יחסי לסביבה. לקרוא, להפנים, להיות במודעות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים במרוץ כביש
רצים במרוץ כביש

משל גבעול החיטה
מאז שנפקחו עיניו, הסתכל גבעול החיטה לצדדים. הוא ראה גבעולים מעט גבוהים ממנו וגבעולים מעט נמוכים ממנו. הוא שאף להיות גבוה כמו הגבוהים ביותר. הוא השתדל, התאמץ, היה נחוש ובכל פעם שהביט סביבו ראה את אותם גבעולים שהיו ונותרו עדיין טיפה גבוהים ממנו ואותם גבעולים שטיפה נמוכים ממנו. כך חלפו השבועות והחודשים, חום הקיץ התפוגג והשמש אט אט נכנעה למסך העננים, יובש האוויר צונן בגשמים הראשונים, אבל הגבעול לא ויתר. באותה נחישות שתמיד אפיינה אותו הוא המשיך לשאוף להיות גבוה יותר מכולם.

נכון, שפה ושם, לנוכח הגבעולים שעדיין היו גבוהים ממנו ולנוכח אלה שהיו כמעט בגובהו, נסדקה מעט חומת נחישותו וקפיץ הפלדה שבלבו הלך והתרופף, אולם הוא לא ויתר. העונות חלפו והגשם שהיכה בעוז ושגירש את שאריות החום התחיל גם הוא להיחלש, ושוב חזרו ריחות האביב. קרני השמש העדינות שוב החלו לבצבץ ולהאיר את הגבעול שלנו שלא אמר נואש גם כשהקומביין החל לקצור את השדה, רחוק רחוק ממנו.

צליל המנוע המתקרב לא החליש את רוחו ולא ריפה את נחישותו. הגבעול המשיך להסתכל מסביב ומשהו בתוכו נסדק, נעצב. אולי סוף סוף יגבה לגובהם של הסובבים אותו, אולי יום יבוא וגם הוא יהיה גבוה.

ורק עץ הזית בקצה השדה שראה את נבט החיטה נזרע ואת צמיחתו המופלאה, שבוע אחרי שבוע, סנטימטר אחר סנטימטר, לגבעול חסון, גבוה ובריא ידע שמאמציו לא היו לשווא.

הנמשל די ברור, אנשים בקבוצה משתפרים באופן אבסולוטי ולאו דווקא באופן יחסי. לכן, מדי פעם, כדי לקבל תמונת מצב אמיתית, שאינה מוטה ממה שקורה מסביבכם, התבוננו פנימה ולא החוצה. מדדו את עצמכם ביחס למוחלט, ביחס לזמן, ולא ביחס לאחרים.



דניאל קרן | מייסד מועדון רצי תל-אביב ומחבר "ספר הריצה השלם"




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג