ג'ירו ד'איטליה שלב 5: זיקוקי ג'ירו ראשונים באשוח הגדול

אלברטו קונטדור שוב לובש את חולצת המוביל בג'ירו; יאן פולאנק בן ה-23 מסלובניה לוקח את השלב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ג'ירו ד'איטליה

פירוש השם של תחנת הסקי אבטונה (Abetone), שהחלה כתחנת מכס על הדרך העתיקה מדוכסות טוסקנה לדוכסות מודנה, הוא "אשוח גדול" – לזכר עץ אשוח גדול שנאלצו המייסדים לכרות כשבנו את התחנה. בינתיים, אלברטו קונדטור ניצל את ההזדמנות כדי להוכיח שהוא עצמו ירוק עד. קונדטור כבר חגג לפני חצי שנה את יום הולדתו ה-32. הזמן שנותר לפיסטולרו לקצור הישגים בגרנד טורים, מוגבל. השנה, מתיימר קונדטור ללכת על ה"דאבל" – ג'ירו וטור. הרבה יכולת והרבה מזל יידרשו כדי שיצליח.

יוטיוב | סיכום שלב 5

את השלישייה שיצאה מהדבוקה כדי להוכיח שהיא-היא זו שתתמודד על החולצה הוורודה בדרך למילאנו, ראינו כבר אתמול: פאביו ארו (מקבוצת אסטנה), אלברטו קונטדור (מקבוצת טינקוף-סקסו) וריצ'י פורט (מקבוצת סקיי). קונטדור היה הראשון שהחליט לבחון את יריביו. התקפה חזקה שלו בקילומטרים האחרונים של העלייה לאבטונה, נענתה במהירות על ידי ארו ופורט, אך הפרידה את השלישייה שסיימה יחדיו 22 שניות לפני שאריות הדבוקה. למעט מקרה של אסון או הפתעה מרעישה, מבין שלושת אלו ייצא מנצח הג'ירו.

יאן פולאנק

יאן פולאנק הסלובני בן ה-23. מנצח שלב 5

מבין הקבוצות שלהם, החזקה ביותר כרגע, היא אסטנה. אמנם טינקוף-סקסו התייצבה עם חבורה מנוסה ואיכותית סביב קונטדור, אבל מדובר בחבורה מתבגרת. חלקה בעונה האחרונה שלה בקדמת הדבוקה. אסטנה נראית בעת הזו עדיפה. מייקל לנדה הספרדי מאסטנה, היה היחיד שהצליח לחזור ולהצטרף לשלישיית החוד אחרי ההתקפה של קונטדור. ריצ'י פורט נראה טוב מאי פעם, מגיב להתקפות, אבל סובל מהיעדר תמיכה קבוצתית בהרים. ליאופולד קוניג, שרכב בשנה שעברה טור דה פראנס יוצא מהכלל, הצטרף השנה לפורט בקבוצת סקיי, ויצטרך להפיק מעצמו יותר כדי לעזור למוביל הקבוצה שלו.

הפרס של קונטדור על ההתקפה – עלייה לראש הדירוג ולקיחת החולצה הוורודה – חולצה שקונטדור ישאף לוותר עליה בימים הקרובים, בייחוד אם יוכל לשחרר אותה לרוכב שלא יסכן אותו בשבוע האחרון.

בינתיים, בקדמת המרוץ, שוב היתה זו חבורת בריחה, ושוב היה זה ניצחון לצעירים. השם הבולט בחבורת הבריחה היה סילוואן שאבאנל, אבל המנצח שוב היה ילד: הפעם הסלובני יאן פולאנק בן ה-23 מקבוצת למפרה-מרידה.

שלב 6 שטוח יחסית ועשוי להסתיים בספרינט. הוא ייקח את הרוכבים עוד 183 ק"מ במסע דרומה לאורך צידו המערבי של המגף.

ג'ירו ד'איטליה

טבלת המנצחים שלב 5


 




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג